Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com EMOCIJA JE BITNA U STORYTELLINGU 'Stalno pričamo o gostima, a bitno je kako mi sve doživljavamo i uživamo li u pričanju naših priča'

EMOCIJA JE BITNA U STORYTELLINGU 'Stalno pričamo o gostima, a bitno je kako mi sve doživljavamo i uživamo li u pričanju naših priča'

Hrvatska ima sjajnu kulturnu baštinu, ali je ne znamo na adekvatan način predstaviti tražiteljima takvih vrsta usluga - rekao je Jozo Sarač

U impresivnom ambijentu dvorca Vitturi u Kaštel Lukšiću počeo je dvodnevni Gospodarski forum Splitsko-dalmatinske županije na temu 'Ekonomija doživljaja i turizam posebnih interesa: Kulturne i kreativne industrije u Splitsko-dalmatinskoj županiji'. U okviru foruma održava se i predavanje projekta Artvision +, Platforma za povezivanje organizatora, umjetnika i publike u kulturi, te brojne radionice i prezentacije koje će naznačiti važnost povezivanja lokalne baštine te kulturnih i kreativnih industrija za razvoj turizma.

Kako nam je kazao Jozo Sarač, v.d. ravnatelja Javne ustanova Rera, kroz forum žele dati odgovor na pitanja kako najbrže rastući sektor EU što bolje iskoristiti u predstavljanju naše gastro ponude. Također, na koji način povezati mala i srednja poduzeća kroz novo zapošljavanje, definiranje i promociju destinacija koji su manje poznati. Primjerice,  Vrličkog nijemo kolo, Kamičak Sinj, gastro ponuda, Ulica Kaštelanskog crljenka, Zvjezdano selo Mosor, utvrde rijeke Cetine...

- Kroz projekt Artvision smo osmislili i jednu web platformu gdje će svi koji se bave kreativnim i kulturnim industrijama moći nuditi svoje usluge, biti prepoznatljivi i kreirati razne gastronomsko kulturne rute. Tako možemo dati značaju podršku promoviranju takvih destinacija i naravno ostanak u pasivnim dijelovima Splitsko-dalmatinske županije - opisao je Sarač.

Naglasio je i kako kroz dvodnevne i sedmodnevne radionice, kroz dva međusobno povezana projekta, žele ponuditi odgovore na pitanja kako da njihove firme budu uspješnije, kako ih predstaviti i kako uključiti ovakve destinacije.

- Ljudi ne znaju predstaviti svoje usluge, puno ih je ušlo više iz egzistencijalnih razloga u jednu takvu ponudu i znaju odlično napraviti proizvod. Hrvatska ima sjajnu kulturnu baštinu, ali je ne znamo na adekvatan način predstaviti tražiteljima takvih vrsta usluga. Recimo, samo da kreativna kulturna industrija u Hrvatskoj ostvaruje 2,5 posto BDP-a, odnosno oko 6,5 milijardi kuna prihoda, a u zapadnoj Europi su ti brojevi daleko veći. Nije dovoljno dati more i sunce, na ovaj način širimo vidokruge svim posjetiteljima, ciljanim gostima koji dolaze istraživati u prvom redu Splitsko-dalmatinsku županiju - podvukao je glavni čovjek RERA-e.

Pomoćnik ravnatelja Srećko Radnić prisnažio je kako forum na temu ekonomija doživljaja i turizam posebnih interesa uključuje priču o lokalnoj hrani, o kreativnim industrijama i dionicima u turizmu koje su sve na području Kaštela udružili u jedan klaster, klaster za održivi razvoj.

- Prema najboljim primjerima svjetske prakse osmislili smo taj klaster i cijenimo da će on podržavati cijelu ovu priču. Gospodarski forum se odvija u četvrtom tjednu Kreativnog proljeća, pokušat ćemo predstaviti na temu ekonomije doživljaja i pokušati kazati kako je doživjeti i suvenirima, a veći dio foruma kako ispričati priču o baštini i napraviti promociju tih priča - predočio je Radnić.

