Niskotarifna Transavia, tvrtka kćerka u vlasništvu Air France – KLM grupacije, u travnju obnavlja promet prema pet hrvatskih zračnih luka – Puli, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku. Kompanija u ovoj sezoni planira više operacija prema hrvatskim aerodromima u odnosu na ljetni red letenja 2024. godine, piše Croatian aviation.
Transavia će ovog ljeta nastaviti prometovati na tri linije prema Splitu, pri čemu je jedino linija između Amsterdama i Splita, koju je kompanija uvela 2021. godine, bez najavljenih promjena za ovu godinu. Naime, radi se o liniji koja će u prometu biti od sredine travnja do kraja listopada, s dva tjedna leta u pred i posezoni, te tri tjedna leta u razdoblju od srpnja do rujna. S obzirom na to da KLM značajno povećava kapacitet prema Splitu, o čemu više možete pročitati OVDJE, od ove se kompanije nije ni očekivalo povećanje kapaciteta s obzirom na to da prijevoznici dolaze iz iste grupacije.
Zato će Transavia povećati kapacitete na druge dvije linije. Linija između Pariza (Orly) i Splita značajno povećava kapacitet rastom tjednih rotacija u svakom mjesecu ljetnog reda letenja, s prošlogodišnja tri do četiri, na čak šest do sedam tjednih letova u razdoblju od 11. travnja do 25. listopada.
Do povećanja će doći i na liniji između Rotterdama i Splita. Naime, već od 17. travnja do srpnja linija će imati do pet tjednih rotacija, jednu više u odnosu na prošlo ljeto, dok su za srpanj i kolovoz najavljeni svakodnevni letovi. U posezoni je planirano pet tjednih rotacija u rujnu, te dvije u listopadu.
Transavia s početkom ljetnog reda letenja kreće s prometovanjem na sezonskim linijama prema hrvatskim zračnim lukama. Pula, Rijeka i Zadar i ovog će ljeta imati po jednu liniju, Dubrovnik dvije, a Split tri. Treba spomenuti kako prema Dubrovniku i Splitu prometuju i Air France i KLM, no i brojni drugi prijevoznici koji zračne luke povezuju s odredištima u Francuskoj i Nizozemskoj.
Po jedna linija prema Puli, Rijeci i Zadru
Redovna linija između Rotterdama i Pule uvedena je u srpnju 2017. godine. Transavia je kroz sezone povećavala kapacitet na liniji dodatnim tjednim rotacijama. U odnosu na prošlu godinu, doći će do blagog povećanja tako što će se broj tjednih rotacija povećati ranije u odnosu na prošlu godinu – već u lipnju. Naime, linija je najavljena od 17. travnja s dva tjedna leta, a od lipnja je planirano pet tjednih letova koji će prometovati sve do rujna, kada se broj rotacija smanjuje na tri. Za kraj sezone, u listopadu, planiran je jedan let tjedno.
Što se tiče linije između Zadra i Rotterdama, koju je kompanija uvela u travnju 2019. godine, praktički nema promjena u odnosu na prošlu godinu. Najavljena su dva tjedna leta od sredine travnja, dok će u srpnju i kolovozu linija biti u prometu tri puta tjedno. U rujnu će zrakoplovi između dva grada prometovati dva puta tjedno, a u listopadu, kao što je slučaj i u Puli, jednom tjedno.
Prema trenutnim podacima, Rijeka jedina gubi u nadolazećoj sezoni. Naime, u špici prošle sezone na ovoj su liniji bila dostupna četiri tjedna leta, što nije slučaj za nadolazeću sezonu. Transavia nudi dva tjedna leta od sredine travnja, te tri tjedna leta u srpnju i kolovozu, dakle jedan let tjedno manje u odnosu na ljeto 2024. godine. U rujnu su na liniji planirana dva tjedna leta, dok u listopadu nema najavljenih letova.
Podsjećamo, Transavia je liniju između Eindhovena i Rijeke uvela u ljeto 2018. godine kad je linija u prometu bila kratko, samo u srpnju i kolovozu, dva puta tjedno. Od tada broj rotacija varira iz sezone u sezonu, no prema svemu sudeći ove će godine ipak doći do smanjenja kapaciteta.
Dvije linije prema Dubrovniku
Transavia najavljuje povećanje kapaciteta i prema samom jugu Hrvatske na obje svoje linije. Linija Pariz (Orly) – Dubrovnik u prometu će biti već od 30. ožujka s pet letova tjedno, broj rotacija u svibnju povećava se na šest, a od lipnja do kraja listopada najavljeni su svakodnevni letovi. Radi se o značajnom povećanju u odnosu na prošlo ljeto, kad su zrakoplovi na ovoj liniji prometovali od tri do najviše šest puta tjedno.
Druga linija ovog prijevoznika, između Dubrovnika i Rotterdama, u prometu će biti od 05. travnja do kraja ljetnog reda letenja, s dva to tri tjedna leta, pri čemu će se broj rotacija povećati na tri ranije u odnosu na prošlu godinu, a kapacitet će dodatno rasti s obzirom na to da su na liniji najavljeni isključivo zrakoplovi tipa B737-800, kapaciteta 189 sjedala.
Osim Rijeke, na drugim linijama Transavia ne planira smanjenje kapaciteta. Naprotiv, kao što je navedeno u pojedinostima o svakoj liniji ranije u tekstu, doći će do povećanja kapaciteta prema Hrvatskoj, što planiranim većim zrakoplovima, što dodatnim tjednim rotacijama kroz ovogodišnji ljetni red letenja.