Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: hajduk.hr Svi žele jaki Hajduk? Mnogi su tako govorili, a sad mole za onaj koji je završavao dvadesetak bodova iza zagrebačkog rivala

Svi žele jaki Hajduk? Mnogi su tako govorili, a sad mole za onaj koji je završavao dvadesetak bodova iza zagrebačkog rivala

Evo i zašto bi ovakav Hajduk trebao biti dobar za sve

U ovom, već sad dugotrajnom postu bez naslova prvaka, često se kroz javni prostor šuljala izreka: 'Svi žele jaki Hajduk'. Dolazila je ona sa svih strana od raznih komentatora, nogometnih stručnjaka, a i velikog broja navijača Hajdukovih rivala. Kao razloge navodili su kompetitivnije prvenstvo, bolji koeficijent i razvoj igrača, a sada, u trenutku kada je u prvom dijelu sezone Hajduk bio najkonstantnija, najstabilnija i najuvjerljivija momčad prvenstva, isti ti mole za onaj Hajduk koji je završavao dvadeset bodova iza zagrebačkog rivala.

Što su željeli, to su i dobili, reklo bi se. Hajduk od dolaska Lukše Jakobušića druga je momčad, promijenjen je cjelokupni mentalitet i ozračje oko kluba, a vjerujem kako još toga imaju u planu. Zašto je ovakav Hajduk dobar za sve i koji su to benefiti 'jakog Hajduka'? 

Aldo Drosina, Maksimir, Stadion Kranjčevićeva (protiv oba protivnika), Gradski stadion Ivan Kušek-Apaš, Gradski stadion Anđelko Herjavec i Toumba Stadium, sve su to stadioni kojima je Hajduk donio najvišu ovosezonsku posjetu. Osjetila se na gostujućim utakmicama ove sezone ta energija, punili su se stadioni rivala, a dva ogleda u Kupu bila su pravi nogometni praznik za domaćine iz Slavonskog Broda i Ploča. Brojke najbolje opisuju ovogodišnju podršku 'bijelima'. Čak 107.412 gledatelja bilo je na Hajdukovim ligaškim gostovanjima ove sezone, što je prosječno 9.764 gledatelja po utakmici. Za usporedbu, prošle godine u prvom dijelu sezone gostujuće utakmice došlo je pogledati 57.696 gledatelja, što je 5.770 po utakmici.

Znatna je to razlika u kratko vremena, a mora se reći kako osim protivničkih klubova, ruke trlja i država te vlasnici odmorišta i benzinskih postaja. Navijači u punim autima svakog drugog vikenda odlaze na dalek put, što je jako skup sport. Najbliže gostovanje Hajduku je, vjerovali ili ne, Kranjčevićeva, udaljena 411 kilometara. To je minimalno 822 kilometra u jednom danu, a gorivo prosječno po autu košta oko 110 eura. Treba se još platiti autocesta, uzeti za jesti i piti, shvaćate poantu. Zbog ovoga bi, barem u pravilu, protivnički klubovi, država te vlasnici objekata uz autocestu i stadione trebali željeti 'jaki Hajduk'. 

Nisu samo gostujuće utakmice te koje donose visoke prihode. Domaće utakmice ponovno ruše, za ove prostore već jako visoke rekorde. Ove sezone u devet je utakmica na Poljud došlo preko 196.000 gledatelja, a u prosjeku je to visokih 21.827 gledatelja po utakmici. Ponovno Hajduk bilježi ogroman skok od prošle godine, kada je u 18 domaćih utakmica na Poljudu 'bijele' gledalo 276.000 gledatelja, odnosno 15.345 po utakmici. Ljudi iz cijele Hrvatske spuštaju se u grad podno Marjana, troše znatne količine novca na prethodno spomenutim mjestima, a i od strane lokalnog stanovništva na taj je dan potrošnja veća. Nevjerojatna je činjenica koliko brojni objekti zarade na taj dan, a posredno i država. Još jedan razlog zašto bi 'jaki Hajduk' svima išao u korist. 

Napredak u rezultatskom segmentu skupa je s klupskim timom za odnose s javnošću utjecao na abnormalan rast u prodaji klupskog fan shopa. Zabilježen je fenomenalan iskorak, prihod s 15,7 milijuna kuna u 2021. godini podigao na čak 37,9 milijuna kuna u 2022. godini. Za ovu godinu točan podatak još nemamo, ali ako pogledamo skok u drugim segmentima za očekivati je sličan trend i u ovom području. U prodaji je ponuđen širok izbor različitog navijačkog sadržaja, a kako su igrači veća imena nego što su bili njihovi prethodnici, dresovi se nikad bolje nisu prodavali. Ponovno je država ta koja posredno ubire zaradu. Nisu to na makrorazini prevelike cifre, ali da je više klubova u Lijepoj našoj kao što su Hajduk, država bi bila još zadovoljnija i bogatija. Zasluga za daleko najbolji marketing na ovim prostorima dijelom pripada svima u klubu, a ako Hajduk ovako nastavi, sigurno će brojni rekordi nastaviti padati. 

Summa summarum, Hajduk u brojnim segmentima nikad nije bio jači, a ako rezultati nastave u ovom smjeru mogu se očekivati još nerealnije brojke. Ekspedicije navijača Hajduka po Hrvatskoj donose novčane benefite brojnim privatnim objektima i državi, a kako je već spomenuto, u dijelu godine kada ne traje ljetna sezona ne bi škodio još koji Hajduk. Unatoč tim benefitima brojni klubovi skupa s HNS-om i državom iz kojekakvih razloga odlučuju djelovati iracionalno, otežavajući navijačima pristup kartama, organiziranju utakmica u rane termine petkom ili kasne nedjeljom te povremenim neshvatljivim ponašanjem policije. Ali dobro, neovisno o njima Hajduk iz dana u dan raste, postaje sve jači i jači, a naznaka za stagnacijom nema.

Vaša reakcija na temu