Foto: Pixabay.com BUNA U OMIŠKOM ZALEĐU Zatvara se cesta za poslovnu zonu, sprema se blokada magistrale

BUNA U OMIŠKOM ZALEĐU Zatvara se cesta za poslovnu zonu, sprema se blokada magistrale

Nastavljaju se radovi na omiškoj zaobilaznici, ne bez problema

Najava Hrvatskih cesta kako će na 45 dana zatvoriti cestu DC70 radi nastavka izgradnje omiške zaobilaznice nije legla stanovnicima zaleđa i gospodarstvenicima zone Zakučac. Ne čudi jer će se onemogućiti komunikacija najkraćim cestovnim pravcem za Omiš. 

Hrvatske ceste navode da će se put od Gata do Omiša produžiti za 35 kilometara obilazno preko Žrnovnice. Zakučac, inače, udaljen svega dva kilometra od Omiša, trebat će još više. Pregovori s Hrvatskim cestama nisu urodili plodom, cesta će se zatvarati i u narednom razdoblju nekoliko puta, što se drži neprihvatljivim. 

Traži se izgradnja tunela od 350 metara kojim bi se omogućilo da se radovi nastave, a promet cestom ne prekida. U Hrvatskim cestama kažu kako sa zahtjevom za tunelom nisu upoznati. Tvrde da su napravili sve kako bi se došlo do nekakvog boljeg rješenja, ali bez uspjeha. HV nije mogao sigurnost pontonskog mosta, zbog tehničkih problema odustalo se od privremenog propuštanja dionicom koja se zatvara. 

Zbog cijele situacije u srijedu je najavljen prosvjed na Jadranskoj magistrali u Omišu. Policija ga neće zabraniti. Planirano je da se promet magistralom zaustavi na deset minuta. Prosvjednici će prelaziti preko pješačkog prijelaza. 

Mjesni odbori s područja Grada Omiša i poslovni subjekti poslovne zone Zakučac, kojima bi se navodno trebali pridružiti i Omial, pa čak i HEP, poslali su dopis Županiji, Gradu Omišu, Hrvatskim cestama i Vladi RH u kojem navode kako se protive odluci o zatvaranju kanjonskog dijela državne ceste DC70. 

'Zatvaranje nam donosi velike poteškoće u svakodnevnoj komunikaciji, dodatne financijske troškove, gubitak vremena i otežano poslovanje. Smanjenje prihoda za posljedicu će imati i gubitak radnih mjesta. Nakon obrazloženja da pontonski most ne može udovoljiti stručnim i sigurnosnim kriterijima, nameće se odavno stručno sagledano i jedino logično rješenje da se po hitnom postupku, po uzoru na tunel Stupicu, pristupi probijanju kanjonskog tunela u dužini od 350 metara. Prema stručnim saznanjima, radovi se mogu obaviti u svega par mjeseci, a paralelno s probojem ovog tunela mogu se obavljati ugovoreni radovi na privođenju obilaznice Omiša prometnoj svrsi bez remećenja ugovornog roka i štetnih utjecaja na život lokalnog stanovništva i gospodarskih subjekata gospodarske zone Zakučac. Zatvaranje ceste D70 u više faza i za sada nepoznatih vremenskih intervala za nas je potpuno neprihvatljivo, stručno promašeno i ekonomski neodrživo', stoji u zahtjevu usuglašenom jučer na sastanku u Domu kulture u Gatima. 

Traženi tunel vidi se kao jedino logično i trajno rješenje sigurnijeg prometovanja. 

'Kao argument opravdanosti našeg zahtjeva upozorava se na neodrživo stanje poprečnog profila ceste uzduž cijelog kanjonskog dijela, kao i stanje kamenih blokova i stijenskog masiva koji u obliku škriljaka gotovo svakodnevno pada i ugrožava sigurnost prometa. Zadnje veće obrušavanje dogodilo se 2018. i 2019. godine. Prema dostupnim informacijama, probijanje ovog tunela ne remeti dinamiku izvođenja radova na probijanju tunela Komorjak prema osnovnom ugovoru Zaobilaznice Omiša, nego odgađa sanaciju litica dok se promet ne preusmjeri kroz novi tunel', navodi se u dopisu. 

U Hrvatskim cestama kažu da s lokalnom samoupravom pokušavaju pronaći rješenje za prijevoz školaraca. Svjesni su da je alternativni pravac, Pavića most na istoku i Žrnovnica na zapadu, duži, no mole za strpljenje jer su radovi dio projekta koji će dugoročno donijeti mnoge pozitivne učinke za kraj.

'Pokušali smo maksimalno izaći u susret lokalnom stanovništvu radi njihovih dnevnih migracija i pronaći rješenje za alternativno prometovanje, a da pri tom ne ugrozimo rokove. U interesu je svih da radovi čim prije završe kako bi se život vratio u normalu. Nažalost, unatoč dobroj volji svih prisutnih, donijeta je odluka kako izvedba pontonskog mosta nije moguća, kao ni djelomično propuštanje prometa po trasi zahvata. Ta rješenja nemaju sigurnosno uporište te ne mogu biti odobrena', kažu u Hrvatskim cestama. 

Prije tjedan dana održan je sastanak na kojem su sudjelovali predstavnici Grada Omiša, Hrvatskih cesta, MORH-a, Hrvatskih voda i Strabaga. Raspravljalo se o pontonskom mostu preko Cetine. Donijeta je zajednička odluka da pontonski most ne udovoljava potrebnim sigurnosnim aspektima za prometovanje. 

'Most se sastavlja od sekcija dužine 6,9 metara. Punjeni su svojevrsnom pjenom koja sekcije održava na površini. Zbog dotrajalosti pojedine sekcije upijaju vodu i tako dobivaju na težini. Dodatno potonu pa se na spojevima javljaju denivelacije koje predstavljaju nepremostive prepreke za civilna vozila. Na završnim sekcijama, koje su spoj s kopnom, javljaju se veliki uzdužni nagibi uslijed plime i oseke, što također predstavlja potencijalnu barijeru i mjesto potencijalnih oštećenja vozila. Pontonski most nije predviđen za pješački promet i na njemu nema ograda. Predviđen je za kratkotrajne upotrebe preko vodenih prepreka za vojne potrebe, a ne promet civilnih vozila', pojašnjavaju u HC-u. 

Od povremenog propuštanja odustalo se zbog potencijalno nestabilnih blokova koji ugrožavaju sigurnost prometa. Postoji mogućnost da blokovi padnu na cestu i visoko naponske energetske kabele i magistralni vodovod za šire omiško područje i otoke pa je potrebno izvršiti predradnje kojima će se prometnica i instalacije zaštiti. Postavit će se 200 metara betonskih elemenata New Jersey, čelični limovi iznad energetskih kabela, a cesta će se nasuti radi zaštite od oštećenja uslijed pada kamenih gromada. Nakon završetka radova na zaštiti prometnice i instalacija, profil ceste će biti sužen do te mjere da se neće moći prometovati.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(76826, "");
Pregledaj komentare
29