Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay PANEDMIJA U ŠKOLAMA Trenutačno je zaraženo 266 djece i 29 nastavnika

PANEDMIJA U ŠKOLAMA Trenutačno je zaraženo 266 djece i 29 nastavnika

U samoizolaciji je 119 profesora i više od 3400 đaka

Dva su tjedna prošla od početka nastavne godine u uvjetima epidemije. Trenutačno je koronavirusom zaraženo 266-ero djece i 29 nastavnika. U samoizolaciji je 119 nastavnika i više od 3400 učenika. HRT je provjerio funkcionira li i u praksi ideja da se škole u ovim uvjetima brzo moraju prilagođavati prelascima s jednog na drugi model nastave.

Nova školska godina, nova pravila, novi običaji. Kada pitate danas učenika koji je razred, reći će vam: peti razred A model ili 8. razred B model. A upravo te modele nastave nametnula je epidemiološka situacija. Tako danas  91% škola provodi A model ili nastavu u školi, 8% mještoviti model B i u školi i putem interneta, a manje od 1% model C ili nastavu na daljinu.

- Mi smo krenuli po modelu C online i to je trajalo do 15. rujna, rekla je Ivanka Finka, ravnateljica OŠ Murterski škoji u Murteru.

Naime jedan djelatnik bio je pozitivan na COVID, a nekoliko nastavnika u samoizolaciji. Sada su prešli na model A - uživo u školi. Najmanji su najzbunjeniji.

- Prošle godine smo mogli i van na odmor i sve, a ove godine moramo dezinficirati ruke i nositi maske na odmoru, kaže Toma, učenik 2. razreda.

U Bjelovarskoj gimnaziji obrnuto, počeli su s A, a nastavili C modelom. Pa promjena.

- Od ponedjeljka ćemo imati mješoviti tip rada, samo nam je jedan razred u samoizolaciji, rekla je Blanka Iličić, ravnateljica Gimnazije Bjelovar.

Mješoviti B model posebno je kreativan. Primjerice, Škola za grafiku ima jednu kombinatoriku, a Agronomska drugu.

- Odlučili smo se za B model što podrazumijeva 3 dana u školi, 2 kod kuće ili 2 dana u školi, a 3 kod kuće, rekao je Dubravko Deželić, ravnatelj Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju u Zagrebu.

- Oni se mijenjaju u turnusima od tjedan dana. Skupina A dolazi na nastavu u školu, a grupa B je kod kuće i prati nastavu na daljinu i onda se rotiraju, objasnio je Ivica Marinić, ravnatelj Agronomske škole u Zagrebu.

U školama su kreativni, razredi su na otvorenom, zbornice ispod brajde, dogovori o satnici u šetnji. Uglavnom svi se za sada snalaze. Ministarstvo prima sugestije, dnevno odgovara na desetke upita.

- Još radimo s epidemiolozima da vidimo da li baš treba odmah stavljati cijele razrede u izolaciju ili se to može drugačijim pristupom, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

U treći tjedan nastave ulaze uglavnom zadovoljni. Ako postoje, problemi su najčešće tehničke prirode te oni s maskama.

- Uvijek imate grupu učenika koji promišljaju da COVID ne postoji, da je to izmišljotina i zavjera velikih sila pa imamo s njima razgovore, jer je maska obvezna u zajedničkim prostorijama u hodniku, rekao je Dubravko Deželić, ravnatelj Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju u Zagrebu.

A upravo i na školskim hodnicima ova je situacija donijela novinu - obilježen smjer kretanja učenika, a da ne bi bilo bliskih susreta: i kružni tok.

Vaša reakcija na temu