Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Selak Raspudić: Imamo plan kako poboljšati javni prijevoz

Selak Raspudić: Imamo plan kako poboljšati javni prijevoz

'Ne možemo tražiti od ljudi da koriste javni prijevoz, a da im ne ponudimo gdje ostaviti automobil'

Kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba Marija Selak Raspudić i kandidat za njezina zamjenika Damir Firšt predstavili su u subotu plan za unapređenje javnog prijevoza najavljujući zaokret u načinu na koji se upravlja zagrebačkim prometom.

'Zagreb se više ne smije kretati tempom iz prošlog stoljeća. Građani zaslužuju da im se vrijeme uštedi - da se do posla, škole i kuće ne gubi u čekanju, gužvama i improvizaciji', poručila je Selak Raspudić.

U posljednjih pet godina, udio javnog prijevoza u ukupnom prometu pao je s 37,7 % na 22,6 %, što je, kako tvrde, rezultat neulaganja, lošeg planiranja i ignoriranja svakodnevnih frustracija putnika. Broj putnika prevezenih tramvajem svake je godine sve manji kao i broj kilometara koje pređu tramvaji što je poražavajuće, ocijenila je Selak Raspudić.

Tramvaji usporeni - rješenja jednostavna

'Kupovati nove tramvaje koji voze jednako sporo kao stari - neće dati velik doprinos razvoju javnog prijevoza u Zagrebu', upozorio je Firšt, najavljujući dva ključna rješenja: pravo prvenstva tramvaja na svim raskrižjima i odvajanje tramvajskih traka gdje god je moguće.

'Te dvije mjere ne traže milijune. Traže samo političku volju i osnovnu logiku', dodao je.

Selak Raspudić naglasila je da tramvajska mreža ima 135 raskrižja na kojima se mogu uvesti preferencijalna prava prolaska te da je uvođenje sustava za praćenje tramvaja relativno jeftina, a iznimno učinkovita mjera.

Autobusi bez ritma - građani bez informacija

U fokusu je i autobusni promet, koji je, prema riječima Firšta, postao nepredvidiv i nelogičan.

'Danas građani sjede na stanicama i nagađaju kada će autobus doći. Linije koje se preklapaju nisu usklađene, a voznim redovima nedostaje svaka inteligencija. To nije neizvedivo popraviti - samo treba priznati problem i početi ga rješavati', rekao je.

Plan uključuje uvođenje koordiniranih voznih redova, usklađivanje linija koje voze istim trasama te pojačanje polazaka na najopterećenijim dionicama.

Park & Ride i izgradnja garaža - grad koji zove na promjenu navika

Kao jednu od ključnih infrastrukturnih točaka, Selak Raspudić najavila je početak izgradnje modernih Park & Ride parkirališta na rubovima grada, koja će biti povezane s tramvajskim, autobusnim ili željezničkim linijama.

'Ne možemo tražiti od ljudi da koriste javni prijevoz, a da im ne ponudimo gdje ostaviti automobil. Zato ćemo već u prvoj godini mandata pokrenuti izgradnju strateški pozicioniranih P+R garaža i uvesti zajedničku kartu za parkiranje i prijevoz', rekao je Damir Firšt.

Povjerenje vraća brzina, točnost i logika

'Naš cilj je jednostavan: vratiti povjerenje u javni prijevoz. Ne spektaklima, nego brzinom, točnošću i zdravim razumom. Zagreb može ponovno imati funkcionalan promet - samo treba maknuti one koji ga godinama zaustavljaju', zaključila je Selak Raspudić.

Vaša reakcija na temu