Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije je, u suradnji s Udrugom hrvatskih putničkih agencija, realizirala program edukacije za javni i privatni sektor na temu 'Inovativni turizam u vremenima pandemije COVID-19 i nakon toga' uz izvođenje četiri radionice u Splitu.
- Ideja je bila ove radionice napraviti u online izdanju, ali sam inzistirao da oni dođu fizički u Split, a sve kako bi naši turistički djelatnici mogli uživo postavljati pitanja na teme koje ih zanimaju. Velika je čast da uvaženi strani predavači svoja iskustva podijele s nama, a sve kako bi vidjeli neke nove trendove u svijetu marketinga. To je jako važno jer prema svemu sudeći se turizam vraća na velika vrata - kazao je Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije.
Danas se u hotelu Park održava jedna od radionica ciljanog marketinga 'Putovanja i novo normalno', a predavačica je Victoria Smith.
- Naša uvažena predavačica iz Velike Britanije je prvi put u Splitu, a cilj ove radionice je poučiti sudionike o evoluciji turističkog marketinga do danas i kako doći do potrošača u 'novo normalnoj situaciji'. Sudionici će saznati kako se turistički marketing razvijao u skladu s akademskom teorijom marketinga, koji su svjetski događaji promijenili turizam i potražnju potrošača, kakav je marketing potreban za potporu novim 'oblicima' turizma te kako će turistički marketing odgovoriti na COVID i oporavak - kazao je Stella koji je otkrio kako će se okupljenima prezentirati i pojasniti greenwashing i kako ga izbjeći.
Komentirao je tom prilikom i nedostatak turističkih djelatnika.
- Dobra su rješenja da se mogu zaposliti stranici, moguće i Ukrajinci, ali to nije trajno rješenje. Trajno rješenje je da imamo domaću kvalitetnu radnu snagu, adekvatno plaćenu. Uvoz radne snage podržavam, ali smatram da trebamo našim građanima omogućiti da budu zaposleni i dobro plaćeni - poručio je.
Marta Marin, iz turističke agencije Adriatic.hr, kazala je kako na ovakvim radionicama uvijek mogu naučiti nešto novo.
- Radionice su idealna prilika za čuti neka nova i inovativna znanja, a svi smo tu u nadi da će ova sezona biti odlična. Stoga nas veseli čuti kako se nositi s nekim izazovima koje nose vremena u kojima se nalazimo. Booking je odličan, nadamo se da se situacija neće mijenjati, a traži se kvaliteta prije svega. Gosti za svoj novac žele uredan apartman kojima potrebni sadržaj, vole i blizinu mora te po mogućnosti i blizina gradskih događanja. U našoj agenciji gosti su iz različitih zemalja i različitih dobnih skupina pa se s ponudom tome i prilagođavamo - ispričala nam je Marta koja kaže kako su njihov glavni marketinški alat društvene mreže.
- Najbrže i najefikasnije nam se pokazala promociju putem Facebooka, Instagrama i TikToka te kroz naše blogove i newslettere. Snimamo i kreiramo naše vlastite sadržaje koje objavljujemo - kaže.
Veselka Huljić, iz agencije koja se bavi aktivnim pustolovnim turizmom, smatra da su radionice dobrodošle za početnike, ali i one koji su, kao i oni, pioniri u turizmu.
- Sve više se traži osobni pristup gostu, oni više žele naučiti i istražiti destinaciju na kojoj jesu. Tu je važno imati autentičnu priču i isticati zbog čega smo drugačiji u odnosu na konkurentne regije u okruženju. Upravo zbog epidemioloških mjera, koje su upućivale na što veći boravak na otvorenom, gosti su sve više tražili aktivnosti na otvorenom. Kod nas je cijeli miks aktivnosti koje nudimo gostima, a možemo reći da su najtraženije pješačke i biciklističke ture te sea kajak. Definitivno je Split postao zanimljiv kao baza koja otvara mnogo mogućnosti za aktivnosti, kao i Omiš te naši otoci Brač, Hvar i Vis - zaključila je.