Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Kamping turizam sve je popularniji u svijetu, a Hrvatska prati trendove

Kamping turizam sve je popularniji u svijetu, a Hrvatska prati trendove

Nekada su kampove posjećivali isključivo istinski ljubitelji prirode, danas je stanje drugačije, a noviteti će se predstaviti na 13. Kongresu hrvatskog kampinga koji se održava danas i sutra u Svetom Martinu na Muri

Rast interesa za ekološki turizam kao i sve veća potražnja gostiju za aktivnim i avanturističkim putovanjima, isturili su kampove u fokus turističkih strategija. Naime, globalni turistički trendovi jasno dokazuju kako nove generacije turista žele spojiti ugođaj izleta na otvorenom, a pritom i iskoristiti apsolutno sve prednosti luksuznog resorta. Mnogi stručnjaci se slažu da je kamp u tom smislu najbolje rješenje.

- Kampovi se danas u Europi ali i u Hrvatskoj sve više diferenciraju i odabiru svoj razvojni put. Kad je riječ o budućnosti samog kampinga, jasno je isprofilirano nekoliko razvojnih pravaca - rekao je Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske.


Prvi i po volumenu najjači je svakako segment velikih odmorišnih kamping naselja. Oni nude bogatu i zaokruženu cjelinu usluge i kvalitete proizvoda, te se često kolokvijalno znaju nazivati hoteli na otvorenom. Drugi razvojni pravac su mali, često obiteljski, kampovi. Oni su veoma interesantni jer mogu biti pokretač jačanja kvalitete života lokalne zajednice, pokretači obiteljskog poduzetništva ili cjelogodišnjeg rada. U osnovi su to jednostavniji objekti koji ne nude širinu sadržaja i bogatstvo ponude kao velika kamping naselja, ali prednost grade u individualiziranom i osobnom pristupu prema gostima. U tu skupinu ulazi mnoštvo tipologija objekata, kao primjerice, mali kampovi u seoskom domaćinstvu, kampovi na otocima, kampovi uz važne prometne pravce ili prirodne atrakcije. Treću skupinu čine noviji i inovativni razvojni oblici, poput npr. glampinga i slično, koji su veoma važni u kreiranju imidža i privlačenju novih gostiju.

- Treća skupina se opet može granati u dva pravca i to tako da se glamping integrira u manjem obimu u postojeću strukturu kampova poput, primjerice, glamping zone unutar kampa ili da se kamp u svojim punim kapacitetima specijalizira samo za glamping - pojašnjava Palman dodavši kako je Hrvatska dobila svoj prvi glamping kamp u Puli koji je itekako zanimljiv zbog segmenta gostiju koje privlači, a to su mladi turisti – oni koji najviše troše i koji nekoliko puta godišnje putuju. 

U dijelu luksuznijih kampova, posjetitelj kampa želi dobiti i luksuzan smještaj, ali želi u kampu na dohvat ruke također imati sve, od salona za uljepšavanje, preko animacije djeteta i raznih sportova, ali i krasnih kafića i restorana. Gost takvog kampa traži smještaj jednak hotelskom, samo okružen prirodom, pa su tako gosti koji odsjedaju u mobilnim kućicama zapravo često hotelski gosti, a ne baš oni iskonski kampisti, čime kampovi definitivno šire 'pool' gostiju. Prije desetak godina, gosti su tražili čvrsti smještaj, ali ne toliko luksuzan. U budućnosti vidimo kampove koji nude gostima all inclusive uslugu hrane, svakodnevnih izmjena ručnika, izmjena posteljine – dakle da će nalikovati u potpunosti na 'open air hotel'.

- Cjelinu kampa čini nekoliko glavnih faktora, a to su smještaj, sanitarije, trgovačka i ugostiteljska ponuda, animacija i kupališna ponuda. No, ipak postoji baza koja mora štimati besprijekorno, a to su sanitarije. One danas moraju biti lijepo i bogato opremljene, ugodne, komforne i čiste. Nakon toga slijedi bogatstvo smještajne ponude, od parcela u kampu koje su sve veće zbog sve većih kampera i tržišnog komfora, pa sve do ponude ostalih vidova smještaja poput mobilnih kućica i glamping šatora. Uglavnom, kampovi sve više postaju mjesta gdje moderna tehnologija nailazi na široku primjenu. Primjerice, tu su sustavi naplate potrošnje kroz pametne narukvice, moderni sustavi prijave gostiju i pronalaženja parcela, inovativni sustavi za kontrolore kampova s ciljem povećanja zadovoljstva… - kaže Adriano Palman. 


Stoga ne čudi što se sve više globalnih proizvođača uključuje u proizvodnju opreme za kampove. Unazad nekoliko godina sve je više i tržišnih igrača iz Hrvatske koji su se specijalizirali za proizvodnju mobilnih kućica koje odlikuje veličina i luksuznost. 

Jedan od većih domaćih proizvođača kapaciteta 400 kućica godišnje je kompanija Nord. U Nordu potvrđuju veliki interes za takvom ponudom, a njihovi kapaciteti su popunjeni do svibnja iduće godine. Kampovi sve češće naručuju kućice čak i godinu i pol prije no što im trebaju, kako bi osigurali svoje mjesto u proizvodnji. Najjača tržišta Norda su Hrvatska, Austrija i Švedska. 

- Glavni trendovi koje u Nordu vidimo prilikom proizvodnje mobilnih kućica su sve luksuzniji i veći objekti s oko 60 četvornih metara površine, a koji zaista izgledom postaju zamjena za apartmane ili hotele s pet zvjezdica. Upravo zbog mnogo upita vezanih za veće kućice, kontinuirano proširujemo ponudu pa smo krenuli i s proizvodnjom ekskluzivnih vila - tvrdi Iva Jurković, direktorica kompanije Nord Mobile dodavši kako im raste i broj upita za jako luksuzno opremljene male kućice (do 18 četvornim metara površine), a time i prostrane terase koje omogućavaju gostima uživanje u hladu. 

Jurković kazuje kako u njihovoj proizvodnji postoji sve više staklenih površina kako bi gosti uživali u pogledu i dnevnom svjetlu, a da se pritom služe različite materijalima za fasadu i opremanje interijera i eksterijera.  U Nordu primjećuju da investitori više ne gledaju primarno povrat na investiciju kod kupnje mobilnih kućica nego da žele napraviti nešto drugačije od ostalih. Žele prepoznatljivost, jedinstvenost i neizostavan luksuz. Biraju materijale i dekore, uključuju arhitekte i dizajnere, kupnji kućica se pristupa vrlo ozbiljno, profesionalno i predano; baš kao gradnji hotela. 


Napomenimo i to da će se o trendovima u razvoju kampinga pričati i na 13. Kongresu hrvatskog kampinga koji se održava 22. i 23. listopada u Svetom Martinu na Muri u organizaciji KUH-a. Ove godine posebna pažnja posvetit će se izazovima razvoja i podizanja opće razine konkurentnosti hrvatskog kampinga. Kongres će sadržavati stručni i izložbeno-sajamski dio gdje će domaći i strani stručnjaci predstaviti najnovija saznanja iz sektora, a sudionici će imati priliku uživo vidjeti najnovije trendove - modele mobilnih kućica i glamping šatora te raznovrsne opreme i ponude usluga u kampingu.

Vaša reakcija na temu