Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Photo by A. L. on Unsplash Razočarani korisnici najavljuju bojkot popularne aplikacije BlaBlaCar

Razočarani korisnici najavljuju bojkot popularne aplikacije BlaBlaCar

'Potpuno je izgubila smisao'

Svi oni koji vole putovati, vikendom posjećivati obitelj ili istraživati Hrvatsku, zasigurno su čuli za BlaBlaCar, a mnogi su barem jednom i koristili ovu aplikaciju. Ova popularna putnička platforma, koja je u Hrvatsku stigla 2015. godine, omogućuje vozačima da podijele trošak vožnje, dok putnicima nudi bržu i povoljniju alternativu autobusima ili vlakovima. Plaćanje se odvija jednostavno – dogovoreni iznos predaje se vozaču u gotovini, što objema stranama donosi financijsku korist. No, posljednjih tjedana BlaBlaCar se našao na meti kritika zbog novih promjena. Naime, sve veći broj ponuđenih vožnji pripada autobusnim prijevoznicima, što je izazvalo negodovanje među korisnicima aplikacije koji su navikli na fleksibilnost i pristupačnost individualnog prijevoza, piše Putni kofer.

Testirali smo BlaBlaCar i u aplikaciju upisali relaciju Zagreb – Split za subotu, 9. studenog. Umjesto očekivanih privatnih vožnji, na popisu prevladavaju autobusi, njih čak 52 u usporedbi s 9 dijeljenja prijevoza.

Nedostatak privatnih vožnji mnoge korisnike dovodi u poziciju da biraju između ograničenih i često skupljih opcija, čime se gubi izvornost ideje BlaBlaCara kao zajedničke vožnje koja štedi vrijeme i novac.

Kako je do sada funkcionirala aplikacija?

Registracija na BlaBlaCar platformu još uvijek je besplatna, potrebno je izraditi profil, staviti nekoliko osobnih podataka, broj mobitela, a po želji i sliku. Nakon registracije, dobivate pristup ponuđenim prijevozima koje možete pretraživati jednostavnim unosom relacije koja vas zanima, datuma i okvirnog vremena polaska koji vam odgovara.

Nakon toga će se izlistati trenutno ponuđene vožnje među kojima birate onu koja vam najbolje odgovara. Za svaku možete vidjeti ime vozača, ocjene putnika koji su se s njima već vozili, tip automobila kojim ćete putovati, kao i eventualne dodatne informacije, poput toga prihvaća li vozač ljubimce i koliko mu je velik prtljažni prostor.

Ako želite ponuditi prijevoz, početak postupka je isti. Nakon stvaranja profila, u koji unosite tip automobila koji vozite, ali informacije poput toga jeste li raspoloženi za čavrljanje tijekom vožnje ili preferirate tišinu, kreirate prijevoz koji nudite. Upišete vrijeme i mjesto polaska, cijenu vožnje i broj dostupnih mjesta i objavite oglas. On odmah postaje vidljiv potencijalnim putnicima.

Hoće li promjenom pristupa izgubiti korisnike?

Mnogi smatraju da BlaBlaCar gubi svoj identitet i udaljava se od zajednice koju je stvorio, u potrazi za većim profitom kroz partnerstva s autobusnim kompanijama. Kritičari upozoravaju da bi ovakva komercijalizacija mogla u konačnici odbiti korisnike te da platforma riskira da izgubi povjerenje i lojalnost putnika koji su se oslanjali na njezine usluge. Ostaje pitanje hoće li BlaBlaCar prepoznati nezadovoljstvo među korisnicima i vratiti se korijenima ili će se potpuno transformirati u još jednu platformu za prodaju autobusnih karata.

Vaša reakcija na temu