Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Ovo su destinacije na kojima su turisti najčešće mete prevara

Ovo su destinacije na kojima su turisti najčešće mete prevara

Agencije, taksiji, smještaj...

Turizam je jedan od sektora najosjetljivijih na prijevare, s porastom od 18 posto tijekom ljetne sezone i 28 posto u zimskoj sezoni 2024.  Pokazuje to izvještaj Mastercard Economics Institutea.

Iz godine u godinu raste broj turista, s time dakako i rizici od brojnih prijevara u određenim popularnim destinacijama.

'Rizici od prijevara značajno variraju od grada do grada. U nekim destinacijama prijevare dolaze najvećim dijelom od turističkih agencija, dok su u drugima češće prevare u ugostiteljstvu. Dobar je primjer Los Angeles - najveći dio mjesta gdje vidimo prijevare ima veze s hranom', istaknuo je David Mann, glavni ekonomist za azijsko-pacifičku regiju Mastercard Economics Institutea za CNBC.

Najviše prijavljenih prevara zabilježeno je u: Cankunu (Meksiko), Hanoiju (Vijetnam), Dhaki (Bangladeš) i Bangkoku (Tajland). S druge strane, najmanje prijevara u turizmu doživljavaju putnici u San Franciscu, Dublinu, Seoulu, Budimpešti i Edinburghu.

Najčešće vrste prevara po destinacijama

Što se tiče turističkih agencija, najveći rizici prijavljeni su u Hong Kongu (70 posto prijevara), New Delhiju (64 posto), Barceloni (64 posto) i Cancunu (48 posto), prenosi tportal

Taksi prevare najčešće se javljaju u Jakarti (66 posto), Bangkoku (48 posto), Istanbulu (39 posto) i Londonu (34 posto). Uglavnom se radi o lažnim naplatama, skrivenim troškovima ili izrazito visokim cijenama.

U Los Angelesu i New Yorku prevare vezane uz hranu (kašnjenja, precijenjene usluge) čine 75 posto, odnosno 63 posto svih prijava. To uključuje i dodavanje neovlaštenih napojnica ili krađu podataka s kreditnih kartica turista.

Lažni oglasi za iznajmljivanje smještaja posebno su zastupljeni u Phuketu (Tajland, 39 posto) i Antaliji (Turska, 35%).

'Posebno budite oprezni u Istanbulu pri ulasku u taksi, gdje su česte prevare, kao i na Tajlandu, gdje postoji mogućnost da ostanete bez smještaja zbog lažnih oglasa', upozorio je Mann.

Vaša reakcija na temu