Primjerice, suveniri trebaju imati svoju priču, valja kreirati doživljaj njima.

- Ako smo prije imali rode i čaplje, a sada više ne možemo pričati te priče, onda to nije suvenir - slikovit je.

Istaknuo je još jednu važnu komponentu.

- U cijeloj priči je važno kako mi to doživljavamo. Stalno pričamo o gostima, međutim ako mi ne doživljavamo tako da smo veseli i da uživamo u pričanju priča, onda neće ni drugi guštati. Mi se moramo okrenuti prema unutra, prvo mi moramo osjetiti, da bismo mogli prenijeti - podučio je.

Iz sadržajnih predavanja izdvojimo radionice koje su održale Iva Silla i Silvija Jacić, na temu interpretacija baštine kroz priče i promocija baštinskih priča. Kroz radionicu su potrudile osvijestiti upravo to, što interpretacija baštine znači i kako promovirati uz mali budžet.

- Puno se priča o turizmu doživljaja, no interpretacija je jedno fino komunikacijsko sredstvo koje upravo baštinu stavlja u prvi plan, a turizam u njenu službu. To je stvar opredjeljenja. Neće interpretacija baštine doprinijeti velikom, masovnom povećanju turizma, nego naprotiv, kvalitetnim turistima koji će se zaista povezati s destinacijom koju posjećuje - kazala nam je Silla.

Htjele su, kaže, pokazati i da je 'malim ljudima' moguće pokrenuti nešto svoje, o čemu je svjedočila iz osobnog iskustva. U glavnom gradu vodi ture Secret Zagreb. Dala je otkaz u firmi i krenula.

- Od toga živim sedam godina, netko bi rekao 'mala stvar', a meni je tu utkan cijeli život. Zapravo, cijelo vrijeme svoj dojam želim približiti posjetiteljima. S jedne strane želim pokazati da je moguće sam nešto pokrenuti, ali i kako koristiti baštinu i sačuvati ju uz pomoć turizma! - životna je Silla.

Jacić je pak ispričala kako baštinu nije lako promovirati zato što su to teme koje medijima nisu previše privlačne.

- Mi ih trebamo napraviti takvima. Ključna je ta emocija, volimo je, čuvajmo je i s takvom ljubavlju je trebamo prezentirati. Zaista znati ispričati priču, taj storytelling o kojem stalno pričamo - objasnila je.

Ukratko, potrebno je znati ispričati sve te krasne priče na vrlo zanimljiv način tako da budu interesantne medijima, da ih ljudi čuju, 'uhvate' i da se dogodi ono najvažnije, da se poželi doći.

- Mi moramo odgovoriti na to magično pitanje: što netko može raditi u našoj destinaciji, u čemu može uživati - pričala je.

Kako je PR Ekomuzeja Batana iz Rovinja, iz vlastitog iskustva je opisala kako to u praksi izgleda.

- Najčešće eko muzej kažem na kraju, a zapravo počnem s tim da zamisle da se voze u Batani, oko prekrasnog rovinjskog poluotoka, dolaze u autentičnu konobu na riblju večeru gdje sviraju bitinaduri, narodne pjesme bitinade, gledaju u malom škveru kako se popravljaju batane i nastaju nove... I stvorite takvu atmosferu da se osjeća oduševljenje. Kao što je ovo duša Rovinja, i Kaštela i svako drugo mjesto ima neku svoju dušu - zanimljiva je i Jacić.

Upitali smo je koju bi priču ispričala o Kaštelima.

- Jako je zanimljivo to što je sedam Kaštela, vidim sedam trgova, sedam klapa... Mislim da se tu kroz gastronomiju, kroz crljenak, cvijeće, Miljenka i Dobrilu može ispričati niz priča. Ja bih svakome našla posebnost i svaki za sebe prezentirala javnosti - na prvu nam je odgovorila.

Uz zanimljive goste i drugog dana, u petak popodne završit će Gospodarski forum koji je izazvao veliki interes.

Organizatori foruma, dodajmo, su RERA i Europe Direct Split.

Vaša reakcija na temu