Sportska infrastruktura ključ postizanja vrhunskih rezultata

Sportska infrastruktura ključ postizanja vrhunskih rezultata

U HGK održana konferencija Sva lica sporta

U Hrvatskoj gospodarskoj komori održana je konferencija 'Sva lica sporta' na kojoj se razgovaralo o utjecaju sporta na gospodarstvo, turizam i zdravstvo, te utjecaju na društvo u cjelini. 

Božo Skoko, profesor na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, kazao je san svake države postati brend jer tako lakše može privući investicije i turiste. 

- Zato sve zemlje ulažu milijune i milijune u prepoznatljivost, ali nije lako zadobiti globalnu pozornost. Nama je sportski talent dio identiteta, a naši uspjesi privlače pažnju svijeta. Istraživanja pokazuju da svjetska javnost prepoznaje čak 130 naših sportaša. Sport ima i političku ulogu, čega se dobro sjećamo iz devedesetih. Organizacija velikih sportskih događaja je jedan od najvažnijih alata u brendiranju države jer tu možete ispričati svoju priču i dobiti naklonost svjetske javnosti. Mi smo zahvaljujući sportu vrlo prepoznatljivi, ali moramo sustavno raditi na daljnjoj promociji zemlje kroz sport kao komunikacijski kanal - zaključio je Skoko. 


Jerko Trogrlić, direktor agencije Vajt, održao je prezentaciju o sportu u Splitu i apostrofirao da su činjenice ispričane kroz priču 20 puta pamtljivije. 

- Split ima jedan poseban odnos sa sportom, a čak trećinu hrvatskih olimpijskih medalja osvojili su upravo Splićani. Još 1929. grad je prozvan najsportskijim na svijetu jer je tada s 38.000 stanovnika dao državne prvake u nogometu, jedrenju, plivanju i veslanju. Četiri svjetska top ten tenisača odrasla su u Splitu, praktički u istoj ulici na Firulama. Nema tu nikakve tajne, tamo su bili teniski tereni, a slično je i s vaterpolom i košarkom. To pokazuje važnost infrastrukture za razvoj talenta kojim ovaj grad obiluje - istaknuo je Trogrlić, oslikavši to kroz procvat splitskog sporta nakon izgradnje sportskih sadržaja izgrađeni za Mediteranske igre. 

- To je bio veliki poticaj u postizanju vrhunskih rezultata, zato trebamo nastaviti ulagati u razvoj sporta - zaključio je Trogrlić.

Na panel raspravi koja je u fokusu imala odnos sporta, turizma i zdravlja raspravljali su Tomislav Madžar, savjetnik predsjednice RH, Miljenko Bura, direktor tvrtke Medicinska grupa, Mato Bartoluci, profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu te Igor Nekić, generalni direktor Termi Sv. Martin.

Bura je istaknuo da bez zdravstvene infrastrukture nema razvoja sportskog turizma, ali ni adekvatne brige o lokalnom stanovništvu. 

- Sve se treba razvijati paralelno, nedostaje nam sustavnosti u planiranju infrastrukture - rekao je.

Bartoluci sport vidi kao integrirajući mehanizam turizma i zdravstva. 

- Danas se oko milijardu ljudi bavi sportom, a još 1,5 milijardi putuje, to su ogromne brojke i zahtijevaju pametno promišljanje. To nam je prilika da iskoristimo naše kapacitete u turizmu i zdravstvu, a ako ih povežemo sa sportom bit će puno učinkovitiji nego što su danas - drži Bartoluci.

Ognjen Bagatin je iz publike dodao da već imamo dosta razvije zdravstveni turizam. 

- Apelirao bih da se povezujemo, javni i privatni sektor, onda će te brojke biti pet puta više. Mi smo siromašna zemlja i moramo ovo što je napravljeno iskoristiti na najbolji mogući način - naglasio je Bagatin, dodavši kako trebamo prestati raspravljati o propustima iz prošlosti i fokusirati se na budućnost. 

S tim se složio i Madžar poručivši da trebamo razmišljati gdje želimo biti za 10 do 15 godina i onda na tim ciljevima zajednički raditi. Mekić je istaknuo kako sportska dvorana može biti i kongresna te da se treba kombinirati sve resurse. 

- Mi organiziramo prvi gaming turnir koji povezuje hotelijerstvo i gamersku industriju. Infrastrukturu koju imamo moramo iskoristi na najbolji mogući način, ali važna je i suradnja s lokalnim stanovništvom, da od turizma maksimalnu korist izvuče cijela zajednica - zaključio je. 

O sportu kao alatu za brendiranje i promociju Hrvatske razgovarali su Vladimir Miholjević, direktor utrke CRO race, Miho Glavić, predsjednik Hrvatskog skijaškog saveza, i Dubravko Šimenc, naš proslavljeni vaterpolist i voditelj odjela za strateške projekte HTZ-a. 

Šimenc je kazao kako je Hrvatska sportsko čudo pa naglasio važnost društvenih mreža u promociji zemlje. Naveo je brojna manja sportska događanja koja privlače veliku pažnju turista, od cross utrka po Istri do lokalnog košarkaškog turnira u Lipiku i poručio da je to veliko bogatstvo Hrvatske kao destinacije. '

- U Lipiku na turnir košarkaški 3 na 3 dolaze najbolji svjetski košarkaši a od nas je Lipik dobio 100.000 kuna, pa je pravo čudo da to organizatori naprave s tako malim sredstvima. Ljudi dolaze na naše biciklističke i trail utrke i vraćaju se sve više. Samo gosti jedne od njih Four Islands, po 4 otoka, ostvare 7000 noćenja - zaključio je Šimenc. 

Jedno od događanja koje pronosi ljepote naše zemlje izravnim prijenosom u preko stotinu zemalja svijeta je i biciklistička utrka Cro race. 

- Gotovo 400 sati TV sadržaja je s naše utrke otišlo na šest kontinenata. Biciklizam se kod nas razvija dobro jer je stavljen u strategiju razvoja turizma. Cikloturizam je odličan za suradnju s hotelskim kućama pa one sudjeluju u razvoju infrastrukture, novih biciklističkih staza koje su tematski povezane s kulturom lokacije u kojoj se nalaze - objasnio je Miholjević. 

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(55606, "");
Pregledaj komentare