Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com Prometni stručnjak pojasnio jednu od najčešćih prevara pri kupnji rabljenog automobila

Prometni stručnjak pojasnio jednu od najčešćih prevara pri kupnji rabljenog automobila

Obratite pozornost

Ako prodavač ima poštene namjere, nema logike rabljeni automobil registrirati nakon unosa, nego tek nakon prodaje krajnjem kupcu, izravno na njegovo ime, pojašnjava prometni stručnjak Željko Marušić za AutoPortal. Njegovu analizu prenosimo u cijelosti.

'Većina automobila na našem tržištu rabljenih je unesena iz zemalja EU-a, odnosno kupljena na tržištu rabljenih u Njemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Italiji, Austriji… Pritom trgovac, odnosno osoba koja se bavi preprodajom automobila treba homologirati automobil i platiti trošarinu (PPMV). U takvom stanju, prije registracije, automobil se može prodavati na tržištu, korištenjem prenosivih ili privremenih registarskih pločica.

Ako prodavač registrira automobil, kojeg je prethodno unio sa stranog tržišta rabljenih, na tvrtku ili osobno ime, pa ga u takvom stanju prodaje, to je potpuno bespotrebno i nelogično u takvoj transakciji, a u slučaju da je registriran na privatnu osobu dodatno povećava troškove. To ukazuje na sljedeće mogućnosti, koje traže dodatan oprez pri kupnji:

1. Auto se registrira da bi ga se u međuvremenu koristilo u privatne i/ili poslovne svrhe, što ne odgovara kupcu jer se dodatno troši i haba.

2. Kod automobila bez vjerodostojnih podataka o prijeđenoj kilometraži prikriva se stvarno stanje automobila, jer vozilo ulazi u sustav s deklariranom kilometražom, a postoji i mogućnost da je tehnički pregled prošao u stanici i kod osobe kod koje se nije dosljedno pridržavalo svih propisa.

3. Činjenica da je registriran još određeni broj mjeseci, pogotovo ako je to do sljedeće godine (‘registriran do II/2025.’). koristi se kao mamac za kupca kojemu odgovara da ne treba nakon kupnje odmah registrirati automobil (utrošak vremena i novca).

Za kupca je svakako povoljnije i sigurnije kupiti rabljeni automobil automobil kojeg treba tek registrirati, pa se treba dodatno zapitati zbog kojeg (kojih) razloga ga je prodavatelj uopće registrirao.

U kupoprodajnom ugovoru se navodi da je automobil ispravan te prodavatelj treba snositi troškove dovođenja automobila u ispravno stanje.

Usto imate pravo automobil odvesti na stanicu za tehnički pregled po vlastitom izboru, na kojoj će objektivno utvrditi stanje automobila.

Zbog toga se itekako, prije ikakve odluke o kupnji, trebate zapitati zbog čega je prodavatelj registrirao automobil, kojeg nakon unosa sa stranog tržišta rabljenih prodaje, e razmisliti o drugim ponudama na tržištu rabljenih…'

Vaša reakcija na temu