Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Offroad sportsko vozilo s pobjedničkim genima: Novi Porsche 911 Dakar

Offroad sportsko vozilo s pobjedničkim genima: Novi Porsche 911 Dakar

Ograničen je na samo 2500 primjeraka

Porsche slavi izvanrednu svjetsku premijeru na Sajmu automobila u Los Angelesu: novi Porsche 911 Dakar jednako je udoban na offroad terenima kao i na autocesti. Ograničen na samo 2500 primjeraka, ovaj ekskluzivni model ne demonstrira samo neograničene mogućnosti koncepta Porsche 911, nego također podsjeća na prvu sveukupnu pobjedu marke Porsche na reliju Paris-Dakar 1984. godine. Ova značajna pobjeda ujedno je označila rođenje pogona na sve kotače u modelu Porsche 911. Zbog toga je novi 911 Dakar također u ponudi uz opcijski paket Rally Design, koji podsjeća na to kultno pobjedničko vozilo.

Prvi upečatljivi detalj na modelu Porsche 911 Dakar njegov je razmak od tla koji je za 50 mm veći od onoga modela 911 Carrera sa sportskim ovjesom. Serijski sustav podizanja može podići prednji i stražnji kraj za dodatnih 30 mm. Njegov razmak od tla i unutarnji kut nagiba konkuriraju konvencionalnim SUV vozilima. Sustav podizanja nije dizajniran samo za vožnju preko prepreka pri malim brzinama, već je sastavni dio fino prilagođenog ovjesa. Postavka 'visoke razine' dostupna je za ambiciozne offroad avanture pri brzinama do 170 km/h. Iznad te brzine, vozilo se automatski spušta na normalnu razinu.

Sportske offroad atribute vozila nadopunjuju posebno razvijene gume Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR 19 sprijeda i 295/40 ZR 20 straga). Grubi profil guma ima dubinu od devet milimetara, ojačane bočne stijenke i gazni sloj koje se sastoje od dva sloja karkase. Sve to čini gume za Porsche 911 Dakar idealnima čak i za zahtjevne terene, jer su vrlo otporne na poderotine. Opcijski su dostupne Pirelli P Zero ljetne i zimske gume, također s dva sloja karkase. No, serijske su gume za sve terene koje omogućuju dinamiku sportskog vozila čak i na asfaltiranim cestama.

Suveren pogon na svim površinama

Trolitreni biturbo sa 6 cilindara i 480 KS (353 kW) te najvećim okretnim momentom od 570 Nm pruža vrhunske performanse uz uvjerljiv zvuk boxer motora. Novo sportsko vozilo za samo 3,4 sekunde ubrzava do 100 km/h, a zbog guma za sve terene najveća je brzina ograničena na 240 km/h.

Motor serijski dolazi s PDK mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Porsche pogonom na sve kotače. Serijska oprema također uključuje sustav upravljanja stražnjom osovinom, nosače motora iz modela 911 GT3 i stabilizaciju njihanja PDCC. Međudjelovanje svih komponenti rezultira time da je 911 Dakar jednako dinamičan na pijesku i rahlim površinama kao i na trkaćoj stazi Nürburgring Nordschleife. Svoje maksimalne terenske performanse djelomično može zahvaliti i dvama novim načinima vožnje, koji se mogu odabrati putem rotirajućeg prekidača na volanu. 'Rally' način rada idealan je za neasfaltirane, neravne podloge i ima pogon na sva četiri kotača usmjeren na stražnju stranu. U 'Offroad' načinu rada automatski se aktivira visoki razmak od tla. Ovaj je način dizajniran za maksimalnu trakciju na teškom terenu i na pijesku. Oba nova načina vožnje također imaju novi sustav Rally Launch Control, koji omogućuje impresivno ubrzanje na neasfaltiranim podlogama i dopušta proklizavanje kotača od oko 20 posto.

Opcijski dostupan s krovnom kutijom ili krovnim šatorom

Dodatne karakteristične značajke modela 911 Dakar uključuju novo razvijeni, fiksni, lagani stražnji spojler izrađen od polimera ojačanog karbonskim vlaknima (CFRP) te CFRP poklopac prednjeg prtljažnika s upečatljivim otvorima za usis zraka preuzetima od modela 911 GT3. Tu su i serijski offroad detalji poput crvenih aluminijskih kuka za vuču sprijeda i straga, proširenih kućišta kotača i pragova te zaštitnih elemenata od nehrđajućeg čelika na prednjim, stražnjim i bočnim pragovima. Bočni otvori za usis zraka na redizajniranom prednjem dijelu također su zaštićeni od udaraca kamenčića i to rešetkama od nehrđajućeg čelika.

Krov modela Porsche 911 Dakar ima vidljivu 12 V utičnicu za prednja svjetla opcijske krovne kutije. Nosač kapaciteta 42 kilograma bez ikakvih problema može primiti opremu za reli kao što su kanistri za gorivo i vodu, sklopive lopate i daske za vuču. Za model 911 Dakar dostupan je i krovni šator.

U unutrašnjosti modela 911 Dakar sportske ambicije naglašene su serijskim sportskim sjedalima i izostavljanjem stražnjih sjedala. Lagano staklo i lagani akumulator dodatno smanjuju njegovu težinu, omogućujući modelu Porsche 911 Dakar težinu od samo 1605 kg, što je samo 10 kg više od modela 911 Carrera 4 GTS s PDK mjenjačem.

Definirajuća značajka unutrašnjosti modela Dakar jesu serijske Race-Tex površine s ukrasnim šavovima u zelenoj boji Shade, koja je također ekskluzivno dostupna kao vanjska boja laka u metalik izvedbi za model 911 Dakar. Opcijski je dostupan i paket Rally Sport koji obuhvaća zaštitu od prevrtanja, sigurnosne pojaseve sa šest točaka vezanja i aparat za gašenje požara.

Paket Rally Design izgleda koji imitira izgled pobjedničkog vozila relija Paris-Dakar iz 1984. Osnova opcijskog paketa Rally Design dvobojna je završna obrada u plavoj metalik White/Enzian boji iz Porsche Exclusive Manufaktur. Ova kombinacija boje u dvije nijanse i ukrasnih folija prva je takva za marku Porsche na nekom serijskom modelu. Na bočnoj strani vozila kupac može odabrati individualni trkaći broj između 0 i 999. Osim ukrasnih pruga u crvenoj i zlatnoj boji, model 911 Dakar s paketom Rally Design, čiji izgled imitira onaj pobjedničkog vozila reli utrke Paris-Dakar 1984., također na vratima ima natpis 'Roughroads'. Izraz je registrirani zaštitni znak i odražava koncept modela 911 Dakar i njegovu prikladnost za vožnju izvan asfaltiranih cesta. Bijeli naplatci i crvena traka stražnjih svjetala, za razliku od standardnog vozila, zaokružuju prepoznatljiv izgled. Dodatni detalji mogu se pronaći u unutrašnjosti: prošireni Race-Tex i kožna unutrašnjost, kao i sigurnosni pojasevi i detalji u boji Sharkblue.

Vaša reakcija na temu