Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
'LokalHero' pokrenut u Splitu: Naučite turiste igrati picigin, odvedite ih na gradele ili do babe koja radi soparnik

'LokalHero' pokrenut u Splitu: Naučite turiste igrati picigin, odvedite ih na gradele ili do babe koja radi soparnik

Profico Innovation tim kreirao je online platformu na kojoj pojedinci mogu nuditi turističke ture

Nedavno je pokrenut 'LokalHero', online platforma nastala suradnjom splitskog Profico Innovation tima i norveške internetske i medijske tvrtke ABC Startsiden u vlasništvu telekomunikacijske tvrtke Telenor. Radi se o projektu koji u nekoj najboljoj mogućoj varijanti, koju je ne samo pretenciozno nego i bezobrazno navesti, pa autori to i ne čine, može postati svojevrsni Uber za turističke vodiče. 

- Osnovni cilj platforme jest turistima pružiti jedinstvena lokalna iskustva koja nije moguće pronaći u postojećim turističkim turama. Pri čemu je potrebno napraviti distinkciju između turističkog vodiča i samih pružatelja usluge na našoj platformi. Naime, ovdje je riječ o lokalnom 'ekspertu' koji vas uči kako igrati picigin, pruža tečaj pripreme dalmatinske peke, uči kako postati članom Torcide, kako ići u ribe i slično - otkrivaju nam članovi splitskog tima kojega čine Miro Marasović, Siniša Tomašković, Ivan Babaja i Marina Matijaca.

Inicijativa za pokretanjem ovog projekta potaknuta je, kažu, jednim poslovnim ručkom. Prije nekoliko mjeseci, naime, ugostili su partnericu iz Norveške koju je zanimalo što bi još mogla vidjeti ili doživjeti u Splitu budući da joj je to bio već drugi ili treći posjet gradu...

- Na pamet nam je palo mnoštvo jedinstvenih lokalnih iskustava koja bi zasigurno zadovoljila i najzahtjevnije turiste, međutim na tržištu nije postojala platforma koja bi ih omogućila.

Ubrzo smo zaključili kako navedeni problem predstavlja odličnu podlogu za kreiranje globalne online turističke platforme. Svjesni činjenice kako ako ovu ideju ne realiziramo mi, netko će drugi zasigurno tijekom sljedećih nekoliko godina uspjeti umjesto nas, pa smo se zainteresirali...

Ne smatraju da će ih 'na nož' dočekati turistički vodiči...

- Nemaju razloga. Mislimo da im ne predstavljamo konkurenciju koja im dolazi 'oduzeti' tržišni udio. Dapače, kada bolje pogledate 'LokalHero' je za njih još jedan dodatni prodajni kanal na kojem mogu ponuditi svoje usluge. Ovim putem ih pozivamo da slobodno kreiraju profile na našim stranicama i pomognu nam pokazati pravo lice Splita i Dalmacije kroz jedinstvene lokalne običaje.

Ekipa iz Profica se, pričaju nam, vrlo brzo odmaknula od početne ideje, te krenula s realizacijom.

- Platforma se temelji na principima tzv. sharing economy ili ekonomije dijeljenja, odnosno slično platformama kao što su Airbnb ili Uber. Testirat ćemo je lokalno, a nadamo se širiti globalno. Dakle, projekt upravo kreće u Splitu, a ako se pokaže uspješnim proširit ćemo se i na druge gradove. Ideje 'dijeljene ekonomije' su već dobro prihvaćene među mlađom generacijom pa nam oni i jesu glavna ciljana skupina. Posao koji će moći realizirati preko ove platforme uglavnom će biti part-time karaktera, odnosno da bi se malo podebljao kućni budžet, no naposljetku, mogući su i drukčiji ishod. 

Osim samog posredovanja između ponude i potražnje za ovakvim uslugama, 'lokalnim herojima' će sustav pružati i savjetodavne usluge poput određivanja optimalne cijene, marketinške podrške u smislu prezentiranja i plasmana tura i sličnog. No, da ne bude zabune, posljednji sud i potpunu kontrolu nad svim ovim aspektima donosi sam korisnik platforme, dok će turisti i njihove ocjene pokazati koliko je navedena tura zanimljiva odnosno tražena.

- Za sada je svoje profile kreiralo preko 150 ljudi iz Splita i okolice, a kako bi ih što bolje predstavili svijetu razvili smo posebno dizajnirano intuitivno sučelje. Otvaranje profila i unošenje sadržaja tura su besplatni, a načini naplaćivanja usluga od krajnjih korisnika ovisit će isključivo o izboru samog 'lokalnog heroja'. Stoga, ako mislite da biste turistima mogli ponuditi neko specifično lokalno iskustvo, na primjer, naučiti ih kako se igra picigin, kako se lovi riba ili igraju balote ili ako imate didu koji odlično radi gradele, odnosno babu koja radi najbolji soparnik na svijetu, kreirajte profil i turu, postanite part time vodič i zaradite koju kunu.

Poručili su još da prve sezone očekuju da će preko njihove platforme nekoliko stotina Splićana početi zarađivati kao lokalni heroji.

- Ako ideja pokaže nekakve indikacije uspjeha, naši norveški partneri su spremni staviti na raspolaganje sve potrebne resurse kako bismo upravo u našem Splitu razvili lokalan proizvod za globalno tržište - zaključili su.

Vaša reakcija na temu