Nakon što je Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci pokrenulo istragu zbog kaznene odgovornosti tri člana posade za nesreću trajekta Lastovo, glavni državni odvjetnik Ivan Turudić se suočio s niz kritika jer nema odgovornosti državnog brodara Jadrolinije i uprave na čelu sa smijenjenim Davidom Soptom.
Istraga Ministarstva mora, prometa i infrastrukture je pokazala da je za nesreću odgovorna i uprava jer nisu postojali protokoli za upravljanje pramčanom rampom koja je pala i ubila trojicu pomoraca. Isto, ali bez prozivanja odgovornih, zaključila je i istraga nezavisne Agencije za istraživanje nesreća.
Resorni ministar Oleg Butković se ispričao obiteljima poginulih i poručio da njihovi najbliži nisu odgovorni nego su nastradali zbog tuđeg nemara. Vlada je nakon toga smijenila upravu na čelu sa Soptom koji je prijatelj premijera Andreja Plenkovića. Ali onda je državno odvjetništvo svojom istragom zaključilo sasvim suprotno od Butkovića: krivi su članovi posade i ljudske greške. Potpuno su izuzeli od odgovornosti tvrtku i upravu unatoč zaključcima istraga Ministarstva i Agencije da posada nije imala točne upute kako rukovati rampom. Ministarstvo je pak nakon toga priopćilo da oni idu dalje s prekršajnim postupkom protiv Jadrolinije, predsjednika uprave i zapovjednika broda.
Glavni državni odvjetnik Ivan Turudić je za 24 sata poručio da rješenje o osumnjičenim u istrazi nije 'zapisano u kamenu', odnosno da se može mijenjati ako bude novih relevantnih dokaza.
- Zašto Ministarstvo nije podnijelo kaznenu prijavu ako smatraju da je odgovoran i predsjednik uprave? Oni su ovlašteni to učiniti.
Pozivam ih neka podnesu kaznenu prijavu s argumentima o odgovornosti i ona će svakako biti razmotrena - poručio je Ivan Turudić.
Državno odvjetništvo tereti i teško nastradalog Davora Zagorca koji je bio ispod rampe s trojicom poginulih kolega. Sindika je zgrožen takvim tumačenjem i otvaranjem istrage protiv pomoraca bez odgovornosti uprave. Kažu: kako oni mogu biti odgovorni ako uprava nije imala propisana pravila za rukovanje rampom i sigurnosne protokole.
Sad već bivša uprava Jadrolinije je pak na istom tragu kao i državno odvjetništvo. Za nesreću krive ljudske greške i da do ne bi došlo da zapovjednik broda nije isključio hidrauliku. Podsjetimo, svim istragama je utvrđeno da je zapovjednik isključio hidrauliku koja drži rampu jer je mislio da ga vođa palube zbog buke ne čuje. Spustio se reći da rampa mora biti dodatno osigurana. U tom trenutku je ona pala i ubila trojicu pomoraca.
Agencija za istraživanje nesreća je utvrdila da su pomorci bili samo priučeni rukovanju rampom, te da nije postojalo pisanih protokola. U svom nalazu su istaknuli da je postojala i kočnica za koju posada nije znala niti ju koristila. Oni nisu utvrđivali ničiju odgovornost, ali iz opsežnog izvješća je jasno da su postojali ozbiljni propusti u Jadroliniji što se tiče sigurnosti, pišu 24 sat.