Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Domovinski pokret prijavio Kaufland zbog plakata na hindskom jeziku

Domovinski pokret prijavio Kaufland zbog plakata na hindskom jeziku

'Moramo čuvati hrvatsku kulturu, identitet i jezik!', poručuje Kukavica

Predsjednik Kluba zastupnika Domovinskog pokreta Ivica Kukavica na  konferenciji za medije poručio je kako je Domovinski pokret prijavio Državnom inspektoratu i Vijeću  za hrvatski jezik plakate trgovačkog lanca Kaufland na hindskom jeziku, a koji su osvanuli u Zagrebu i  koji krše Ustav i zakone Republike Hrvatske.

Na tim plakatima, ističe Kukavica, hindski jezik je dominantan u odnosu na hrvatski, dok je hrvatski,  koji je službeni jezik Republike Hrvatske, neprepoznatljiv. 

'Ovakvim oglašavanjem krši se članak 12. Ustava Republike Hrvatske, koji propisuje da je u RH u  službenoj uporabi hrvatski jezik i latinično pismo. Krši se i Zakon o hrvatskom jeziku, koji propisuje da  je hrvatski standardni jezik sredstvo obavješćivanja javnosti i potrošača o proizvodima i uslugama na  tržištu u Hrvatskoj.

Ono što je najvažnije, Kaufland je plakatima prekršio članak 11. stavak 5. Zakona o hrvatskom jeziku,  koji izričito nalaže da se višejezične javne obavijesti i promidžbene poruke najprije moraju oblikovati  na hrvatskom jeziku, a zatim na drugim jezicima. 
U navedenim slučajevima plakata trgovačkog lanca Kaufland hrvatski jezik nije ni prvi, ni  dominantan, već marginaliziran. Usto, oglašavanje ove vrste potencijalno krši više odredbi Zakona o  zaštiti potrošača', tvrde iz Domovinskog pokreta.

'Zbog svega navedenog, smatramo da se ovdje radi o nepoštenoj poslovnoj praksi i nepoštivanju  zakonske obveze da oglas mora biti razumljiv hrvatskim građanima', rekao je Kukavica.

Jasno je da na hrvatskom tržištu nedostaje radnika, no strane radnike je potrebno integrirati, a to  znači poučiti hrvatskom jeziku. Zagreb se ne smije pretvoriti u jednu od onih europskih metropola u  čijim se pojedinim četvrtima u izlozima i na plakatima ne mogu vidjeti domicilni jezik i pismo, dodaje Kukavica.

'Imamo primjer zapadne Europe i iz njega moramo učiti. Ovom prijavom ne želimo dizati paniku, ali  želimo prevenirati sve one negativne pojave iz Europske unije.

Koliko je integracija važna, vidimo i na primjeru pakistanskog državljanina koji je i nakon odsluženja  zatvorske kazne zbog silovanja ostao u Hrvatskoj, nije protjeran, te je taj užasan čin nažalost  ponovio, a sve je više pritužbi naših sugrađana na slične pojave. 
Razumijemo da je promidžba bitna, ali profit stranih trgovačkih lanaca ne smije biti ispred potreba  hrvatskoga društva. Slobodno smo tržište, ali potrebno je zaštititi naš hrvatski identitet, zakone,  kulturu i sve naše sugrađane kako bi se osjećali sigurno te da, kada dođu u bilo koji trgovački lanac, znaju da su u Hrvatskoj.

Hindski jezik ne možemo uspoređivati s, primjerice, engleskim, niti možemo uspoređivati strane  radnike s turistima. Turisti odlaze kad im završi godišnji odmor, dok je ovdje riječ o radnicima koji  žive i rade u Hrvatskoj i koji zajedno sa svojim obiteljima žele postati sastavni dio našega društva', ističe Kukavica.

Zaključno, poručio je Kukavica, ova prijava ide u smjeru prevencije, zaštite našeg identiteta, jezika i  svega onoga što Hrvatska jest.

Vaša reakcija na temu