Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Čelnik sindikata u 'Prometu': Bez obzira na smjer pregovora, osjećamo da je direktor na našoj strani

Čelnik sindikata u 'Prometu': Bez obzira na smjer pregovora, osjećamo da je direktor na našoj strani

'Prema našim procjenama, nedostaje oko 50 vozača kako bismo pokrili sve potrebe i omogućili stabilan raspored vožnji', drži Teo Bulić

Teo Bulić je 'Prometov' vozač punih 25 godina, a posljednjih 12 na čelu je Sindikata vozača i prometnih radnika u toj komunalnoj tvrtki. U razgovoru za Dalmatinski portal otkrio nam je detalje o stanju firme iz perspektive vozača, o odnosu i pregovorima s Upravom, materijalnim pravima koja priželjkuju od suvlasnika… 

Jedan ste od iskusnijih vozača u Prometu, kako gledate na zapošljavanje mladih vozača bez prethodnog iskustva?

- Svako mora negdje početi, ni moj put nije bio drugačiji. Po povratku iz Domovinskog rata, firma u kojoj sam radio već se bila raspala, a potom mi je ponuđeno da položim za kamion. Položio sam i nisam požalio. To me i dovelo do javnog gradskog prijevoza. 

Kakav je Promet bio prije 10 godina, a kakav je sada? 

- Prije desetak godina stvari su bile bitno drugačije. Vozni park bio je nepouzdan, vozile su se stare 'krntije', ali radnici su željeli biti dio Prometa. Danas su vozila nova i moderna, ali, nažalost, sada imamo drugi problem - nema ih tko voziti. Manjak vozača je ozbiljan problem s kojim se suočavaju svi javni prijevoznici pa tako i Promet. 

Koliko vozača po vama trenutno nedostaje Prometu? 

- Prema našim procjenama, nedostaje oko 50 vozača kako bismo pokrili sve potrebe i omogućili stabilan raspored vožnji. Razvijenije europske zemlje već su pribjegle kraćim radnim tjednima kako bi poboljšale radne uvjete i privukle nove vozače. S druge strane, mi smo tek ove godine postigli mali iskorak u dobivanju dva slobodna dana svaka dva tjedna. Naravno, kako bismo dosegli standarde koji omogućuju bolji balans između rada i slobodnog vremena, potrebne su nam nove kolege i kolegice, zato ih i ovim putem pozivam da nam se pridruže. 

Kada je riječ o javnim tvrtkama, bolovanja su nekako učestalija nego kod privatnika?

- Što se Prometa tiče, točne brojke ne znam, ali znam da smo ispod europskog prosjeka. Dogovor koji smo imali s prethodnim direktorom Miroslavom Delićem o nagrađivanju radnika koji rijetko idu na bolovanje bio je pun pogodak. Od tada se broj bolovanja prepolovio i sada smo primjer drugima. Ljudi jednostavno bolje reagiraju kada osjete da im se trud prepoznaje i nagrađuje.

Promet je ovog tjedna pokrenuo drugi ciklus promotivne kampanje 'I posao. I kategorija.', kojom nastoji privući nove vozače kroz zaposlenje i financiranje izobrazbe za D kategoriju. Jeste li upoznali kolege iz prvog ciklusa i kada ih građani mogu očekivati na cesti?

- Vidim ih u kontroli, ove iz prvog ciklusa kampanje, a zadnjih dana i na cesti. Neki su već došli do faze obuke za vožnju i mogu reći da sam ugodno iznenađen kako to sve brzo prolazi i nadam se da ćemo uskoro blicati jedni drugima. Dobra je to priča, imali smo dosta prijava, nadam se da će tako biti i u ovoj drugoj fazi. 

Direktor Stanko Sapunar na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća otvoreno je rekao da djelatnici Prometa nisu adekvatno plaćeni. Spominjale su se i plaće u Čistoći. Jeste li pratili sjednicu? Kako napreduju pregovori s Upravom?

- Pregovori još traju, ali smo stigli do točke u kojoj će uskoro trebati donijeti konkretne odluke, možda i neke teže. Što se tiče Čistoće i usporedbi s nama, pozdravljam povišicu našim kolegama i iskreno mi je drago zbog njih. Naravno, naš stav je i da naši radnici zaslužuju znatno bolje uvjete i da je to jedini način da privučemo novu radnu snagu u tvrtku. Pratio sam sjednice vijeća i mogu reći da, bez obzira na smjer u kojem će pregovori otići, osjećamo da je direktor Sapunar na našoj strani, na internim sastancima, ali i u svim javnim istupima uvažava radnike i zbog toga ima našu punu podršku. 

Vaša reakcija na temu