Urednik specijaliziranog pomorskog portala gCaptain, kapetan i analitičar John Konrad na Twitteru je objavio analizu o potonuću moćnog ruskog broda Moskva.
Rekao je kako je nemoguće u potpunosti procijeniti situaciju na brodu temeljenu na jednoj snimci (radi se o snimci požara na brodu), ali da kapetani, kao što je i on, moraju biti u mogućnosti napraviti pretpostavke na temelju ograničenih informacija. Situaciju je analizirao u opsežnoj seriji tvitova, javlja Index.
- Prvo će pitanje biti koliko je Moskva u ovom trenutku bila blizu potonuća. Kao što vidimo prema fotografiji, izgubila je priličnu količinu uzgona i nagnula se na jednu stranu. No, još uvijek nema neposredne opasnosti od potonuća, iz nekoliko razloga. Prvo, ima još nešto rezervnog uzgona, jer još nije utonula do kritične točke - napisao je Konrad.
Nastavlja kako je na slici vidljivo gašenje požara vodom što znači da brod još ima napajanje te da je more relativno mirno.
- Da su se pojavili valovi, to bi eksponencijalno povećalo mogućnost potonuća - napisao je Konrad.
Navodi kako nema čamaca za spašavanje, odnosno, isti su u uporabi te nikoga nema na palubi.
- Dakle, brod je vjerojatno napušten. Moguće je da su neki ljudi ostali dolje, ali boravak u strojarnici bez odgovarajućeg hlađenja i pomoći vatrogasaca bio bi ravan samoubojstvu - napisao je.
Kaže da se radilo o vrlo opasnoj situaciji.
- To je ozbiljan požar, dim je rezultat izgaranja teških goriva i sintetičkih materijala. Znamo da je slika snimljena relativno brzo nakon što je požar postao ovako velik - napisao je.
Kaže kako je kapetan brod napustio prerano.
- Konačno, nas kapetane nije briga za opremu, živimo i umiremo po jednom pravilu za vrijeme izvanrednih situacija na moru. U eksploziji ovih razmjera, naš posao nije spasiti sve, već spasiti najveći mogući postotak ljudi. Kao kapetan komercijalnog broda, vjerojatno ispravan odgovor ovdje je napustiti brod znajući da će vjerojatno potonuti i pustiti osiguranje da pokrije gubitak... ali kapetan mornarice nema taj luksuz - napisao je.
Kaže da je najveća razlika između kapetana trgovačkog broda i kapetana mornarice je u tome što civilni kapetani moraju brinuti samo o vlastitoj posadi.
- Momci iz mornarice nemaju taj luksuz. Moraju razmišljati o svojoj posadi i strateškoj misiji. Ranim napuštanjem svog broda možete spasiti svoju posadu, ali izgubiti rat - rekao je Konrad.
This is the Russian Flagship #Moskva before she sank. It's impossible to fully assess the situation aboard based on one picture but marine salvage masters must make assumptions based on little information. As a ship captain and ship fire author here's what appears to be likely pic.twitter.com/pUjqo4j3Bs
— John Konrad V (@johnkonrad) April 17, 2022