Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
VIDEO Završeni radovi na modernizaciji 18 km željezničke pruge Vinkovci - Vukovar

VIDEO Završeni radovi na modernizaciji 18 km željezničke pruge Vinkovci - Vukovar

Radi se o projektu vrijednome 61 milijun eura

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je željeznički kolodvor Vukovar – Borovo Naselje te sudjelovao na svečanosti u povodu završetka projekta 'Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar' u Gradskome muzeju Vukovar.

Radi se o projektu vrijednome 61 milijun eura, koji je sufinanciran sredstvima Europske unije, a u sklopu kojeg je obnovljen postojeći kolosijek pruge u duljini od 18,71 km. Projekt je obuhvatio i rekonstrukciju kolodvora  Vukovar – Borovo Naselje i Vukovar, rekonstrukciju stajališta te modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza. Puštanje u promet ove obnovljene i elektrificirane pruge vrlo je važno za gospodarski razvoj istočnog dijela Hrvatske te za bolje i kvalitetnije prometno uključivanje Hrvatske u europski željeznički sustav.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković tom prilikom je izjavio: 'Trenutno se nalazimo u velikom investicijskom ciklusu općenito u prometnu infrastrukturu i, ono što je najbitnije, budući smo uglavnom cestovnu,  autocestovnu, zračnu i pomorsku infrastrukturu izgradili, da smo u jeku velikog investicijskog ciklusa u željezničku infrastrukturu. Uz ovaj završeni projekt, jedan od većih željezničkih projekata u Hrvatskoj, prošli tjedan otvorili smo i obnovljenu prugu na ulazu u Grad Zagreb, prije toga dionicu Krapina – Zabok. Uz europske fondove imat ćemo na raspolaganju i kredit EIB-a ukupne vrijednosti 900 milijuna eura, što će se uglavnom koristiti za obnovu lokalnih i regionalnih pruga i već sada imamo jako puno otvorenih dionica. Očekuje nas jako puno radova dok ne obnovimo kompletnu željezničku infrastrukturu, a paralelno s tim nabavljamo i nove vlakove. Iz europskih sredstava nabavljen je 21 vlak, a dolaze i nova dva baterijska vlaka, tako da paralelno sa gradnjom infrastrukture imamo i veliki ciklus nabave novih vlakova'.

Državna tajnica u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova EU Kristina Bilić pozdravila je sve okupljene u ime ministra Šime Erlića.

'Čestitam svima koji su sudjelovali na ovom projektu. Znam što znači za ovaj kraj ovih moderniziranih gotovo 19 km pruge, za gospodarski razvoj Vukovara i Vinkovaca, Luke Vukovar, cijele Županije  istočne Slavonije. Ovaj projekt povezuje dva velika grada, lokalne jedinice uprava, i veselim se, pored započetih, budućim projektima', poručila je.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić čestitao je svima koji su sudjelovali u realizaciji ovog projekta i uspješno ga priveli kraju.

'Modernizacija ove pruge, ali i ostalih projekata koje pripremamo i provodimo na RH1 koridoru, od granice sa Slovenijom do granice sa Srbijom, važni su ne samo za gradove Vukovar i Vinkovce, luku Vukovar, već i za razvoj cijele Vukovarsko-srijemske županije i istočnog dijela Hrvatske. Na hrvatskoj željezničkoj infrastrukturnoj mreži gotovo da nema kilometra pruge koji nije u nekoj od faza obnove – bilo pripreme dokumentacije, natječaja za radove ili izvođenja samih radova, a u sljedećih desetak godina u obnovu i modernizaciju željezničke infrastrukture planiramo uložiti gotovo 6 milijardi eura i time ukupno obnoviti i modernizirati gotovo 1000 km pruge. To je ujedno najveći investicijski ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu u povijesti Republike Hrvatske', rekao je Kršić.

Potpredsjednik Hrvatskog sabora i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava ovom prigodom je istaknuo važnost povezivanja Vukovara s Vinkovcima te ostatkom Hrvatske željezničkim prometom.

'Ovaj projekt od iznimne je važnosti ponajprije zbog najveće hrvatske luke na unutarnjim vodama – Luke Vukovar koja ima izuzetnu važnost za razvoj vukovarskog gospodarstva, a pozicionirana je uz samu željezničku prugu. Očekujemo kako će moderna željeznička infrastruktura dovesti do jačanja gospodarskog položaja Vukovara', rekao je Penava.

