Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Cijene u listopadu ove godine više za 3,6% nego lani

Cijene u listopadu ove godine više za 3,6% nego lani

Treći mjesec zaredom najveća poskupljenja u stanovanju, vodi, struji, plinu i ostalim gorivima

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u listopadu 2025. u odnosu na listopad 2024. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 3,6%, dok su u odnosu na rujan 2025. (na mjesečnoj razini) u prosjeku više za 0,6%, priopćio je Državni zavod za statistiku.

'Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 8,4% (doprinos porastu od +1,42 postotna boda), restorani i hoteli, za 6,9% (+0,35 postotnih bodova), komunikacija, za 4,9% (+0,25 postotnih bodova), zdravlje, za 4,7% (+0,15 postotnih bodova), alkoholna pića i duhan, za 4,5% (+0,22 postotna boda), hrana i bezalkoholna pića, za 4,4% (+1,17 postotnih bodova), razna dobra i usluge, za 3,7% (+0,23 postotna boda), te rekreacija i kultura, za 3,0% (+0,16 postotnih bodova).

Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena u skupinama odjeća i obuća, za 2,2% (doprinos padu od -0,15 postotnih bodova), obrazovanje, za 1,5% (-0,01 postotni bod), te Prijevoz, za 1,1% (-0,15 postotnih bodova)'. ističu.

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena, u listopadu 2025. u odnosu na listopad 2024. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 4,0%, dok su u odnosu na rujan 2025. (na mjesečnoj razini) u prosjeku niže za 0,2%.

Vaša reakcija na temu