Od ponedjeljka, 23. prosinca, do danas, 29. prosinca, u svijetu su se dogodile dvije zrakoplovne nesreće koje su za rezultat imale velik broj mrtvih i ozlijeđenih. S obzirom na statistiku koja generalno potvrđuje kako je zračni promet iz godine u godinu sve sigurniji, ovaj tjedan možemo nazvati crnim za industriju.
U jednom tjednu dogodile su se dvije zrakoplovne nesreće koje za posljedicu imaju velik broj mrtvih i ranjenih, godina koja je na samom izmaku zasigurno neće biti dobra što se tiče sigurnosti u industriji.
Nesreća na božićno jutro u Kazahstanu
25. prosinca, na Božić, zrakoplov tipa E90 Azerbaijan Airlinesa prometovao je iz Bakua prema Groznome, gradu u Rusiji, s ukupno 67 duša na letu (62 putnika i 5 članova posade).
U nizu događaja koji su uslijedili, a čiji detalji još uvijek nisu potpuno jasni, zrakoplov je bio prisiljen divertirati u Kazahstan, na drugu stranu Kaspijskog jezera, u grad Aktau. Zrakoplovom više nije bilo moguće upravljati što je za posljedicu imalo pad otprilike 3 kilometra od spomenutog grada. Prema trenutnim podacima 38 ljudi je poginulo, brojni su ozlijeđeni, od čega njih 15 kritično.
Velik broj mrtvih u Južnoj Koreji
Najmanje 176 osoba poginulo je jučer, kada je zrakoplov sletio bez kotača, otklizao s piste i izgorio nakon udara u zid na međunarodnom aerodromu u Muanu, u Južnoj Koreji, objavili su svjetski mediji.
Na letu Jeju Aira broj 7C2216 iz Bangkoka za južnokorejski Muan prometovao je zrakoplov tipa B737-800, star 15 godina, s ukupno 181 osobom na letu (175 putnika te 6 članova posade). Prema izjavama spasilačkih službi, strahuje se da nitko nije preživio nesreću, izuzev dvoje ranije izvučenih iz olupine zrakoplova, a radi se o kabinskom osoblju koje je u trenutku nesreće bilo na svojim sjedalima u repu zrakoplova.
Iz videa nesreće zrakoplova vidljivo je da je zrakoplov sletio na pistu u Muanu s uvučenim stajnim trapom, kao i bez zakrilca (flaps). Radi se o najvećoj nesreći jednog južnokorejskog avioprijevoznika od 1997. godine, kada se zrakoplov Korean Aira srušio u Guamu i u smrt odveo 228 života, piše Croatian Aviation.