Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Kako pravilno izdati račun za turistički smještaj: Savjeti za iznajmljivače
Turistički savjetnik Piše: Agencija Litto

Kako pravilno izdati račun za turistički smještaj: Savjeti za iznajmljivače

Što napraviti kada dođe do greške pri ispunjavanju podataka na računu?

Prilikom pružanja turističkih usluga smještaja, iznajmljivači su obvezni izdati račun svakom gostu, s obzirom na to da je noćenje u turističkom smještaju usluga koja se u ovom slučaju prodaje. 

Evo nekoliko korisnih savjeta kako pravilno isporučiti račun za usluge smještaja u vašem objektu.

Što mora sadržavati račun?

● Broj računa (npr. 1/2024 oznaka je prvog računa izdanog u 2024. godini),

● Podatke o iznajmljivaču tj. nositelju rješenja o pružanju usluga u domaćinstvu (ime, prezime i OIB iznajmljivača te adresu objekta),

● Podatke o gostu (ime i prezime, država),

● Definiranu vrstu usluge (noćenje, čišćenje,...),

● Količinu obavljenih usluga (broj noćenja),

● Jediničnu cijenu usluga,

● Ukupan iznos usluga (iznos za naplatu),

● Popust (ako je primijenjen),

● Boravišnu pristojbu (iznajmljivači koji boravišnu pristojbu plaćaju paušalno nisu obvezni navesti iznos na računu, samo napomenu da je ista uključena u cijenu. Oni koji boravišnu pristojbu plaćaju po ostvarenom noćenju dužni su navesti iznose propisane za razred mjesta u kojem se objekt nalazi te za dob gosta.),

● Datum izdavanja računa (datum odlaska gosta iz objekta),

● Potpis iznajmljivača,

● Napomene o naplati PDV-a (iznajmljivači koji nisu u sustavu PDV-a stavljaju napomenu 'Iznajmljivač nije obveznik PDV-a prema Zakonu o PDV-u, čl. 90., st.2.').

Važno je napomenuti kako računi i e-Visitor moraju biti usklađeni te je evidenciju računa potrebno voditi kronološki za sve rezervacije. Primjer računa možete preuzeti OVDJE.

Kako postupiti u slučaju greške?

Ako dođe do greške pri ispunjavanju, takav račun, bez obzira na to što je nevažeći, ne smije se odbaciti. Potrebno ga je prekrižiti, staviti napomenu STORNO, nakon čega se ispisuje novi račun sa sljedećim rednim brojem - nikako ponavljati isti broj.

U slučaju reklamacija ili povrata sredstava, također je potrebno stornirati prethodni račun i ispisati novi, sa sljedećim rednim brojem, koji će sadržavati naplaćeni iznos noćenja (s prethodno izdanog računa) umanjen za iznos koji gost potražuje, odnosno refundirani iznos.

Važno je voditi evidenciju o svim računima za potrebe knjiženja i inspekcije, osiguravajući da su svi računi izdani sukladno propisima. 

Dosta vam je računa, evidencije turističkog prometa i svega vezanog uz administraciju? Onda je pravo vrijeme da se obratite nekome tko to može raditi umjesto vas. Javite nam se mailom na info@litto.agency i povjerite nam svoje brige.

Vaša reakcija na temu