Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Ako web stranica vašeg restorana nije na razini, ni usmena preporuka neće dovesti gosta!
Promo Piše: Sponzorirani sadržaj

Ako web stranica vašeg restorana nije na razini, ni usmena preporuka neće dovesti gosta!

Istraživanja online navika gostiju neće dobro sjesti svim vlasnicima restorana

Prema gužvama na cestama i aerodromima, sezona je službeno krenula. Brojni turisti ove godine okupirat će apartmane, ali i restoranske terase. Apartmanski kapaciteti u špici sezone znaju biti popunjeni u potpunosti, što s restoranima i nije uvijek slučaj. Dok se kod nekih ne može uhvatiti stol ni pod razno, neki restorani 'uvijek' imaju slobodnih mjesta. 

Razlog zašto neki restorani nisu dupkom puni, možemo pronaći u lošoj realizaciji, odnosno kvaliteti restoranske web stranice. Tako je istraživanje provedeno u SAD-u pokazalo da čak 77 % gostiju posjeti restoransku web stranicu prije nego odluči rezervirati stol. A od tih gostiju, čak 70 % njih baš radi ne adekvatne web stranice odluči zaobići restoran! Što ih točno odbija kod restoranskih web stranica, identificirat ćemo u nastavku članka, ali za spomenuti je da jedno istraživanje iz 2021. govori da čak 44 % ispitanih, od posjete restoranu odbijaju loše fotografije koje se nalaze na web stranici.

Stoga, iako je netko možda preporučio vaš restoran ili imate atraktivne društvene mreže, loša web stranica može uništiti sve ono pozitivno što je potencijalni gost čuo ili vidio o restoranu. A jedino gore od loše web stranice je neimanje web stranice uopće, no to je već priča i problem za sebe.

Kako su potrošačke i online navike u SAD-u, gdje je rađeno istraživanje jako slične navikama potrošačima u Zapadnoj Europi, Australiji i Japanu,  iz kojih zemalja u Hrvatsku stiže najveći broj turista, za očekivati je da bi slične brojke vrijedile kada bi se radila anketa među onima koji posjećuju našu obalu… i (ne)posjećuju naše restorane. 

Što restoranske web stranice čini tako lošim, da čak mogu odbiti goste?

- Ukratko, elementi koji čine web stranicu nezadovoljavajućom su: sporost učitavanja web stranice, loša kvaliteta fotografija, ne intuitivni web dizajn, generični tekstualni sadržaj koji ne komunicira informacije koje goste (pogotovo strane turiste) zaista zanima, nemogućnost lakog pronalaska jelovnika i nemogućnost online rezervacije stolova - govori nam Marin Miletić, vlasnik agencije Black & White Solutions iz Splita, web agencije specijalizirane za izradu web stranica i kompletnog popratnog sadržaja za restorane, kao što su fotografije, tekstualni sadržaj i ostalo.

Marin Miletić, vlasnik agencije Black & White Solutions


Marinova agencija se godinama, na području Splita i Dalmacije bavi izradom web stranica za restorane te su se u radu s ugostiteljima uvjerili u važnost kvalitetno realizirane web stranice. 

- Online prisutnost postala nužnost za sve, tako i za restorane. Iako je dosta restorana i ostalih ugostiteljskih objekata u Dalmaciji u zadnje vrijeme aktivno na različitim društvenim mrežama, to ne mogu reći da je slučaj i s web stranicama. Dosta njih još nema web stranice, a ako ih ima, onda je to napravljeno veoma amaterski, vjerojatno još prije desetak godina, s veoma lošim fotografijama i tko zna kada ažuriranim tekstovima. Osobno znam neke primjere gdje ukupni online dojam ne prati niti 10 % kvalitete gastro ponude restorana. A kolike mogu biti štete toga, govore brojke iz navedenih istraživanja, a koje mogu potvrditi iz iskustva - govori nam Miletić. 



Screenshot web stranice za restoran, izrađene od Black & White Solutionsa

Kad su restorani u pitanju, web stranice za restorane imaju drugačiju funkciju nego što imaju društvene mreže i ostali promotivni kanali. 

- Gosti posjećuju web stranicu restorana u želji da saznaju neke praktične informacije koje ne mogu saznati nigdje drugdje, kao što su detalji iz jelovnika, prisutnost različitih alergena u hrani, pristupačnost i dostupnost parking mjesta, mogućnosti za online rezervaciju stolova, kako za manje, tako i za velike grupe, i tako dalje. Sve to treba biti navedeno na web stranici restorana. I nikako, ali baš nikako, nemojte stavljati jelovnik u PDF i kao takvog ga stavljati na web stranicu - tumači Miletić.

Kvalitetna web stranica restoranima može donijeti višestruke benefite. 

- Osim samog povećanja broja posjetitelja na web stranici i što bi mi rekli “zakucavanja rezervacije”, kvalitetna web stranica dovodi do manjeg broja telefonskih poziva zbog dobro smišljenih i napisanih informativnih tekstova; može povećati broj rezervacija putem online rezervacijskog sustava te bolje pozicionirati web stranicu na Google pretraživačima - govori Marin te dodaje:

- Jako je bitno da web stranica za restorane ne bude generično napravljena, već da svojim izgledom, fotografijama i ostalim sadržajem zrcali sve specifičnosti samog restorana i njegove kuhinje.

 Fotografije za web stranicu klijenta Black & White Solutionsa. Autor: Jure Ravlić 

Book’n' Eat - sistem za rezervaciju stolova koji smanjuje problem no-show rezervacija za 80 %!

Mogućnost online rezervacije je sigurno jedan od najboljih načina kako da vaša stranica 'radi za vas' te bez poziva i upita putem ostalih kanala, zaprimi rezervaciju gosta. No, što ako gost rezervira stol i ne pojavi se? Tom problemu, tzv. no - show rezervacijama, Marin i njegov tim doskočio je s aplikacijom Book’n'Eat. To je sustav za rezervaciju stolova putem kojeg gost može vrlo jednostavno, u svega par koraka rezervirati mjesto u restorana na željeni datum. 

Rezervacijski sustav Book’N’Eat

No, ono što je vlasnicima restorana zanimljivo kod ovog sistema je što ostavlja mogućnost naplate u slučaju ne dolaska. Tako u slučaju da se gost zbog neopravdanog razloga ne pojavi u vrijeme rezervacije, vlasnik može izvršiti naplatu sredstava. Visinu samog iznosa koji će se naplatiti vlasnik može sam odrediti. U praksi se pokazalo da ova metoda prilikom primanja rezervacija smanjuje broj no-show gostiju za čak 80 %!

Više o korištenju booking sistema Book’n’Eat saznajte na videu u  nastavku. 

Više nije dovoljno biti samo prisutan 

Jer kad su svi prisutni na mreži, onda razliku čini vaš izgled i kvaliteta web stranice. Gdje god se vaš restoran nalazio, u gradu, otoku ili na selu, bio OPG ili konoba u Dalmatinskoj zagori, gosti će u većini slučajeva prije nego se zapute put vas, skoknuti na vašu web stranicu. 

Ako želite da vaša web stranica radi u vašu korist i ne odbija goste, unatoč usmenim preporukama i svim marketinškim naporima, poslušajte Marinove savjete ili posjetite stranicu agencije Black & White Solutions te potražite pomoć pri izradi web stranice za restorane.

Vaša reakcija na temu