Tom prigodom ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a Dragan Jelić rekao je: 'Projekt mijenja prometnu sliku istočne Slavonije, ali i otvara novu stranicu u integraciji Hrvatske u europski prometni sustav. Donijet će brže, sigurnije i održivije putovanje te ključnu povezanost za gospodarski rast regije i šire. Modernizacija ove pruge stvara uvjete za efikasniji prijevoz ljudi i robe, smanjujući emisije stakleničkih plinova i troškove održavanja, dok ujedno skraćuje vrijeme putovanja za putničke i teretne vlakove. Koliko ulažemo u projekte koji jačaju povezanost i mobilnost diljem Hrvatske, najbolje govori iznos od gotovo 2 milijarde eura. Vjerujemo da će ovaj uspješan primjer služiti kao model za daljnje projekte modernizacije koji će omogućiti bolju kvalitetu života građanima i jačati konkurentnost naše zemlje'.

U ime Županije vukovarsko-srijemske, zamjenik župana Franjo Orešković čestitao je svima koji su sudjelovali na projektu od izuzetne važnosti za cijelu županiju: 'Zahvaljujem za ovaj prevažan infrastrukturni projekt za istočnu Slavoniju koji će iznova povezati gradove Vinkovce i Vukovar, s osobitim naglaskom na razvoj gospodarstva kojemu teže sve razine politika. Moderniziranom prugom mnogi će biti na dobitku, od putnika, gospodarstvenika, Luke Vukovar, do gradova i Županije. Ulaganje financijskih sredstava u ovaj dio Republike Hrvatske jasan je znak provedbe ravnomjernog regionalnog razvoja, kojemu Vukovarsko-srijemska županija posebno teži. Nadamo se kako ovim projektom nije kraj ulaganjima u razvoj željeznice na našem području'.

Projektom su bili obuhvaćeni sljedeći radovi:
• obnova postojećeg kolosijeka otvorene pruge za brzinu do 120 km/h
• rekonstrukcija kolodvora Vukovar Borovo-Naselje i kolodvora Vukovar
• rekonstrukcije postojećih stajališta Nuštar, Bršadin – Lipovača, ukidanje stajališta Bršadin
• modernizacija željezničko-cestovnih prijelaza s ugradnjom signalno-sigurnosnih uređaja najvišeg stupnja sigurnosti na devet ŽCP-a; 'Vinkovci', 'Žankovac', 'Nuštar', 'Pačetin',  'Bršadin',  'Vukovar –Borovo1', 'Vukovar-Borovo2', 'Vukovar1' i 'Vukovar2'.
• ukidanje svođenjem željezničko –cestovnih prijelaza 'Nuštar II' i ŽCP-a 'Bršadin' do ŽCP 'Bršadin – Lipovača' 
• ugradnja telekomunikacijskih sustava
• osiguranje otvorene pruge i kolodvora novim elektroničkim signalno – sigurnosnim uređajem (ESSU uređaj)
• izgradnja željezničkog mosta Bobotski kanal i obnova mosta Vuka
• izgradnja novih željezničkih propusta i rekonstrukcija postojećih
• izgradnja postrojenja za kompenzaciju jalove energije u elektrovučnoj podstanici (EVP) Jankovci
• izgradnja novih objekata za smještaj ESSU i telekomunikacijske (TK) opreme na području teretnog otpremništva Đergaj i kolodvora Vukovar
• rekonstrukcija dijela kolodvorske zgrade Vukovar Borovo Naselje za smještaj ESSU i TK opreme
• izgradnja objekata automatskog pružnog bloka (APB-a) na otvorenoj pruzi
• izgradnja nove zgrade postrojenja za sekcioniranje kontaktne mreže u Vinkovcima
• izgradnja servisnih cesta
• uklanjanje pojedinih postojećih građevina
• zaštita i izmještanje komunalne i ostale infrastrukture, odnosno postojećih instalacija.

Izvođač radova bila je zajednica tvrtki COMSA S.A.U. i COMSA INSTALACIONES Y SISTEMAS INDUSTRIALES S.A.U. , a uslugu nadzora obavljala je zajednica ponuditelja RUBICON ENGINEERING EAD i SPC ENGINEERING EOOD.

Modernizacija ove pruge od iznimnog je značaja za gospodarski razvoj lokalne zajednice te šire regije Vinkovaca i Vukovara, istočne Slavonije, ali i njenu bolju i kvalitetniju prometnu povezanost u europski željeznički sustav. U širem kontekstu dijela Europe, značajna je jer je sastavni dio željezničkog teretnog koridora RFC10, smještenog na Transeuropsku mrežu prometnica koridora Rajna – Dunav, a istočna Slavonija ovom modernizacijom bit će kvalitetno povezana s Koridorom RH1.

Vaša reakcija na temu