Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
MARKETING U TURIZMU Maja Zlokić: Vrijeme je da budemo kreativni i hrabri

MARKETING U TURIZMU Maja Zlokić: Vrijeme je da budemo kreativni i hrabri

S Croatia Hot Spots magazinom krenuli smo prije 10 godina. Za nama je 20 izdanja, te preko 5000 objavljenih tema i članaka koji promoviraju hrvatske destinacije i projekte u turizmu

Pandemija novog koronavirusa je, nema sumnje, izmijenila svijet do temelja, a turizam je, kao jedna od virusu najpodložnijih gospodarskih grana, pretrpio ogroman udarac u svim segmentima. No, čelni ljudi domaćeg turizma i znalci koji ovu struku poznaju do u dušu, složili su se u jednom - treba se, žargonski rečeno, dočekati na noge i prilagoditi novom normalnom. O zahtjevima novog turista koji traži dvije osnovne stvari - prije svega visoke sigurnosne i higijenske standarde, ali i brzu i pouzdanu informaciju - porazgovarali smo s Majom Zlokić, stručnjakinjom za marketing, urednicom Croatia Hot Spots magazina i hotspots.net.hr portala.

Urednica ste Croatia Hot Spots magazina i jednog od najčitanijih turističkih portala u RH - hotspots.net.hr. Kako je krenula ta priča i u kojem se smjeru razvija?

- S Croatia Hot Spots magazinom krenuli smo prije 10 godina. Za nama je 20 izdanja, te preko 5000 objavljenih tema i članaka koji promoviraju hrvatske destinacije i projekte u turizmu. Među prvima smo krenuli s pisanjem turističkih blogova i promotivnih tekstova o hrvatskim destinacijama, koji tematski oživljavaju bogatu turističku baštinu. U veoma kratkom vremenskom roku digitalna inačica Croatia Hot Spotsa prometnula se u lidera među portalima te tematike, što je prepoznalo više od 70 lokalnih i 10 županijskih turističkih zajednica, mahom najpopularnijih hrvatskih odredišta, koje su se uključile u projekt. Uz vlastiti medij profilirali smo se za zakup medija i planiranje na stranom tržištu. Krenuli smo s nizom novih projekata i suradnjom s najboljim hrvatskim komunikacijskim i marketinškim stručnjacima.

Kakva je struktura Vaših čitatelja i koje ih teme najviše zanimaju?

- Čak 75% naših čitatelja je iz Hrvatske i zemalja regije, a možemo se podičiti i s 25% stranih čitatelja koji prate englesku verziju. Najviše ih zanimaju afirmativni članci koji u sebi nose proživljena iskustva i kreativne turističke proizvode. Čitatelji traže priču kroz koju će doživjeti destinaciju i poželjeti da brzo u nju otputuju.

Kako izgleda oglašavanje u post-covid razdoblju? 

- Covid-19 kriza negativno se odrazila na sve branše, kako onu turističku tako i na reklamiranje, oni pak najbolji su Covid i post-covid razdoblju prepoznali priliku za sebe. Vrijeme je da budemo kreativni i hrabri. Za poslovanje tvrtke je izrazito važno da komunicira i održi kontakt sa svojim klijentima te prati trendove komuniciranja unutar branše. Svaki takav oblik komuniciranja može donijeti svježe ideje i pozitivna iskustva o tome kako planirati poslovanje u sljedećem periodu.


Budući da ste se specijalizirali za promociju destinacija, što je ključno za njihovo oglašavanje u ovom neizvjesnom razdoblju? 

Globalna pandemija koronavirusa je odista snažno utjecala na međunarodna turistička kretanja. Hrvatska ima sunce i obalu te povijesnu baštinu, veoma bogatu gastronomiju i ruralne destinacije. Od iznimne je važnosti stvoriti živi dijalog između naših obalnih i ruralnih odredišta, te dočarati sve što naše ruralne i urbane destinacije nude. Ponuda cjelogodišnjeg turizma zasigurno može biti dio odgovora na Covid izazove. Na temu turizma u korona vremenu i uloge kreativnosti u stvaranju novih promocijskih aktivnosti, u suradnji s Turističkom zajednicom Splitsko-dalmatinske županije i profesorom Domagojem Bebićem, nositeljem smjera Novi mediji i predstojnikom Odsjeka za strateško komuniciranje na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, jednom godišnje organiziramo konferenciju Turizam i nove tehnologije, na kojoj se turistički subjekti mogu adekvatno informirati o svim učinkovitim marketinškim alatima u ovom neizvjesnom vremenu. 

Navedite neke pozitivne primjere iz prakse...

- Komuniciranje destinacija uvijek je svojevrstan izazov zbog mnogo toga već viđenog, no voljela bih istaknuti tri promo kampanje. Ona koja mi se najviše svidjela bila je kampanja Turističke zajednice Bola u suradnji s komunikacijskom savjetnicom Hanom Klain - Naše bolske priče. Ovo je bio prvi put da je neka destinacija odlučila uključiti mještane u promociju svog mjesta. Nekako oni se uvijek zaboravljaju, a oni su duša nekog mjesta i zapravo osobe koje intenzivno komuniciraju s gostima. Također smo bili uključeni u promociju kampanje i povratne informacije na kampanju su bile jako dobre. 

Druga kampanja u koju smo također bili uključeni bila je ona TZ Splitsko-dalmatinske županije - A dream waiting for you - sa sjajnim porukama i odličnim kadrovima.

Kao još jedan pozitivan primjer istaknula bih promotivnu kampanju TZ Jelsa, koja se u vrijeme pandemije oslonila na svoj oprobani model iz 70-ih godina - sjajan pansionski smještaj i personaliziran, individualan pristup gostu, koji su i u korona vremenu donijeli popunjenost smještajnih kapaciteta od čak 70%!


U kojoj mjeri su se navike gostiju promijenile? Na koji način biraju destinaciju?

- Turistička današnjica s Covidom zahtijeva drugačiji odnos prema zdravlju i higijensku sigurnost. Traži turizam na distanci, individualni odmor i visoku kvalitetu usluge koja može osigurati zadovoljavajuće higijenske standarde - sve ono za što hrvatski turizam ima i prostora i potencijala, u širokim razvedenim plažama, motivima dolaska koji ne ovise o ljetu, te u malim, autentičnim, još neotkrivenim destinacijama. Stoga je važno pažljivo kreirati kampanje koje odgovaraju na potrebe današnjeg turista. Promjene u potražnji, navikama i očekivanjima gostiju koje su se dogodile, djelomično će ili u potpunosti ostati. Gost traži brzu i točnu informaciju.

Što je s privatnim smještajem? Koliko jedan mali iznajmljivač mora raditi na marketingu kako bi privukao gosta?

- Naslućujemo da pored prezentacije objekta, higijenske sigurnosti, pozicije objekta, slikovita okruženja, blizine vrhunskih plaža, odgovor ima veze i s personaliziranim, prijateljskim pristupom gostu punim povjerenja. Dobar odnos cijene i kvalitete smještaja, prijateljsko-obiteljska atmosfera i ljubazan domaćin, model je koji se njeguje jako puno godina te je sada još više na cijeni. Sve je to važno i dobro iskomunicirati. Zato našim čitateljima redovito pružamo savjete kako komunicirati s gostima u korona vremenu. Našu kolumnu vodi Barbara Marković, stručnjakinja za obiteljski smještaj.

Vaša reakcija na temu