Realni promet od trgovine na malo u prosincu 2024. porastao je i na mjesečnoj i na godišnjoj razini, objavio je Državni zavod za statistiku.
Na mjesečnoj razini pao promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima, a porastao promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima. Sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo što su ga u prosincu 2024. ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, realno je porastao za 0,7 % u usporedbi sa studenim 2024. Od toga je promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima pao za 1,0 %, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) porastao za 1,6 %.
Nastavlja se porast realnog prometa od trgovine na malo i 21. mjesec zaredom na godišnjoj razini.
'U prosincu 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 6,5 %. Od toga je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 2,6 %, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) za 10,5 %. U 2024. kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 7,3% u odnosu na godinu prije', objavio je DZS.
Trgovina na malo prehrambenim proizvodima, dodaju, najviše je utjecala na porast nominalnog prometa.
U prosincu 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, porast prometa ostvarilo je svih devet trgovačkih struka.
Najveći utjecaj na porast nominalnog prometa u prosincu 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, imale su sljedeće trgovačke struke: Nespecijalizirana trgovina pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima, s porastom prometa od 7,7 % i utjecajem na ukupan indeks prometa od 2,7 %, Računalna oprema, knjige i novine, igre i igračke, cvijeće i sadnice, satovi i nakit i ostali specijalizirani proizvodi, s porastom prometa od 18,9 % i utjecajem na ukupni indeks prometa od 1,3 %, te Ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, optičarski proizvodi, kozmetički i toaletni proizvodi, s porastom prometa od 13,1 % i utjecajem na ukupan indeks prometa od 1,2 %. Stoga je ukupan izvorni promet od trgovine na malo u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine nominalno porastao za 8,3 %.