Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Švedski investitori obnovili proizvodnju u korčulanskoj vinariji

Švedski investitori obnovili proizvodnju u korčulanskoj vinariji

Pošip Merga Victa novootkriveni je dragulj na hrvatskoj enološkoj karti

Deset godina nakon prestanka rada vinarije Smokvica, u nekadašnjim prostorijama Poljoprivredne zadruge 'Jedinstvo' u Smokvici, krajem kolovoza otvorena su vrata nove vinarije 'Black Island Winery' te predstavljen novi smokvički pošip 'Merga Victa', s ciljem vraćanja na svjetske vinske liste.

Novo ime ovog vrhunskog vina proizašlo je iz domorodačkog naziva lokaliteta, Merga Victa, što na staro-dalmatinskom jeziku znači 'put preko vode'.

Tako je korčulanska vinarija, dugo godina poznata kao vinarija Smokvica, započela svoju novu etapu starom tradicijom proizvodnje autohtonog smokvičkog pošipa. Vinarija Smokvica je u svom zlatnom razdoblju proizvodila gotovo milijun boca korčulanskog vina godišnje, no suočena s krizom prestala je s radom i otišla u stečaj. Ponovni uzlet doživljava pomoću švedskih investitora iz financijskog fonda 'Zhoda investments', na čelu s Robertom Karlssonom koji u suradnji s darovitim enolozima Igorom Radovanovićem i Nikolom Miroševićem od zapuštene zgrade otvara modernu kušaonicu i vinsku destinaciju.

- Ponosan sam što smo deset godina nakon prestanka rada vinarije Smokvica otvorili novu 'Black Island Winery', a u kojoj smo tom prilikom predstavili naš novi pošip 'Merga Victa'. Riječ je o velikoj investiciji, i to u iznosu većem od pet milijuna kuna, a sve zahvaljujući švedskim investitorima iz financijskog fonda 'Zhoda investments', a s kojima smo došli u kontakt tri godine ranije u Šibeniku. Planiramo dodatno brendiranje lokacije kao enološke destinacije, kao i otvaranje muzeja i prezentacijskog centra s ciljem educiranja turista o ovim specifičnim autohtonim sortama - izjavio je direktor vinarije i enolog Igor Radovanović.

Ovakve investicije pokazuju da je ulaganje u brendiranje Hrvatske u smjeru vrhunske gastronomske i enološke destinacije izvrstan put u razvoj dugoročne turističke strategije, što su uostalom prepoznali i strani investitori.

Uz obnovu prostora i pokretanje proizvodnje, otvorena je i kušaonica vina te gastro kompleks s ponudom lokalnih specijaliteta. Nova vinarija isključivo otkupljuje grožđe iz smokvičkih vinograda starijih od 15 godina kako bi kvaliteta i okusa vina ostali na najvišoj razini. Vino je već moguće kušati u hrvatskim restoranima, a očekuje se i plasman u prodavaonice trgovačkih lanaca diljem Hrvatske. Izuzev Hrvatske, krajnji cilj je pozicioniranje na europskom tržištu, a prvi paketi vina već su pronašli svoje kupce u Švedskoj i Velikoj Britaniji.

Vaša reakcija na temu