Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
'Dieselgate' u HGK: U Dalmaciji zadnjih godina pada ugradnja plina u vozila

'Dieselgate' u HGK: U Dalmaciji zadnjih godina pada ugradnja plina u vozila

Poručeno je kako treba preispitati povlašten status diesela na tržištu, ukinuti povlastice za uvoz diesel automobila i poticati uporabu alternativnih goriva

U HGK Županijskoj komori Split održana je stručna rasprava 'Dieselgate' i strategija plina u prometu. Tema je obuhvatila problematiku upotrebe diesela u Europi i tržište potrošnje prirodnog plina i ukapljenog naftnog plina (UNP) u Hrvatskoj. Dalmatinske tvrtke i javne institucije pozdravio je predstavnik Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK, Igor Grozdanić koji je predstavio koje su bile glavne smjernice potrošnje prirodnog plina i ukapljenog naftnog plina u Hrvatskoj do 2016/17. godine. Istaknuo je stabiliziranje tržišta i rast potrošnje UNP-a u Hrvatskoj u posljednje 4 godine te kontinuirani rast izvoza ukapljenog naftnog plina. 

- Proizvodnja UNP-a je skoro dvostruko veća od njegove potrošnje u Hrvatskoj. Stoga je ova rasprava organizirana s ciljem prepoznavanja prednosti korištenja alternativnog goriva za vozila cestovnog prometa, uz naglasak na mogućnost korištenja novih tehnologija s osvrtom na stanje i tendencije razvoja prometa u Europskoj uniji i Hrvatskoj. UNP-e je 100 posto hrvatski proizvod i njegova će potrošnja u prometu sljedećih 5 godina sigurno rasti - rekao je Grozdanić.

Zamjenik predsjednika Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK, Josip Kelemen, predstavio je 'DIESELGATE' kao početak novog odnosa prema automobilskoj industriji u svijetu i u Republici Hrvatskoj te njegove dosadašnje posljedice. 

- Do afere Dieselgate nije bilo poznato da Europa jedina u svijetu koja ima 70 posto voznog parka na dieselsko gorivo, dok su ostale zemlje imale puno manje (SAD 1, a Kina 2 posto). Prema zadnjim podacima, 87 posto uvezenih automobila u Hrvatskoj je na dieselsko gorivo. Potrebno je preispitati povlašten status diesela na tržištu, ukinuti povlastice za uvoz dieselskih vozila, utjecati na javnu politiku prema prometu te poticati uporabu alternativnih goriva - istaknuo je Kelemen.

Robert Mrvčić iz tvrtke KD Autotrolej d.o.o. iz Rijeke dao je primjer dobre prakse predstavljajući rezultate uporabe kombinacije goriva diesel-plin i stlačenog prirodnog plina u autobusima javnog prijevoza grada Rijeke. 

- Od 2013. do 2017. godine tvrtka je nabavila 40 autobusa na stlačeni prirodni plin (SPP), izgrađena je i otvorena punionica te radiona za održavanje i popravak SPP i UNP vozila, a sve s ciljem smanjenja emisija u sektoru prometa javnog gradskog prijevoza - rekao je Mrvčić .

Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK i direktor tvrtke B. I. L. d.o.o. Fažana, Branimir Palunko, predstavio je pregradnju dieselskih motora na plinski sustav te njihova iskustva i suradnju s javnim gradskim prijevozom grada Rijeke koja prednjači u korištenju SPP-a i UNP-a u javnom prijevozu Hrvatske.

Ladislav Brešković iz tvrtke Lisana komerc d.o.o. iz Kaštel Novog osvrnuo se na iskustva s korištenjem UNP-a u Dalmaciji te padom ugradnje plina u vozila posljednjih godina. Nakon izlaganja u raspravi su dani prijedlozi za bržu i kvalitetniju implementaciju plina u brodskom prometu poput uvođenja mobilnih jedinica za punjenje plina, koje bi bile smještene na otocima, u marinama i sl. Također je iznesen prijedlog da se u raspravu uključe i predstavnici Ministarstva prometa i veza u vezi Pravilnika o uvođenju UNP-a u brodski promet. 

Zaključeno je da je potrebno više ovakvih rasprava i da je potrebno do jeseni s predstavnicima Grada Splita i resornih Ministarstava ponovno razgovarati u Splitu te organizirati javnu tribinu o ovoj temi, a prije toga održati zajedničke sastanke s resornim ministarstvom i lokalnom samoupravom.

Vaša reakcija na temu