Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Privatni iznajmljivači ostvarili 32 milijuna noćenja u 2021.

Privatni iznajmljivači ostvarili 32 milijuna noćenja u 2021.

Na FOS-u pripreme za još uspješniju iduću sezonu

Šesti Forum obiteljskog smještaja (FOS) koji se u organizaciji Zajednice obiteljskog turizma Hrvatske gospodarske komore održava u Pazinu, tradicionalno je okupio domaće privatne iznajmljivače koji drže gotovo 60 posto svih turističkih ležajeva u zemlji. Ove su godine ostvarili oko 32 milijuna noćenja, odnosno gotovo 40 posto od ukupnih 82,7 milijuna noćenja ostvarenih u Hrvatskoj do konca listopada, a na FOS-u već pripremaju teren za novu uspješnu sezonu. 

Jasna Jaklin Majetić, predsjednica HGK ŽK Pula, istaknula je da obiteljski smještaj slijedi trendove visoke kvalitete u turizmu, baš kao i drugi dionici u turističkom sektoru. 'Na taj način predstavnici obiteljskog smještaja kreiraju turistički proizvod i omogućuju svojim gostima da uživaju u proizvodima lokalnih proizvođača, a sve to zajedno veliki je potencijal za razvoj poduzetništva. Prvi kontakt gosti ostvaruju upravo s vama, koji im dajete prve informacije o destinaciji, aktivnostima i doživljajima', poručila je Jaklin Majetić sudionicima Foruma, i pozvala da pri preporuci hrane i drugih proizvode svojim gostima, obrate pažnju na  nositelje oznake 'Hrvatska kvaliteta' i 'Izvorno hrvatsko' jer je riječ o visokokvalitetnim proizvodima s kojima će i turisti biti zadovoljni.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić kazao je kako je Hrvatska i ove godine zadržala poziciju vodeće i najsigurnije turističke destinacije Mediterana, čemu je snažan doprinos dao segment obiteljskog smještaja. 'Ovako dobri rezultati obiteljskog smještaja, ostvareni u okolnostima globalne pandemije, potvrda su njegove kvalitete i prepoznatljivosti na turističkom tržištu. Riječ je o segmentu smještajne ponude koji predstavlja sinonim za autentičnost turističkog doživljaja jer upravo kroz obiteljski smještaj našim gostima možemo pokazati kulturu destinacije u kojoj borave. Nastavit ćemo provoditi sve aktivnosti koje za cilj imaju daljnje pozicioniranje Hrvatske kao destinacije kvalitetnog i sigurnog obiteljskog smještaja koji je, osim na domaćem tržištu, najtraženiji oblik smještaja i na tržištima kao što su Njemačka, Italija, Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska i Francuska', izjavio je Staničić. 

'Posebno nas veseli činjenica da sve više pružatelja usluga u domaćinstvu dodatno profesionalizira svoje usluge te, uz unapređenje kvalitete smještajne ponude i autohtone sadržaje, stavlja sigurnost gosta na prvo mjesto. Više od 9000 pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu prepoznalo je važnost primjene epidemioloških protokola te se priključilo projektu Ministarstva turizma i sporta Safe stay in Croatia', istaknula je ravnateljica Uprave Ministarstva za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove Monika Udovičić.

HTZ je u partnerstvu s Novim listom dodijelila i nagrade za najbolje hrvatske privatne iznajmljivače 'Najiznajmljivači 2021'. Najboljom vilom proglašena je Villa Adrian iz Dubrovnika, najboljom kućom Casa mille olivi iz Buzeta, a najboljim apartmanom Apartmani Rubinić iz Turnja. Pregledom finalista iskristalizirala se i potreba za dodatnim nagradama pa je tako najbolja kuća u kontekstu poštivanja ekologije proglašena Divjake Log Home - Kraljica šume iz Gorskog kotara, a Villa Festina Lente s otoka Krka najbolja kuća u kontekstu poštivanja baštine.

U sklopu FOS-a, održat će se i panel rasprava o budućnosti obiteljskog smještaja. Tim je povodom Udovičić naglasila kako je cilj Ministarstva preobrazba turističkog sustava, koji s jedne strane mora povezivati dionike u turizmu u želji za stvaranjem dodane vrijednosti kompletne turističke destinacije, a s druge treba uzimati u obzir individualnost naših proizvoda i njihovog potencijala za privlačenje različitih tržišnih segmenata. 'Zajedničkim naporima obiteljski smještaj trebamo učiniti međunarodno prepoznatljivim i poželjnim turističkim proizvodom, koji je maksimalno usuglašen s načelima zelenog turizma i namijenjen ciljanim tržišnim nišama tijekom cijele godine', smatra Udovičić. 

