Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
AMBASADOR TURIZMA: 'Moramo shvatiti da gosti ne dolaze u Dalmaciju zbog kreveta, oni žele tjedan dana kvalitete našeg života'

AMBASADOR TURIZMA: 'Moramo shvatiti da gosti ne dolaze u Dalmaciju zbog kreveta, oni žele tjedan dana kvalitete našeg života'

Projekt Splitsko-dalmatinske županije i ove godine je educirao preko stotinu privatnih iznajmljivača

Drugu godinu Upravni odjel za turizam i pomorstvo Splitsko-dalmatinske županije provodi program 'Ambasador turizma Splitsko-dalmatinske županije' koji za cilj ima upoznati privatne iznajmljivače s globalnim trendovima, poglavito polazeći od načela transformativnog turizma koji se zasniva na modelima kulturnog i održivog turizma gdje se lokalna - autentična vrijednost prepoznaje kao nositelj destinacijske ponude. U sklopu projekta danas se u Muzeju hrvatskih arheoloških spomenika održao okrugli stol, a glavna poruka organizatora je povratak iskonskom, ne samo u turističkom, već u svakom pogledu.

- Izrazito smo ponosni na naš autorski projekt kojemu su ciljana skupina privatni iznajmljivači naše županije. Ambasadorima turizma ponudili smo kvalitetnu edukaciju na kojoj su predavači predstavili izrazito aktualne teme. Prošle godine educirali smo 111 privatnih iznajmljivača, ali smo i izdali vrijedan priručnik u kojem mogu pronaći savjete kako podići standard i biti konkurentniji na ovom okrutnom tržištu mnoštva privatnih iznajmljivača. Želja nam je napraviti distinkciju između rentijerstva i pravog obiteljskog smještaja - poručila je Matea Dorčić, pročelnica Upravnog odjela za turizam i pomorstvo Splitsko-dalmatinske županije. 

Danas su iznajmljivači sudjelovali na radionici koja je problematizirala različitih pet tema, a Doričić ističe najvažnije među njima. Doznali su tako koji su alati za podizanje kvalitete ponude, kako osmisliti dodatni sadržaj i kako bolje brendirati svoju uslugu, pojasnili su im predavači i kako svoje privatne interese i hobije iznajmljivač može pretvoriti u dobit, odnosno prednost na tržištu. Zatim ih je Petra Mandac, prodekanica za međunarodnu suradnju na Visokoj školi Aspira i predavač kolegija u području kulturne baštine, podsjetila zašto je važno gosta upoznati s kulturnom i povijesnom baštinom mjesta u kojem borave, ali i blizinu i poziciju okolnih atrakcija. Na kraju su im dali ideje kako uz mala ulaganja mogu upotpuniti svoj interijere i eksterijer, o čemu je govorila Tamara Skelin, vlasnica tvrtke za dizajn interijera Imagine.

- Na ovaj način istaknut će se od konkurencije. Moramo priznati kako je interes i ove godine velik, od svih prošlogodišnjih sudionika odazvalo se njih 70 koji žele na ovaj način podići svoj standard. Želja im je vlastitom edukacijom gostu ostaviti neizbrisiv trag i privući ih da što duže ostanu na destinaciji i da se njoj iznova vraćaju - zaključila je Dorčić, a s njom se složio i Joško Stella

Zamjenik direktorice Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije istaknuo je kako je edukacija turističkih dionika fokus njihovog djelovanja. 

- Osmislili smo dodatnih 13 edukacija koje će se odvijati kroz naredni period, a to je ono što je potrebno svim iznajmljivačima kako bi bili što bolji. Suradnja među institucijama temelji se na kvalitetnim projektima koji mogu doprinijeti da naša županija bude prepoznata kao kvalitetna destinacija. Sve je lakše kada brzo svladaju nova znanja i pokazuju interes da svakim danom budu što bolji - zaključio je Stella. 


