Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Zvonimir Barišin / Pixsell Dietmar Dahmen zapalio pozornicu Dana komunikacija

Dietmar Dahmen zapalio pozornicu Dana komunikacija

Drugog dana festivala pokrenut niz tema ključnih svim komunikatorima, digitalcima i kreativcima

Od pažnje korisnika pa sve do najboljih načina kako uz pomoć kreativnosti i inovacije pobjeći od granica zone komfora – drugi dan Dana komunikacija, festivala tržišnih komunikacija, koji se upravo održavaju u Rovinju, pokrenuo je niz tema ključnih svim komunikatorima, digitalcima i kreativcima.

Foto: Marko Lopac

Drugi dan festivala itekako je zapečatio nastup Dietmara Dahmena, svjetski poznatog stručnjaka za transformaciju, inovacije i budućnost poslovanja, koji je na glavnoj festivalskoj pozornici ponovno pomaknuo granice između predavanja i performansa. Prskalicama i vatrom zapalio je scenu – ne radi dojma, već kako bi stvorio novu iskru ideja i otvorio prostor za kreativni pomak. Uz euforiju publike, trenutak su zaokružili zvukovi kultnog Firestartera: 'Moraš mrziti status quo da bi ga mogao promijeniti. Budi radikalan, stvaraj ono što umjetna inteligencija ne može – budi AI DJ, dodaj svoj prepoznatljiv zaokret', zaključio je Dahmen.

Sudionici su s predavačima glavne festivalske pozornice istraživali ključne teme – od Karen Nelson-Field, jedne od vodećih svjetskih stručnjakinja za ekonomiju pažnje, koja je otkrila zašto je pozornost nova valuta i kako je osvojiti u digitalnom kaosu, sve do pitanja: što ako najbolji pitch – uopće nije pitch? Blair Enns, vodeći svjetski autoritet za prodaju kreativnih usluga, u industriji prozvan pitching guruom, na pozornici je razmontirao tradicionalni način poslovanja agencija i ponudio zamjenu: jasne principe, hrabre odluke i cijenu koja ima smisla. U svom predavanju podijelio je kako prodavati kreativne usluge bez klasičnog pitchanja i objasnio zašto je određivanje vlastite vrijednosti ključno za održivi uspjeh. Njegov je nastup bio precizan, bez suvišnih riječi – baš poput metode koju zagovara.

'Blair Enns potvrdio je moje razmišljanje: ne možeš istovremeno biti inovativan i efikasan. Osobno preferiram inovativnost umjesto efikasnosti jer je uzbudljivija od pukog zarađivanja novaca. Tajna je u pronalaženju 'sweet spota' u tenziji između inovativnosti i efikasnosti', komentirao je Damir Ciglar (Imago Ogilvy), član Organizacijskog odbora Dana komunikacija.

Nakon što je Enns zaintrigirao i agencijski i oglašivački dio publike, pozornicu je preuzela Amber Case powered by ENNA – stručnjakinja koja proučava kako tehnologija postaje produžetak našeg tijela i kako ta sve prisutnija povezanost utječe na nas emocionalno, društveno, pa i fizički. Umjesto da tehnologiju promatra izvana, Case ulazi duboko u njezin stvarni utjecaj na čovjeka – kako nas mijenja, oblikuje i opterećuje. Kao vodeća svjetska ekspertica za 'calm technology', predstavila je ideju tehnologije koja ne ometa, već tiho podržava naše potrebe u pozadini. 'Ono što izgleda kao stvarnost spljošteno je iza ovog staklenog ekrana. Doživljavamo gubitak dimenzije, gubitak teksture, gubitak boje – privid života polako nestaje', podijelila je Case.

Pozvala je dizajnere, inženjere i brendove da razvijaju tehnologije koje su intuitivne, suosjećajne i u službi čovjeka. Istaknula je pritom: 'Um je stvoren da žudi za stvarnim, uzbudljivim, smiješnim.'

Negdje između niskobudžetnih letova i brutalno iskrenih tweetova, stvorila se jedna od najprepoznatljivijih brend pojava na internetu: Michael Corcoran ispričao je kako su umjesto pukih lajkova tražili reakciju – bilo kakvu, sve dok je autentična. Ovaj bivši voditelj društvenih mreža avionske kompanije na glavnoj je pozornici podijelio uvide iz svijeta kampanja koje oblikuju pop-kulturu. Njegovo predavanje naglasilo je važnost konteksta i autentičnog izraza, istaknuvši kako se brendovi mogu povezati s ljudima na emocionalnoj razini: 'Generacija Z traži autentičnost i stvarnost – humor im često služi kao način nošenja s traumom. Ako želite uspjeti, morate biti ili duhoviti ili pružiti bijeg od svakodnevice.'

No time dan nije završio: u duhu festivala, gdje se najbolji razgovori često događaju kad program završi, uslijedio je 'Midnight Mutterings: Too Late Insights' – format opuštenih ponoćnih razgovora s festivalskim govornicima. Ove je godine vruća pitanja postavljao voditelj Galeb Nikačević Hasci-Jare, a svoje uvide i odgovore podijelio je Michael Corcoran.

Foto: Marko Lopac

Ovo je samo dio sadržaja koji se održavaju na nizu festivalskih lokacija – petak je obilježilo više od 30 drugih programskih segmenata, sve od neizbježnih rasprava o umjetnoj inteligenciji i PR-u u prezentaciji 'AI Beyond the Hype: Strategic PR Before Shiny Tools', teme influencerskog marketinga 'On Influencer Marketing by IAB Croatia: Is Your Feed a Lie?', sada već svima znane regionalne diskusije o kreativnosti 'Creativity: the Business of Ideas II' te teme konzumerizma, koja je bila okosnica diskusije 'Beyond the Checkout: The New Rules of Consumer Trust powered by Studenac'.

Više informacija o festivalu dostupno je na službenoj stranici Dana komunikacija.  

Vaša reakcija na temu