Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Može li Hrvatska ostvariti rast turizma unatoč narančastoj boji na korona-karti?

Može li Hrvatska ostvariti rast turizma unatoč narančastoj boji na korona-karti?

Od jučer je najsigurnija destinacija na Mediteranu

Hrvatska obala i dalje je u narančastoj boji na korona-karti Europskog centra za prevenciju i kontrolu bolesti. 

Od jučer, nakon što se epidemiološka slika Italije malo pogoršala, Hrvatska je, objavio je ministar zdravstva Vili Beroš, najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu. Turistički djelatnici, kao i predsjednik Vlade, poručuju kako treba učiniti sve da tako i ostane. 

Da je sezona na vrhuncu, vidi se najbolje u zračnim lukama. U Zagrebu je promet u srpnju dvostruko veći nego u lipnju. Otvaranjem nove aviobaze u glavnom gradu, niskotarifni prijevoznik Ryanair privući će nove putnike.

- Ryanair je već danas najavio 24 novih ruta i do tri aviona bazirana u Zagrebu, što će u potpunosti promijeniti sliku ne samo zračne luke nego i turizma grada Zagreba - izjavio je David Gabelica, član Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb, prenosi HRT

Pitanje je koliko turisti prate promjenu boja hrvatske obale na koronakarti.

- Mislim da je ljudima važnije da su cijepljeni jer to im daje hrabrost da putuju. Nije toliko važno u kojem smjeru ide pojedina država. Važnije je jeste li se cijepili, je li lako proći kroz zračnu luku i hoće li se priznati potvrda koju imate - kaže predsjednik Uprave Ryanaira Eddie Wilson.

Zasad se jasno vidi da i u pandemiji odani gosti i dalje ostaju Nijemci, Austrijanci i Slovenci.

- Hotelske kuće bilježe vrlo velike pluseve pa se prema broju rezervacija približavaju 2019., a neki oblici smještaja kao što su kamping, nautika, vile za odmor i posebno hoteli visokih kategorija već su gotovo dosegnuli te brojeve - istaknuo je Veljko Ostojić iz Hrvatske udruge turizma.

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain kaže da je ovaj tjedan bilo manje rezervacija nego inače.

- Ne znam možemo li to već u ovom trenutku povezati s tim što smo na kartama u narančastom - rekao je.

Bistro more na dubrovačkim plažama i dalje privlači goste iako se za dva dana vraćaju strože epidemiološke mjere.

- Buking zasad izgleda zaista dobro i za osmi i za deveti, pa čak i za deseti mjesec, međutim poučeni svim ovim iskustvima dosada, i evo iskustvima ostalih mediteranskih zemalja, ta se situacija zaista nažalost može promijeniti preko noći - zabrinuta je Ana Hrnić, direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika.

Takve bi promjene itekako utjecale na financijsku stabilnost Hrvatske.

- Na nama je zajednička odgovornost da tako i ostane, i da turizam, barem kada je riječ o prihodima, a vidimo podatke fiskalizacije koji su praktički skoro na razini 2019., što je sjajno, održimo još boljima - poručio je premijer Andrej Plenković.

To ponavljaju i turistički djelatnici. Jer samo tako očekivani rast turizma možemo pretvoriti u realnost.

- Vjerujem da ukoliko brojke ne skoče naglo u crveno ili, ne daj Bože, tamnocrveno, da ćemo imati jako dobru glavnu sezonu i dugu i uspješnu posezonu - zaključio je Veljko Ostojić. 

Vaša reakcija na temu