Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Maja Danica Pečanić Privatnog smještaja više je nego ikad - kako istaknuti svoj obiteljski na preplavljenom tržištu?
Promo Piše: Sponzorirani sadržaj

Privatnog smještaja više je nego ikad - kako istaknuti svoj obiteljski na preplavljenom tržištu?

Donosimo korisne savjete

Tržište privatnog smještaja iz godine u godinu postaje sve zasićenije, više nije dovoljno samo imati apartman. Konkurencija, dakle, raste, a gosti su sve izbirljiviji - traže autentičnost, osobni pristup i doživljaj koji nadilazi 'ključ i ručnik'. Postavlja se, stoga, ključno pitanje - kako istaknuti svoj obiteljski.

Hrvatska je i dalje jedna od najtraženijih turističkih destinacija u Europi - njezine prirodne ljepote, kulturna baština, sigurnost i gostoljubivost privlače milijune posjetitelja svake godine, i to ne samo u ljetnim mjesecima. No, valja napomenuti, trendovi se mijenjaju - kako iz perspektive gostiju tako i iz perspektive domaćina.

Sve veći broj turista bira upravo privatni smještaj - apartmane, kuće za odmor, sobe u domaćinstvu - tražeći fleksibilnost i doticaj s lokalnim životom. Taj rast potvrđuju i brojke; u vrhuncu sezone, odnosno tijekom srpnja, kolovoza i rujna 2024., čak 55 % noćenja ostvareno je u apartmanima i sličnim oblicima smještaja, dok su hoteli činili tek 21 %.

Paralelno, međutim, rapidno rastu i kapaciteti privatnog smještaja. Brojka privatnih iznajmljivača odavno je premašila stotinu tisuća kao i brojka objekata u domaćinstvu polovicu ukupnog smještajnog kapaciteta u zemlji. Uzmemo li samo Splitsko-dalmatinsku županiju u obzir, riječ je o desecima tisuća kreveta koje nude fizičke osobe. To dodatno pojačava pritisak na sve koji žele zadržati (ili osvojiti) svoje mjesto pod turističkim suncem. Upravo za takve u nastavku donosimo pet korisnih savjeta za lakše 'plivanje' preplavljenim tržištem.

1. Autentičnost prodaje - ispričajte svoju priču

'Moderni gosti' itekako cijene autentičnost - ono što je stvarno, osobno i neponovljivo. Vaš smještaj možda nema bazen, ali je na lokaciji s impresivnom tradicijom, ima vrt s lavandom, pogled na maslinik, zanimljivu staru priču ili recept koji se prenosi generacijama.

U opisima na platformama za iznajmljivanje istaknite ono što je vaše i unikatno. Gosti, naime, ne traže savršenstvo, već iskustvo s karakterom.

2. Prvi dojam teško se popravlja - neka vas fotografije predstavljaju kako treba

Na digitalnim platformama prvi dojam stvaraju - fotografije. Iznajmljivači koji koriste kvalitetne i promišljene fotografije redovito dobivaju više upita, klikova i rezervacija.

Preko njih nije dovoljno prikazati samo prostor, nego i atmosferu - svjetlo koje pada u sobu, terasu u suton, ručnik na ležaljci, domaće voće na stolu. Ljudi ne žele samo vidjeti gdje će spavati, nego kako će se osjećati. Dobre fotografije, dakle, nisu trošak, već ulaganje u početnu prednost nad konkurencijom.

3. Uložite u znanje

Iznimno je važno da su domaćini informirani. Sve se brzo mijenja - od pravila o prijavama do očekivanja gostiju i digitalnih alata. Iz tog razloga oni koji se ne educiraju brzo zaostaju.

Iskoristite brojne besplatne edukacije koje nude Hrvatska turistička zajednica, lokalne turističke zajednice u razne udruge. Naučite kako efikasno koristiti eVisitor, upravljati recenzijama, promovirati se online ili implementirati održive prakse. Time ne samo da poboljšavate svoju ponudu, nego pokazujete gostima da ste domaćini kojima je stalo.

4. Poslujte odgovorno

Iskustva brojnih iznajmljivača pokazuju kako turistima više nije jedino pitanje 'ima li smještaj klimu', već postavlja niz drugih poput 'jesu li prijavljeni', 'odvaja li se otpad', 'podržavaju li se lokalni proizvođači'. Istraživanja dodatno potkrepljuju tezu kako su im od velike važnosti profesionalno poslovanje te, k tome, održivo i odgovorno prema zajednici.

Poštivanje pravila -  prijava putem eVisitora - signal je gostima da poslujete pošteno. Isto vrijedi i za male geste: preporuka OPG-a iz susjedstva, iznajmljivanje bicikala, vođenje računa o potrošnji vode i energije - sve to govori da brinete o njima kao i da ste istodobno odgovorni prema okolišu i prema zajednici.

5. Uzmite oznaku 'Vaš domaćin / Local Host' i dokažite da ste među najboljima

Ako već dajete sve od sebe kao domaćin, vrijeme je da to i službeno pokažete. Oznaka 'Vaš domaćin / Local Host', koju odnedavno dodjeljuje Hrvatska turistička zajednica, namijenjena je upravo najboljim predstavnicima smještaja u domaćinstvu.

Posrijedi je oznaka povjerenja koju mogu zatražiti svi pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu koji prema propisima o ugostiteljskoj djelatnosti imaju status 'domaćina', uz uvjet da ispune propisane kriterije koji obuhvaćaju autentičnost ponude, razinu gostoljubivosti, ekološku osviještenost, kvalitetu u pristupu i informiranju gosta te stalno usavršavanje vještina domaćina. Proces je jednostavan i transparentan - potencijalni nositelji oznake ispunjavaju internetski obrazac za samoprocjenu putem sustava eVisitor. Nakon toga se provjerava ispunjavaju li minimalni broj propisanih uvjeta te se onima koji ih ispunjavaju dodjeljuje oznaka 'Vaš domaćin / Local Host'.

Oznaka svojim nositeljima daje jasnu tržišnu prednost: isticanje među brojnim privatnim iznajmljivačima, privlačenje gostiju koji traže autentičan i gostoljubiv doživljaj, upotrebu službenog vizualnog identiteta oznake, isticanje ponude u promotivnim aktivnostima HTZ-a na emitivnim tržištima i na digitalnim kanalima komunikacije. Pruža i smjernice za daljnje poboljšanje kvalitete i održivosti poslovanja - a sve u cilju stvaranja mreže pouzdanih i prepoznatljivih 'domaćina' koji gostima nude tradicionalno hrvatsko gostoprimstvo u krugu vlastitog domaćinstva.

Sve informacije o oznaci 'Vaš domaćin / Local Host' kao i procesu prijave za istu dostupne su na službenoj stranici HTZ-a.

Vaša reakcija na temu