Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Borzan: Propituje se sigurnost proizvoda, ali Temu i dalje prodaje, a ljudi kupuju

Borzan: Propituje se sigurnost proizvoda, ali Temu i dalje prodaje, a ljudi kupuju

Europska komisija je tražila pojašnjenja o poslovanju i od Ali Expressa i Sheina

Danas je istekao rok velikom kineskom internetskom divu Temu da se izjasni o optužbama za kršenje prava potrošača u EU. Naša europarlamentarka Biljana Borzan je tijekom zasjedanja Europskog parlamenta u Strasbourgu rekla kako su brže i veće kazne jedini način svi poštuju pravila.

'Potrošačke organizacije iz čak 17 država EU su prijavile Europskoj komisiji internetsku trgovinu Temu. Propituje se sigurnost proizvoda, štetnost za zdravlje, pa čak i prodajni lanac u smislu prodaje ilegalnih proizvoda. Ako se ijedno od toga pokaže točnim, oni krše europske zakone. U međuvremenu, Temu i dalje prodaje, ljudi i dalje kupuju', rekla je Biljana Borzan tijekom plenarnog zasjedanja u Strasbourgu.

Europska komisija je tražila pojašnjenja o poslovanju i od Ali Expressa i Sheina. Većina građana EU kupuje odjeću i obuću te kozmetiku preko interneta, a čak 42 posto je naišlo na probleme. Prema novom europskom Zakonu o digitalnim uslugama, veliki internetski divovi su dužni brzo uklanjati sumnjive sadržaje sa svojih stranica. Borzan je ukazala kako takvi procesi ipak predugo traju.

'Prije nekoliko godina 18 potrošačkih organizacija je prijavilo TikTok europskim tijelima radi štetnog utjecaja na maloljetnike koji su 30 posto njihovih korisnika. Narušavanje mentalnog zdravlja, izazivanje ovisnosti, poticanje nezdravih navika i ponašanja kod djece - reklo bi se gorući problemi koji traže hitnu reakciju. Unatoč tome, promjene na platformi su minimalne', rekla je.

Samo kroz dobrovoljne mjere je u zadnjih šest mjeseci s interneta skinuto 60.000 oglasa za nesigurne proizvode. Borzan je zaključila kako Europska komisija mora imati veće ovlasti u nadzoru tržišta, a ne da se odgovornost stavlja na nacionalna tijela.

'Dvije trećine građana Hrvatske nema povjerenja u tržišne inspekcije, a 89 posto smatra kako se multinacionalne kompanije vode isključivo profitom. Nacionalna tijela su preslaba da bi se uhvatila u koštac s takvim divovima. Europska komisija treba voditi takve sporove. Pokažimo građanima da nisu sami, da je udar na naše ljude udar i na naše najjače institucije i da ćemo im vratiti gdje ih najviše boli - po džepu!', rekla je Borzan

Vaša reakcija na temu