'Dosadašnje nas je iskustvo naučilo da moramo biti fleksibilni te uvijek spremni brzo reagirati. Situaciju po tržištima moramo aktivno i detaljno pratiti kako bi kreirali adekvatne promotivne strategije koje će na koncu polučiti i najbolje rezultate. Trendovi u hrvatskom turizmu kojima danas svjedočimo pokazuju da smo najbolje rezultate ostvarili upravo na onim tržištima na koja smo usmjerili najveći dio promotivnih aktivnosti, a do posebnog je izražaja došlo i domaće tržište, koje se po ostvarenim noćenjima nalazi na visokom drugom mjestu, odmah iza vodeće Njemačke', izjavio je Jure Galić, voditelj Odjela za potpore i koordinaciju turističkih zajednica HTZ-a.

Na odnos privatnih iznajmljivača i putničkih agencija osvrnuo se i Mladen Draguzet, vlasnik turističke agencije Istra Adventure, kazavši kako sada imaju izuzetno dobru suradnju, iako su stvari u početku išle sporo. 'Iznajmljivači nam se danas javljaju sami i nude svoje kuće za odmor kako bismo ih popunjavali u pred i post sezoni jer su vidjeli da oni koji surađuju s nama imaju goste od sredine siječnja pa čak do sredine prosinca. U početku je bilo jako teško dogovorit suradnju jer tada većina iznajmljivača nije bila dovoljno educirana, živjeli su u uvjerenju da je gostima najbitnija njihova kuća i bazen i da im ništa drugo ne treba. Još teže je bilo promijeniti svijest i navike bukinga', elaborirao je Draguzet, uz napomenu da nam je turizam još uvijek previše sezonalan i da, ako to želimo mijenjati, moramo imati atrakcije i objekte koji nisu zatvoreni van sezone te da svi dionici u destinaciji moraju raditi zajednički na promociji svoje lokalne ponude iz što više aspekata. 

Dora Smolčić Jurdana s opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu dotaknula se problema privlačenja kvalitetne radne snage u sektor turizma. Drži kako je potrebna snažna i sustavna promocija turističkih zanimanja među mladima, ali da im uz to treba ponuditi i bolje uvjete rada i viša primanja. 'Mladi ljudi nerado prihvaćaju isključivo sezonski rad, osim kada je to u vrijeme njihova školovanja i kada time dopunjuju svoje budžete i stječu dragocjena radna iskustva. Promjena percepcije rada u turizmu dugotrajan je proces i zaista iziskuje sustavne aktivnosti kako bi privukli najbolje i ambiciozne mlade ljude', poručila je Smolčić Jurdana. 

Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina naglasila je kako ne moraju svi imati luksuzne ville i velika imanja, ali se moraju odlučiti u kojem smjeru će se specijalizirati i pozicionirati na tržištu. 'Gosti danas lako mogu doći do ponude koja ih interesira i odmah filtriraju kriterije prema svojim željama i potrebama. Već postoje i platforme koje se tagiraju prema određenoj specifičnoj ponudi, a i same udruge su počele u interesu  svojih manifestacija nuditi odgovarajući smještaj na svojim stranicama i forumima. S obzirom na to, lokalne i regionalne pa čak i nacionalne vlasti, trebale bi usmjeravati specijalizaciju smještaja na svom području u određenom smjeru putem raznih poticaja i subvencija. Paralelno uz to razvijati potrebnu infrastrukturu u istom tom smjeru i promociju destinacije prilagoditi ciljanom tržištu', rekla je Nimac Klacina pa istaknula da svi moraju međusobno surađivati kako bi se što lakše, kvalitetnije i uspješnije nosili sa izazovima koji ih očekuju. 

'Međusobna suradnja svih aktera u destinaciji i zajednički nastup i razvoj destinacije u skladu s održivim i inovativnim kvalitetama je nešto čemu svi trebamo težiti', zaključila je. 

Program FOS-a nastavlja se i sutra, a uz zakonodavne novosti za privatne iznajmljivače, bit će, između ostalog, govora i o strategiji upravljanja cijenama, prilagodbi novim trendovima na tržištu te poreznom položaju pružatelja smještaja u domaćinstvu. 

Vaša reakcija na temu