Odnos roditelja i učitelja odnosno profesora nikada nije bio lošiji. Umjesto da su partneri, pokazuju istraživanja, više od 90 posto učitelja u jednoj godini susreće se sa nekim od oblika pritisaka i neprimjerenog ponašanja roditelja učenika, što je svakako zabrinjavajuće.
Nikada nismo mislili da ćemo raditi priloge o lošem odnosu roditelja i učitelja, ali nažalost to je sve učestalija pojava.
- Posebno je zabrinjavajuće da se 30 posto učitelja tijekom školske godine susreće sa agresivnim i nasilničkim ponašanjem roditelja doduše na sreću najčešće verbalnim, rekla je dr. sc. Dragica Bagić s Odsjeka za sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu za HRT.
- Imam osjećaj da učitelji lako podliježu pritiscima. Zašto moramo odgovoriti roditeljima na poruku koju pošalje u 22 sata? Zašto ne blokiramo na mobitel roditelja koji nas maltretira? Informacije su u školi jedini službeni način komuniciranja s roditeljima, kazao je Josip Matković, prof. njemačkog jezika u OŠ dr. Viktora Žganca u Zagrebu.
I dodaje, sve je drugo dobra volja učitelja. U školama nam kažu da postavljaju pravila na početku svake školske godine.
- Roditelji puno toga traže, ali mi nastojimo postaviti neke granice da se znaju pravila i kultura pa tako nastojimo da znaju da učitelji ne moraju biti dostupni od nula do 24 sata. Nastojimo da shvate da i oni imaju radno vrijeme i da i mi imamo vikende, rekla je Marijana Boršćak Sudec, ravnateljica IV. OŠ u Varaždinu.
Ima još jedan problem. Ne udovolji li se njihovim željama, neki roditelji idu i korak dalje.
- Čim roditelj zaprijeti da će prijaviti agenciji učitelj se povuče, ne znam zašto, zapitao se Matković.
Reakcija ministarstva
Svjesni su toga problema, kažu i u resornom ministarstvu. Prevelikom broju anonimnih prijava stali su na kraj novim zakonom o inspekciji.
- Roditelji su skloni sve prijavljivati inspekciji, ali izmjenom zakona o inspekciji smo anonimne prijave isključili, mi smo dužni to sve provjeriti jesu li navodi roditelja istiniti, pojasnio je Momir Karin iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Zato se postupa samo na potpisane prijave. No, dodaju, prva adresa trebala bi biti škola, ondje bi se trebali rješavati problemi.
- Ja bih zaista zamolio roditelje da imaju više povjerenja, da više komuniciraju, jer ti ljudi koji rade s njihovom djecom i uvijek će se dogoditi neki pojedinačni slučaj, ali malo više komunikacije, malo više povjerenja i bez odvjetnika, dodao je Karin.
Mnogi roditelji s kojima su razgovarali rekli su im da nisu sretni zbog onih koji zaista pretjeruju i vrlo se često miješaju u sve odluke učitelja vezane uz njihovo dijete.
- Previše se petljamo tamo gdje bi se naša djeca trebala više snaći u tom svijetu školstva, kazala je Gordana Bursać, majka jednog od učenika.
Ali upozorava na drugi problem.
- Ja mislim da nam je e- dnevnik donio puno dobrih, ali i loših stvari po pitanju kontakta sa samim učiteljima. Jer zapravo više nemaš potrebu da znaš što se događa svi komentari su upisani, tako da sva tehnologija nas je unazadila po tom pitanju. A i roditelji puno rade pa im je jednostavnije pogledati u e dnevnik, dodala je.
Zahtjevi su sve češće nerealni, a brojevi mobitela učitelja sve dostupniji. Hoće li netko ne samo preuzeti odgovornost na temu o kojoj govorimo, nego i učiniti nešto da se stane na kraj ovoj zaista neprirodnoj situaciji u našem školstvu.