Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com DRUGA STRANA UGOSTITELJSTVA 'Ljudi ne znaju koliko zapravo troškova vlasnik ima'

DRUGA STRANA UGOSTITELJSTVA 'Ljudi ne znaju koliko zapravo troškova vlasnik ima'

'Stavljate i uspoređujete Hrvatsku s drugima kao da smo mi neka tamo jadna destinacija'

Redakciji se javio jedan ugostitelj sa svojom stranom priče, vezano za aktualne objave o cijenama i poskupljenjima u ugostiteljstvu.

Tekst prenosimo u cijelosti:

'Šesnaest godina radim u ugostiteljstvu i svjedok sam porasta cijena proizvodnje pa tako i same nabavke pića. Naime, postoji tablica po kojoj se određeni artikl određuje cjenovno a to je cijena nabave + 220% marže + 23 posto porez + 3 posto porez na potrošnju.

Znate li da cijena jednog soka kupljenog u distributera, recimo popularnog Pipija 0.25, sada iznosi 1.19 €, a to vam je, gospodo draga, 9 kn sa svime nabrojanim - cijena toga pića po tablici iznosi 25 kn... To piće sam uzeo samo radi usporedbe.

Vlasnik ugostitelj u marži od 220% koje naplaćuje po prodanom artiklu mora zaraditi da bi platio:

- najam

- struju

- vodu

- komunalije

- otpadne planinske vode (da, dobro vidite)

- šume (da, dobro ste pročitali)

- ZAMP (plaćanje da bi mogao slušati i imati bilo kakvu muziku u objektu)

- osoblje

- trošak interneta da bi gost imao WiFI

- toaletne papire (da obrišete dupe)

- toaletne ubruse(za brisanje ruku u wc-u, ako ih uopće perete)

- sapune

- sredstva za čišćenje

A onda kreću i još:

- čaše

- beštek 

- tanjuri 

- zdjele

- ovali

- i bar još jedno 200 različitih artikala koje jedan restoran mora imati da bi vama piće i jelo bilo pripremljeno, skuhano i posluženo

- pranje i peglanje stolnjaka i ubrusa

- osvježivače prostora da bi vam fino mirisalo u wc-u

Znači, na sve nabrojano poslodavac ima trošak koji mu zapravo ne pridonosi zaradi, već samo i isključivo prodani artikli...

Jer, očito za sve koji nisu upoznati s tim kako funkcionira uopće taj svijet, trebao bi ugostitelj iz svog džepa plaćati sve troškove, a da vama u ovom slučaju Pipi koji je on platio 9 kn proda za vama prihvatljivih 11 kn.

Mediji su isključivo glavni krivci zbog stvorenog javnog pritiska i linča po ugostiteljima i cijenama u objektima, a bez da su sagledali onu drugu stranu, a to je porast cijena najma, struje komunalija te same nabave ponuđenih artikala.

Znate li da ugostiteljski objekti plaćaju gospodarsku struju koja je 3x skuplja od one u kućama, isto tako je s komunalijama, vodom...

Imate li ideju uopće troška jednog, uzmimo objekta na rivi, koji plaćanje najma ima otprije 10000-12000€ mjesečno i to cijelu godinu?

Plaće radnika i davanje državi za prijavu otprilike 40.000€ mjesečno i to cijelu godinu?

E pa, ljudi moji, to vam je skoro 400.000 kn mjesečno troška na samo dvije stavke... Pa razmislite zašto je sok na rivi 28 kn a negdje na periferiji grada 22 kn.

Jako puno je članaka u zadnje vrijeme gdje se Hrvatsku kao destinaciju omalovažava u smislu, kad usporedite cijene Francuske, Italije, Španjolske, Turske i slično, mi smo preskupi... Sve vas sad pitam - a što smo to mi? Zašto su te zemlje bolje od naše? Zašto su turisti cijelog svijeta pored Francuske, Italije, Grčke i sl., izabrali baš nas? Zašto ti turisti idu kućama oduševljeni i preporučuju svima da baš nas odaberu i vraćaju nam se. Stavljate i uspoređujete Hrvatsku s drugima kao da smo mi neka tamo jadna destinacija, slučajno otkrivena zemlja...'

Vaša reakcija na temu