U četvrtak, 5. veljače, 54-godišnjak je prijavio policiji kako je prevaren prilikom prodaje putem internetskog oglasnika.
'Naime, na oglas oštećenog o prodaji dijelova za vozilo na internetskom oglasniku javio se 'zainteresirani kupac' putem komunikacijske aplikacije i telefonskog poziva te mu je ponudio plaćanje preko PayProtecta, usluge za plaćanje. Prema dogovoru 'zainteresirani kupac' mu je dostavio poveznicu u koju je unio svoje osobne podatke i podatke bankovne kartice zajedno s CVV kontrolnim brojem, kako bi navodno primio uplaćena sredstva, nakon čega je shvatio da je s njegovog računa isplaćen iznos od više stotina eura.
Policija provodi kriminalističko istraživanje, a protiv počinitelja će nadležnom državnom odvjetništvu podnijeti kaznenu prijavu za kazneno djelo Prijevara.
Kako bi lakše prepoznali prijevare bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- slanje poveznice(linka) koja naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
- lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice),
- zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
- također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme odnosi se na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.
S ciljem zaštite od internetskih prijevara i sigurnog korištenja društvenih mreža te kupovine ili prodaje:
- osnovni preventivni savjet građanima je da prilikom prodaje ne koriste i ne daju niti jedan od gore navedenih podataka,
- jedino što se bez opasnosti od zlouporabe može koristiti i poslati potencijalnom kupcu jest ime i prezime te broj bankovnog računa (tzv. IBAN broj)
Više o internetskim prijevarama i kako se zaštititi možete pročitati na:
- Važno! Nova phishing prijetnja putem mobilnih aplikacija
Pozivamo vas na dodatan oprez, a ako se smatrate oštećenima, savjetujemo da prijavu podnesete u policijskoj postaji na čijem postajnom području imate prebivalište', poručili su iz policije.