U Centru za posjetitelje 'Skrivena Dalmacija' u Dugopolju uspješno je održan Drugi susret kreatora turističkih doživljaja, u organizaciji Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko-dalmatinske županije. Susret je okupio mikro poduzetnike iz turističkog sektora, s fokusom na stvaranje jedinstvene ponude u unutrašnjosti Splitsko-dalmatinske županije. Susret je pozdravnom riječju otvorila Ana Glaurdić Mekinić, pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet.
Umrežavanje za autentični turizam
Glavni cilj skupa bio je umrežavanje i poticanje suradnje između kreatora turističkih doživljaja, s posebnim naglaskom na održive prakse, aktivni turizam, eno-gastro i kulturni turizam. Susret je zamišljen kao neformalno druženje, pružajući sudionicima priliku za predstavljanje svog rada, razmjenu iskustava i razvoj zajedničkih projekata.
Nakon uvodne vođene ture Centrom za posjetitelje Skrivena Dalmacija, tijekom koje su sudionici imali priliku kroz bogatu interaktivnu ponudu otkriti čari naše Županije, uslijedio je prezentacijski dio u kojem su sudionici predstavili svoje inspirativne poslovne priče, dokazujući da je autentičnost ključ uspjeha.
Inovativni koncept susreta uključivao je prethodne intervjue s organizatorima. Na temelju tih razgovora, sudionici su unaprijed uparivani za stolovima s poduzetnicima koji imaju komplementarnu ponudu ili traženje. Cilj je bio jasan: omogućiti svima da pronađu konkretnu poslovnu suradnju koja će dodatno ojačati njihovo poslovanje i turističku ponudu regije.
Priče s terena: Od ziplinea do vinograda
Među govornicima su se istaknuli brojni primjeri uspješnog spajanja strasti, tradicije i inovacija u turizmu:
- Vlatka Cvitanić (Crowild): Vodič i vlasnica brenda koji je nastao iz autentičnih objava na blogu, privlačeći goste iz cijelog svijeta koji žele doživjeti prirodu očima iskrenog zaljubljenika.
- Dražan Mimica (Zipline Omiš): Pionir zipline turizma u Hrvatskoj, koji uz adrenalin nudi i edukativnu priču o povijesti kanjona Cetine i lokalnoj kulturi.
- Joško Matković (Interpretacijski centar Trogir): Čuvar tradicije koji, uz obiteljsku izradu autohtonih suvenira, dokazuje da goste privlači autentičnost i obiteljska priča, bez potrebe za klasičnim marketingom.
- Tonka Čorić (Adria Vacay, Naklice): Vlasnica agencije koja, uz iznajmljivanje vila, nudi i storytelling ture vezane uz obiteljski OPG i tradiciju (berba trešanja, maslina), vjerujući da turisti traže doživljaj, a ne samo odmor.
- Anita Kuzmanić (Vinarija Kuzmanić, Kaštel Novi): Predstavila je vinske ture koje su puno više od degustacije - to su ture kroz povijest, vinograde i Biblijski vrt, uz priče i dalmatinsku atmosferu.
- Olja Martinić (Obrt Olja): Nutricionistica i promotorica dalmatinske marende, koja kroz manifestacije afirmira dalmatinsku 'spizu' kao identitet, kulturu i zdravlje, naglašavajući potražnju turista za izvornim, zdravim i lokalnim namirnicama.
- Joško Režić (Agroturizam IŠO, Vrlika): Predstavio je agroturizam gdje gost postaje dio obitelji, nudeći ture s konjima i magarcima, ribolov te zajedničko kuhanje, pokazujući kako ljubav prema kraju stvara nezaboravno iskustvo.
- Maja Jukić Špika (Institut za jadranske kulture): Pokazala je kako znanost može postati turistički proizvod kroz radionice i edukacije o maslinama i maslinovom ulju, privlačeći znatiželjne goste željne dubljeg razumijevanja prirode i kulture.
- Dragan Kostadinović (Putnička agencija za hranu i vino): Doajen u poslu, naglasio je rastuću potražnju za autentičnim, intimnijim turama i 'kombi turizmom', ali je i skrenuo pozornost na problem crnog tržišta u turizmu, pozivajući mikro poduzetnike i vodiče na oprez pri obavljanju poslova koji su zakonski rezervirani za turističke agencije.
Program je obogaćen i predstavljanjem novih storytelling tura kreiranih u sklopu projekta 'Dalmacija storytelling destinacija':
- Anela Borčić (Vis): Ravnateljica škole i spisateljica, koja je kreirala izuzetno tražene ture temeljene na svojoj baštinskoj knjizi u Visu.
- Teo Tomić (Šolta): Predstavio je 'Malu priču o moru', storytelling turu vožnje barkom koja otkriva tajne uvala, ribara i cara Dioklecijana na Šolti.
'Susret u Dugopolju potvrdio je važnost osobne priče i tradicionalnih vrijednosti kao temelj stvaranja konkurentne i održive turističke ponude koja se odmiče od koncepta 'sunce i more'. Stoga nastavljamo s organizacijom Susreta te sljedeći najavljujemo za 26. studenoga 2025.. Svi zainteresirani neka se jave putem kontaktnih podataka na društvenim mrežama Dalmacija storytelling destinacija', izjavila je Renata Tešija, voditeljica projekta Skrivena Dalmacija.