Gradsko vijeće Starog Grada na Hvaru na sjednici prošlog tjedna jednoglasno je odbilo prijedlog sklapanja dodatka okvirnog sporazuma o međusobnoj suradnji u vezi gradnje infrastrukturnih objekata i uređaja u funkciji turističke zone Široki rat.
Investitori su se danas oglasili priopćenjem koje prenosimo u cijelosti:
'Brizenica Bay je razočarana i iznenađena što su Gradsko vijeće i gradonačelnik Škarpa u petak 26. travnja glasali protiv izmjena sporazuma vezanih za projekt Brizenica Bay, kao i izmjene UPU-a i doprinosa izgradnji cesta i infrastrukture koja bi omogućila izgradnju obilaznice i bila u interesu čitave zajednice, a koji je bio dogovoren u dobroj vjeri i u interesu svih zainteresiranih strana.
Brizenica Bay još jednom potvrđuje svoju namjeru da nastavi svoje značajno ulaganje u ovaj projekt i izgradnju održivog resorta uz puno poštovanje prema očuvanju obalnog područja i vjeruje da je odluka Grada donesena na temelju nesporazuma.
Zašto je obilaznica važna?
Gradnja obilaznice je gradski projekt i Grad je obavezan dovršiti ga. Njezina svrha jest olakšati pristup sjevernom dijelu Starog Grada i izmještanje prometa iz centra grada, značajno će pripomoći smanjenju buke, otvoriti mogućnost proširenja pješačke zone u centru grada, a uključit će i izgradnju nove infrastrukture (energetske, svjetlosne, vodovodne i kanalizacijske) te otvoriti potencijal za daljnje širenje Grada. Izgradnja ceste predstavlja značajno prometno rasterećenje i u interesu je Grada, Brizenice, okolnih hotela i šire zajednice.
O Sporazumu
Brizenica Bay, Grad, Županija i Županijska uprava za ceste već su stranke Okvirnog sporazuma iz 2018. godine prema kojem su dogovorile suradnju oko realizacije projekta izgradnje ceste, a doprinos Brizenice bio je dogovoren u visini komunalnog doprinosa. Predložene izmjene aneks su tog Sporazuma i rezultat su skoro dvije godine detaljnih pregovora s gradonačelnikom Škarpom i odvjetnicima Grada, s ciljem stvaranja win - win situacije za sve zainteresirane strane.
Prema novom Sporazumu, Brizenica je pristala financirati obilaznicu kroz dobrovoljni predujam svog komunalnog doprinosa, a Grad je pristao revidirati (bez obveze da odobri) amandmane na UPU Brizenice, kako bi se većinom uzele u obzir zakonske izmjene koje su u međuvremenu provedene.
Gradonačelnik Škarpa i odvjetnici Grada potvrdili su da nemaju daljnjih komentara i ta posljednja verzija Sporazuma u dogovorenom obliku predana je Gradskom vijeću na glasanje.
Brizenica Bay vjeruje da Sporazum nije izglasan zbog nesporazuma, da predstavlja pogrešno tumačenje dogovora i zakona te nam je želja pojasniti netočne izjave, uz nadu da će Grad preispitati svoju odluku i sklopiti Sporazum koji je u interesu svih zainteresiranih strana.
Koliko će zajednica profitirati?
Brizenica Bay nema obvezu plaćanja komunalnog doprinosa do izdavanja građevinske dozvole. Za projekt Brizenica još nije izdana građevinska dozvola i pristali smo na dobrovoljno plaćanje predujma svog komunalnog doprinosa.
Također, Sporazum ne ograničava visinu iznosa komunalnog doprinosa. Istina je da u Sporazumu stoji da će Brizenica Bay platiti 2,92 milijuna eura za izgradnju cesta prema dosadašnjem UPU-u, a 3,85 milijuna eura prema izmijenjenom UPU-u. U Sporazumu također stoji da će Brizenica prenijeti vlasništvo zemlje potrebne za izgradnju ceste, platiti sve administrativne troškove i troškove izrade dokumentacije, a samostalno će izgraditi i platiti sve troškove izgradnje unutarnjih cesta i predati ih bez naknade Starom Gradu. Ukupni doprinos Brizenice Bay Gradu značajno će nadmašiti iznos našeg komunalnog doprinosa, kao i našu zakonsku obvezu te će u konačnici iznositi 9,4 milijuna eura. Ovo je situacija na koju investitori gotovo nikada ne pristaju.
