U planu nabave Hrvatskih cesta za ovu godinu uvršteni su 487 milijuna kuna vrijedni projekti na području Splitsko-dalmatinske županije kojima bi se trebao riješiti prometni kolaps koji je posebno izražen u ljetnim mjesecima. Riječ je o projektima koji su dogovoreni na sjednici Vlade u Splitu prije gotovo dvije godine. Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, rekao je kako su u Vladi itekako svjesni da Split i Splitsko-dalmatinska županija u prometnom smislu zaostaju za ostatkom Hrvatske.
- Svi projekti su u planu što znači da će se i realizirati. Radimo na kvalitetnoj pripremi dokumentacije kako bi mogli aplicirati na EU fondove i osigurati financiranje u sklopu nove omotnice. Nećemo moći sve, ali ono što ne budemo mogli, financirat će se iz državnog proračuna - rekao je Butković.
Kao najveći problem definirana je Širina u Solinu koja u zadnjih pet godina bilježi porast prometa od 20 posto te raskrižje u Stobreču kojim dnevno prođe preko 50.000 vozila. Rješenje je brza cesta do Omiša, a projekt se priprema za financiranje iz EU fondova.
- Da smo na Hajdukovom igralištu rekli bismo da nas čeka oluja sa Sjevera. Realizacijom ovih projekata jug Hrvatske će stati u ravan sa Sjevernom Hrvatskom i Primorsko-goranskom županijom - kazao je župan Blaženko Boban.
Planirana je reorganizacija splitske mreže koja uključuje i nastavak splitske obilaznice do Omiša, nadvožnjak na Širini, denivelaciju raskrižja u Stobreču, prvu fazu spojne ceste Vučevica-tunel Kozjak koja će omogućiti i gradnju samog tunela koji bi se dalje spajao na Jadransku magistralu prema Trajektnoj luci što uključuje i most preko Kaštelanskog zaljeva. Što se tiče ogromnih gužvi kroz Trajektnu luku u planu je interventno rješenje sa spojem na Poljičku cestu, a izlaz iz Trajektne luke ići će preko dvije trake. U planu nabave je i izgradnja Solinske ulice i Zagorskog puta kao novog ulaza u Split, izgradit će se i druga rampa od Zbora narodne grade prema Poljičkoj, a u rujnu kreće i javna nabava za radove na Mravinačkoj rampi.
Splitski gradonačelnik, Andro Krstulović Opara, kaže da ga veseli to što se kroz planirane projekte usvajaju i segmenti Masterplana razvoja Gradske luke i Kopilice.
- Splitska Trajektna luka je najvažniji otočki objekt. Tu se rješava najveći dio problema demografije. Trajektna luka i Kopilica ne znače samo spajanje otoka nego i cijelog juga - rekao je.
Na području županije u planu nabave Hrvatskih cesta je i raskrižje u Makarskoj, rekonstrukcija ceste Makarska-Vrgorac, cesta Imotski-Zagvozd-granica s BiH, izgradnja ceste na Hvaru Poljica-Sućuraj te spoj preko Drvenika s čvorom Ravča, obilaznica Dicma. Hrvatske autocesta će dograđivati čvora Dugopolje i čvor Rašćane, a HŽ planira nastaviti s uređenjem i izgradnjom stanica na trasi kojom se planira željeznicom povezati Trajektnu i Zračnu luku.
Nakon prezentacije o tome što se trenutno radi na svakom projektu Butković je potpisao ugovore za dodjelu sredstava u iznosu od oko 20 milijuna kuna za projekte lučke infrastrukture za Splitsko-dalmatinsku i Dubrovačko-neretvansku županiju.