Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović TONČI GLAVINA Ministar turizma iz Splita odgovorio malim iznajmljivačima i komentirao ovogodišnje cijene

TONČI GLAVINA Ministar turizma iz Splita odgovorio malim iznajmljivačima i komentirao ovogodišnje cijene

Istaknuo je da će sljedeća godina biti izrazito izazovna u svakom mogućem smislu

Ministar turizma Tonči Glavina jutros je otvorio 12. međunarodni festival Taste the Mediterranean koji se održava u Splitu do 27. listopada. Aktivno se pridružio festivalu u ulozi sudionika prve panel rasprave o budućnosti održivog turizma nakon sezone 2024. godine.

Uoči početka rasprave, novinarima je odgovarao na pitanja koja su blisko povezana s najavljenom temom panela. Cijene usluga i promjene koje čekaju obiteljske iznajmljivače su pitanja koja su najviše zanimala novinare.

Glavina je istaknuo kako je tijekom sezone vrlo konkretno i jasno upozoravao cijeli naš turistički sektor da moraju jako dobro pripaziti na odnos cijene i kvalitete, zato što se posljedice takvih odluka reflektiraju u prodajnim rezultatima u godinama koje slijede.

- Ovu zimu ćemo na svim turističkim događanjima koja nam predstoje - od sajmova do različitih predstavljanja Hrvatske kroz kampanje - jednim dijelom biti usmjereni na upoznavanje turističkog sektora da dobro pripazimo što radimo i kako se pripremamo za sljedeću godinu. Naime, na dobrom dijelu naših emitivnih tržišta gospodarska situacija nije kao što je u Hrvatskoj. Mi smo jedna od top tri zemlje u Europi po gospodarskom rastu, što nije slučaj na većini naših emitivnih tržišta, čak se vrte blizu recesije. Tako da će svakako sljedeća turistička godina biti izrazito izazovna u svakom mogućem smislu, kao što je bila i ova. Unatoč vrlo visokoj izazovima koje smo imali, odradili smo vrhunsku turističku godinu po fizičkim pokazateljima, i po financijskim pokazateljima, ali to nam neće vječno trajati ako se mi adekvatno ne pripremamo - poručio je Glavina.

Njegova poruka prema cijelom turističkom sektoru je da jako dobro moraju pripaziti na odnos cijene i kvalitete za sljedeću godinu.

- Realno, nema gostiju koji se žale na cijene, a koji su oduševljeni uslugom. Najviše apeliram na sezonske objekte, na ljude koji se bave turizmom u relativno kratkom periodu u odnosu na cijelu kalendarsku godinu, jer po onome što smo vidjeli na terenu i po istraživanjima koje smo proveli, takvi generiraju najveći poremećaj u odnosu cijene i kvalitete - istaknuo je ministar turizma.

Smatra kako nema razloga da Hrvatska bude jeftinija destinacija od Italije ili Španjolske u odnosu na istu razinu kvalitetu usluge, ali ne smije biti ni skuplja. Naglasio je kako nismo destinacija koja se natječe da bude jeftinija, naprotiv, želimo postati destinacija visoke i dodane vrijednosti, ali je onda glavna poruka turističkom sektoru da se mora značajno podignuti kvaliteta usluge.

Prema podacima Hrvatske narodne banke, prihodi od turizma u ovoj godini rasli su za više od 7,5 %, a brojke dolazaka su više za 3 %.

- Objekti više i visoke dodane vrijednosti su radili bolje. Značajno viša je popularnost hotela, kampova i objekata s četiri ili pet zvjezdica, nego objekata s tri zvjezdice i manje, a to je vrlo jasan putokaz da je strateški smjer koji smo odabrali kao premium turistička destinacija, pravi put na kojem moramo kontinuirano raditi - podvukao je Glavina.

Što se tiče malih iznajmljivača koji prijete da će zbog najavljenih 'nameta' povećati cijene smještaja, ministar je komentirao kako je konkurentnost tog segmenta smješta već sada poprilično poljuljana.

- Ovo ljeto smo u srcu turističke sezone u obiteljskom smještaju bili popunjeni svega 60 %, zato što imamo hiperinflaciju ponude. Svake godine je prevelik broj novih ležajeva na tržištu, a samim time se smanjuje broj popunjenih dana. Dakle, službena statistika kaže da u toj strukturi smještaja padamo u popunjenosti od 2018. godine. Isto tako, s obzirom na to da pada popunjenost, naravno pada i cijena  - rekao je prvi čovjek turističkog sektora. 

Reforma koja se provodi, dodao je, usmjerena je da se Hrvatska okrene prema održivoj turističkoj destinaciji te da se svi ljudi koji se bave turizmom mogu nastaviti baviti time.

- Ako ne napravimo ništa, ako ne povučemo bitne i važne poteze danas, potencijalno ćemo se dovesti u situaciju da ćemo za tri do pet godina značajno devalvirati cijelu tu strukturu smještaja - poručio je Tonči Glavina i slikovito opisao problem.

- Ako krenete autom od Dubrovnika prema Puli, vidjet ćete na tisuću kranova jer se grade novi objekti iste ili slične strukture, koji će završiti na tržištu u sljedećih godinu do dvije. I zato su potrebne kompletne promjene tog cijelog modela, zato je potrebno odvajanje usluga u domaćinstvu na način kako to pripada, kako je to adekvatno, zato moramo i porezno regulirati i utjecati tako da se zaustavi to bujanje apartmanizacija koja uistinu izjeda konkurentnost Hrvatskog turizma i koja nas potencijalno stvara kao neodrživu turističku destinaciju - naglasio je. Porez za male iznajmljivače, najavio je, mijenjat će se s 1-2 %  na 5-6 %.

Ako se ne naprave konkretni i odlučni potezi, smatra da će za tri do pet godina, oni koji sada rade 60 ili 65 dana u sezoni - što je službena statistika u Indeksu turističke razvijenosti 1 - u bliskoj budućnosti biti popunjeni možda 50 dana. Isto tako, dodao je Glavina, neće moći postizati cijenu na tržištu koju postižu danas, nego će ta cijena morati biti manja. I sve to skupa će generirati i promjenu strukture gostiju.

Vaša reakcija na temu