Foto: Veljko Martinović Apelu za radnicima pridružile se i turističke agencije, nedostaje ih preko 5.000

Apelu za radnicima pridružile se i turističke agencije, nedostaje ih preko 5.000

'Ako radnici ne uspiju postići dogovor kod više poslodavaca, molimo da ih se briše iz evidencije HZZ-a'

U izazovnoj godini za hrvatski turizam s rastućim mediteranskim konkurentima te usporenom potražnjom za Hrvatsku, radi gorućeg problema nedostatka radne snage hrvatskom turizmu prijeti i nemogućnost otvaranja dijela objekata, kao i srozavanje kvalitete usluge. Nedostatak kvalitetne i kvalificirane radne snage i posljedični pad kvalitete usluge u hotelijerstvu i ugostiteljstvu osjetit će i turističke agencije, čija kvaliteta ponude uvelike ovisi o onoj ostalih aktera u turizmu. 

Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) istaknuo je da strukovne udruge podržavaju napore Vlade i Ministarstva rada i mirovinskoga sustava, kao i aktivnosti poput Dana poslova u turizmu, omogućavanja rada umirovljenicima do pola radnog vremena i povećanje kvota u 2019.

- No, tim mjerama problem nije riješen do kraja jer nedostaje i preko 5 tisuća radnika - ističe Fain.

Slažu se i u Udruženju putničkih agencija HGK (UPA HGK).

- Molimo HZZ da tih 4.000 nezaposlenih, a od kojih 1.600 na obali, koji su raspoloživi za rad u sezoni i iskazali su želju za radom u sezoni, uputi odmah i to u roku tri dana do poslodavaca u turizmu kojima nedostaje radna snaga, a ako ne uspiju postići dogovor kod više poslodavaca, molimo da ih se briše iz evidencije HZZ-a jer predstavljaju kočnicu zapošljavanja onih koji zaista žele raditi - rekao je Boris Žgomba predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK.

Oba strukovna udruženja pozdravljaju elektroničke prijave, no administracija je i dalje problem. Obrada zahtjeva za zapošljavanje stranog radnika čeka se po nekoliko tjedana, što je predugo, posebno objektima kojima sezona traje samo 12 tjedana.

Cilj struke i Vlade je aktiviranje i zapošljavanje domaće radne snage. Poslodavcima u turizmu adekvatnije je rješenje domaći radnik za kojeg nema potrebe za zahtjevnom administracijom, osiguravanjem smještaja ako se radi o nekom s lokalnog područja, a koji zaokružuje  autentično iskustvo u Hrvatskoj za krajnjeg gosta.

- Turizam je ipak industrija doživljaja i prenošenja lokalnog iskustva, a čovjek ključ uspjeha u turizmu - naglašava Fain. No, već dugo se suočavamo s tim da takvih radnika nema, a strukturna rješenja koja se provode ili su u najavi su rješenja koja će u nekom dužem razdoblju dati rezultate.

- Svakako pozdravljamo mjere poput dualnog obrazovanja, promocije strukovnih zanimanja u turizmu te mogućeg budućeg smanjenja opterećenja plaće kao i poreznih rasterećenja u turizmu koje bi osigurale konkurentnije plaće onima u EU, no treba nam pomoć sada - rekao je Žgomba. Ističe da je potrebno urgentno rješenje odobravanjem dodatne kvote stranih radnika za turizam jer dovodimo u pitanje opstojnost grane koja nosi preko 20 posto BDP-a.

UPA  HGK i  UHPA predstavljaju vodeća strukovna udruženja u turizmu koja zastupaju interese preko 1800 registriranih tvrtki za djelatnost turističkih agencija i turoperatora, zapošljavaju preko 6 tisuća ljudi te pridonose ostvarenju približno 15 milijuna noćenja. 

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(47154, "");
Pregledaj komentare