Od nedjelje će Air Policing, mirnodopsku zadaću nadzora i zaštite zračnog prostora, privremeno – do kraja 2025., odnosno početka 2026. godine – obavljati iz zrakoplovnih baza Italije i Mađarske, talijanskim Eurofighterima i mađarskim Gripenima, najavilo je Ministarstvo obrane.
Republika Hrvatska neće imati trošak, tj. ta se usluga ne plaća. I druge članice NATO-a u prijelaznom razdoblju obuke svojih pilota Air Policing, odnosno formiranje dežurnog borbenog dvojca, privremeno su povjeravale svojim saveznicama.
Ministarstvo obrane već je izvještavalo da Rafalei provode zaštitu suvereniteta hrvatskog zračnog prostora, ali privremeno ne formiraju dežurni borbeni dvojac da se ne bi utjecalo na intenzitet i provođenje obuke pilota.
Nakon što su potpisani bilateralni sporazumi na razini oružanih snaga, u ime ministarstava obrane potpisali su ih zapovjednici ratnih zrakoplovstava te od 1. prosinca počinje njihova primjena. Do primjene tih sporazuma dežurni borbeni dvojac formirali su avioni MiG-21. Od nedjelje MiG-21 više neće biti u sustavu tog dežurstva, odnosno neće obavljati Air Policing.
Zračni prostor Republike Hrvatske integralni je dio savezničkog zajedničkog sustava nadzora i zaštite zračnog prostora. Potpisanim dokumentom (Transfer Of Authority – TOA) na razini oružanih snaga 2009., Republika Hrvatska, kao i ostale NATO-ove snage protuzračne i proturaketne obrane, prihvatila je Air Policing kao mirnodopsku zadaću nadzora i zaštite zračnog prostora koja uključuje zračno motrenje i navođenje, zapovijedanje i nadzor u zraku te odgovarajuća sredstva protuzračne obrane (lovački avioni).