Što se tiče dostatnosti financiranja, troškovi izvlaštenja zemlje potrebne za izgradnju obilaznice bili su procijenjeni na iznos od 2,9 milijuna eura, a izgradnja na iznos od 3,2 milijuna eura. Naš ukupni doprinos nadmašuje ovaj iznos. Nadalje, Sporazum je sastavljen na način da osigura da Grad u svakom trenutku ima dovoljno sredstava da otkupi svu potrebnu zemlju, što onda otvara mogućnosti financiranja izgradnje od strane EU, Vlade i ostalih izvora. U slučaju bilo kakvog nedostatka sredstava, Brizenica Bay je pristala pomoći Gradu s potrebnim financiranjem i na to se i ugovorno obvezala.
Obalni pojas
Vezano za obalni pojas, Brizenica Bay ne traži ništa što joj ne pripada po zakonu ili prostornom planu Splitsko- dalmatinske županije. Prema sporazumu od petka prostorni plan uređenja obalnog pojasa trebao se spustiti s razine Županije na razinu Grada, a ovo je nešto što će se u konačnici morati dogoditi.
Brizenica Bay je dala obećanje i potvrdila svoj pristanak na ograničenja vezana za izgradnju uz obalu koja će, koliko je god to moguće, uključivati privremene objekte primjerene turističkom razvoju obale, uključujući 2.500 m2 restorana, sanitarnih čvorova, svlačionica i dječjeg igrališta, do 6.100 m2 bazena i otvorenih sportskih terena i do 5.000m2 prostora za sunčanje. Napominjemo da će preko 21.000 m2 područja uz obalu ostati zelene površine na kojima se neće graditi nikakvi objekti.
Valja naglasiti da na čitavom obalnom pojasu nije planirana izgradnja smještajnih kapaciteta, ali uključuje plažu, javnu šetnicu (za koju se nadamo da će ju Grad proširiti do kraja postojeće šetnice unutar kompleksa Valamar), i gore spomenute sadržaje koji postoje u svim luksuznim hotelima na obali. U konačnici je važno naglasiti da obalni pojas ostaje javan i otvoren za sve posjetitelje, da se na području uz samo more neće graditi nikakvi sadržaji osim šetnice, a da će sav dodatni sadržaj biti na korist za svih gostiju i stanovnika Starog Grada.
Pozivamo Gradonačelnika i Gradsko vijeće na dogovor
Još jednom pozivamo Gradonačelnika i Gradsko vijeće da preispitaju svoje stajalište, da poslušaju svoje pravne zastupnike te donesu odluku u najboljem interesu Grada. Radi se o Sporazumu koji je u interesu Grada i koji će privući dodatne prihode, poreze, ceste, turistički razvoj i nova radna mjesta. Brizenica Bay ima namjeru nastaviti sa svojim projektom i ostaje spremna na postizanje Sporazuma o financiranju i izgradnji obilaznice koja će biti u interesu svih zainteresiranih strana.
O projektu Brizenica Bay
Brizenica Bay je projekt od strateškog značaja za Grad, općinu i državu i namjera mu je izgraditi luksuzni turistički resort, s hotelom, smještajnim kapacitetima, plažom i sadržajima za slobodno vrijeme, koji su brendirani i kojima upravlja luksuzni operater. Projekt je osmišljen tako da uzima u obzir lokalnu arhitekturu i dizajn, prirodu, okoliš, održivost, kao i interes zajednice. Brizenica Bay u vlasništvu je investicijske banke s dovoljnom količinom sredstava da dovrši ovaj projekt i popratnu infrastrukturu, i to na transparentan i etičan način, uz volju za suradnjom s Gradom i zajednicom.