Predstavnici 32 turističke zajednice gradova i općina s područja Splitsko-dalmatinske županije, direktorica županijske TZ i direktor HTZ-a raspravljali o budućnosti hrvatskog turizma.
Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Turističkom zajednicom Splitsko-dalmatinske županije organizirala je redoviti koordinacijski sastanak u sklopu kojeg je direktorHTZ-a, Kristjan Staničić predstavio novi Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2023. do 2027. godine. Ovom prilikom komentirao je dosadašnji tijek turističke godine, održavanje Ultra music festivala, ali i strukturu gostiju u Splitu.
- Uz povijesno najbolju predsezonu, tijekom koje je hrvatski turizam ostvario rast od preko 10 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani, s velikim optimizmom ulazimo u špicu turističke godine. Trenutno u zemlji na dnevnoj bazi boravi preko 800 tisuća gostiju, a i sam Split i Splitsko-dalmatinska županija su odlično popunjeni čime sigurno doprinosi i današnji početak svjetski popularnog glazbenog festivala ULTRA Europe - izjavio je Staničić i otkrio kako će i sam večeras posjetiti Ultru.
Dodao je i kako podržava Ultru te nastavak organizacije ovog svjetskog festivala u Splitu.
- Vjerujem da će organizatori procijeniti i donijeti najbolju odluku što se tiče ostanka Ultre u Splitu. Ja bih naravno to želio jer mislim da Ultra ima itekako veliki utjecaj na brendiranje Hrvatske kao turističke zemlje. Na Ultru dolaze ljudi iz cijeloga svijeta, čak i dalekih tržišta, što onda ima implikacije i na buduće dolaske, odnosno moni ljudi se ponovno vrate na odmor i to tijekom čitave godine - zaključio je Staničić.
Kako je Ultra donijela niz pozitivnih stvari u turizmu slaže se i direktorica splitsko-dalmatinske županije, Ivana Vladović.
- Ultra je donijela puno dobroga Splitu, koji je postao značajna destinacija na svjetskoj mapi turizma. Za Split svi znaju i svi u Split žele doći. Koliko god neke slike izgledaju ružne, i nikome se ne sviđaju, prvoj meni, ipak nemamo nekih dramatičnih događaja poput kriminalnih radnji. Mi smo jedna sigurna i stabilna destinacija. Pojedinim slučajevima, vjerujem, kako će se izići na kraj u suradnji komunalnih i turističkih djelatnika – rekla je Vladović.
Fotografije razuzdanih turista, kao i članci u hrvatskom medijskom prostoru, koji nose kritike o gostima i hrvatskom turizmu, ujedno mu i štete, jer isti se, kaže direktor Staničić, prenose i u inozemnim medijima. Pozdravio je i mjere, koje je Grad Split poduzeo po pitanju neprimjerenog ponašanja gostiju.
- Apeliram na sve medije da u prenošenju informacija i prikazivanju slike hrvatskog turizma budu prije svega dobro informirani i argumentirani. Vidjeli smo da je u proteklim danima bilo jako puno `hajke` na visoke cijene, neprimjerenu ponudu i podbačaj s određenih tržišta. Mi smo objavili jedine relevantne podatke, gdje smo rekli da imamo najbolju predsezonu u povijesti hrvatskog turizma, ali mi konstantno apeliramo da cijena koja poraste mora biti popraćena i kvalitetom. U tom smislu treba informirati javnost – kazao je Staničić, između ostalog, i dodao da svi oni koji su podigli cijene dobro razmisle, jer će na posljetku tržište regulirati cijene s obzirom na ponudu i potražnju, te vrijednost za novac.