Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: screenshot / RTL EKONOMSKI ANALITIČAR: Hrvatska je kao Vatikan ili Rim. Bez obzira na cijene, uvijek će netko doći

EKONOMSKI ANALITIČAR: Hrvatska je kao Vatikan ili Rim. Bez obzira na cijene, uvijek će netko doći

'Ljudi u Hrvatskoj nemaju izbora nego se baviti turizmom, kakav god da je'

Ekonomski analitičar Damir Novotny je na N1 televiziji komentirao cijene u turizmu, posebno zato što su hrvatski konkurenti osjetno jeftiniji.

Ne samo to, nude više za manje novca. A riječ je o Grčkoj i Italiji, uz Tursku pa i Portugal.

'Hrvatska obala je iznimno privlačna za turiste iz Europe i svijeta. Naravno, svi imaju svoja turistička odredišta, ljepote i atrakcije, ali dvije trećine svih noćenja na globalnoj razini tijekom godine se ostvaruje u Europi. Htjela Hrvatska to ili ne, turisti će dolaziti. Cijene neće promijeniti broj dolazaka. Tu ne djeluje tržišni mehanizam. U ekonomskoj teoriji postoji nešto što se naziva elastičnost cijena. Kao Vatikan ili Rim, uvijek će netko doći, bez obzira na cijene. Tako je s Hrvatskom', rekao je Novotny.

Istaknuo je ipak i negativne trendove.

'Boravak je sve kraći i iznosi oko tri dana u prosjeku. Također, turisti dođu u kratkom roku, njih oko 20 milijuna u svega dva do tri mjeseca. Imamo fenomen da će turisti platiti visoke cijene, ali to u Hrvatskoj ne funkcionira jer imamo pritisak na komunalnu infrastrukturu, kvalitetu života i općenito lokalne zajednice', naglasio je ekonomski analitičar.

Napominje da Grci, Talijani, Španjolci... imaju infrastrukturu pa ne osjećaju pritisak, a samim time nema tolike štete. U Hrvatskoj lokalne zajednice nemaju potrebnu ravnotežu.

'Turizam u Hrvatskoj istišće druge djelatnosti. Ljudi nemaju izbora nego se baviti turizmom, kakav god da je. Ali, izvan sezone, nema se što. A ona se, bez obzira na sve pokušaje, neće produljiti izvan ljeta u nekom značajnijem razmjeru', zaključio je Damir Novotny.

Vaša reakcija na temu