Polazeći od navedenog, Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira organizirala je okrugli stol za Ambasadore turizma iz prošlogodišnjeg ciklusa edukacija zasnovan na pet tematskih cjelina.

- Smatramo da možemo dati svoj obol kroz iskustvo koje imamo. Nastojali smo organizirati zanimljive radionice koje će im poslužiti kao dodatna edukacija, a ponudili smo im teme s područja marketinga, društvenih mreža, dizajna interijera i slično. Također, educirali smo ih kako kvalitetnom prezentacijom, u vidu dobre fotografije, mogu biti konkurentniji na tržištu, a time iznajmljivači postaju ambasadori i same destinacije - otkriva Alen Jerkunica, dekan Aspire, koja već dugi niz godina educira visoko kvalitetan turistički kadar kroz svoje programe turizma, ugostiteljstva i gastronomije. 

Otkrio je i kako su sami studenti sudjelovali statističkom obradom prijavljenih iznajmljivača, a na temelju toga su stručnjaci odredili tematske radne grupe. 

Aktualnu temu 'turizam posebnih interesa' predstavio je Željko Trezner, predavač na Aspirinim kolegijima u području destinacijskog menadžmenta.

- Volim izbjegavati pojam privatni iznajmljivač i iznajmljivanje, zato što su oni u punom smislu riječi domaćini. Nerijetko zaboravljamo da gosti koji nam dolaze žele živjeti tjedan dana našeg života. Zbog sadržaja koje imamo, zbog prirodnih i kulturnih ljepota, zbog kvalitetne klime u kojoj mi uživamo cijele godine. Moramo shvatiti da gosti ne dolaze u Dalmaciju zbog kreveta, oni žele tjedan dana kvalitete našeg života - mišljenja Trezner.

Poručio je kako moramo stvoriti mikro sadržaje koji su vezani za naše domaćine i njihova domaćinstva. Navodi kako je takve sadržaje je lako proširiti na cijelu turističku destinaciju.

- Gosti žele raditi ono što domaćini rade, ako planinare, neka planinare s njihovim gostima, ako idu u lov na lignje neka ih pozovu sa sobom, ako vole sjesti i popiti kavu neka to učine sa svojim gostima. Nemojmo zaboraviti da će turisti uživati, ako mi uživamo s njima - objašnjava naš sugovornik. 

Jozo Radeljić, iznajmljivač iz Zadvarja i sudionik radionica, kazao je kako svim njegovim kolegama znače ovakva okupljanja jer mogu razmijeniti iskustva i tako unaprijediti svoje poslovanje.

- Čitav život moramo učiti i usvajati nova znanja, tržište je živa materija i ono kao takvo se mijenja. Mi se moramo prilagođavati tomu, kao i potrebama naših gostiju. Osobno sam stava da moramo smanjivati kapacitete i poraditi na višoj razini usluge. Moramo ponuditi ono što je iskonsko i tipično za Hrvatsku, samo razlika - čini razliku - poručio je iznajmljivač s desetogodišnjim iskustvom.

Predsjednica Udruge obiteljskog smještaja Barbara Marković navodi kako je cilj ovoga projekta približavanje krajnjem iznajmljivaču. 

- Mi dosta radimo na edukacijama još od 2013. godine te tako educiramo vlasnike obiteljskog smještaja kako povećati kvalitetu usluge i sadržaje. Ovaj projekt je slijed svega toga i način na koji se možemo približiti krajnjem iznajmljivaču, koji će doista i dalje razvijati strategiju razvoja kvalitete svojega smještaja - izjavila je Marković.

Napredak vidi u odvajanju termina - rentijer i mali obiteljski smještaj.

- Mislim da je obiteljski smještaj budućnost razvoja, ne samo na regionalnom, nego i nacionalnom nivou. Ne samo da taj sektor raste, nego je i najnapredniji u ovom trenutku od drugih turističkih djelatnosti. Sektor obiteljskog smještaja bez sinergije s drugim sektorima ne može napredovati - poručila je.

Vaša reakcija na temu