Jubilarne dvije godine protekle su od prve najave gradnje 'pumptrack' parka na Mertojaku, u uglavnom zapuštenoj rekreacijskoj zoni na istočnom dijelu Ostravske ulice. Od prve ideje prošlo je i puno više.
No eto, ipak se kreće: za koji mjesec napokon možemo očekivati početak radova zasad procijenjenih na dvjestotinjak tisuća eura.
Negdje u siječnju 2021. tadašnji agilni predsjednik kotara Mertojak Josip Perić i biciklistički aktivist iz istog kvarta Nenad Prizmić krenuli su u akciju: održan je prvi sastanak na kojemu je razrađena ideja, potom je izrađena prezentacija, pa kontaktirano Društvo arhitekata, pa dobivena podrška sportskih udruga za biciklizam (Coast riders i Krš), Skate kluba Kolo i Biciklističkog saveza, a pa održano predstavljanje građanima i na koncu je sve je to upućeno prema Banovini.
'I reakcije sa svih strana bile su vrlo pozitivne', prisjeća se Josip Perić koji je nedugo zatim pobijedio na još jednim kotarskim izborima na Mertojaku, ali potom i izgubio kada su izbori morali biti ponovljeni.
No njegova inicijativa ipak je preživjela.
'Pumptrack' poligon je, pojednostavljeno, neprekidna petlja ravnina i uzvisina, najčešće s asfaltnom podlogom, sportsko igralište pogodno za sve veličine bicikala, romobila, skateboardova i koturaljki i korisnike od dvije godine života pa nadalje. Mlađi se dakako uče voziti i vježbaju na svježem zraku, dok iskusniji biciklisti uglavnom ne pedaliraju nego se pokreću mijenjanjem položaja težišta tijela.
Osim za rekreaciju kao dio urbane sportske infrastrukture, bitan je i za nešto ambicioznije, pa i profesionalne sportaše: Hrvatska, recimo ima svjetskog prvaka u BMX-u Marina Ranteša koji je bio primoran trenirati u SAD-u zbog neadekvatnih uvjeta u Hrvatskoj.
Splitski poligon bit će prvi u Dalmaciji i tek peti u Hrvatskoj.
Troškovi njegove izgradnje uvršteni su još u proračun za 2022. godinu, no kako to obično biva, stvar je valjala prokuhati. Em se ispostavilo da iznos od 50 do 60 tisuća eura ni izbliza neće biti dovoljan, em je valjalo sve to ozbiljno projektirati, em su se povećale cijene materijala i radova, pa je se 'pumptrack' krčkao sve do nedavno.
Kakvo je trenutno stanje, provjerili smo u Banovini i evo kratke kronologije koja dokazuje da se u zadnjih šest mjeseci na projektu baš intenzivno radi:
Najprije je koncem ožujka naručen idejni projekt na osnovu kojega se pribavljaju 'posebni uvjeti', a onda i izrađuju glavni, a potom i izvedbeni projekt.
Potom je sredinom svibnja Gradu Split dostavljena prva varijanta oblikovanja i smještaja poligona s pratećim sadržajima, no ona je nekoliko puta vraćena projektantu na doradu i koncem svibnja konačno definirana.
Zatim je 30. lipnja u Banovinu pristiglo i idejno rješenje, već četiri dana kasnije podnesen je zahtjev za 'posebne uvjete', 1. kolovoza oni su i utvrđeni. Odmah sutradan gradskoj upravi dostavljen je glavni projekt, no zatražena je i njegova dorada i rok za dovršetak ovog posla istječe krajem rujna. Nakon toga slijedi još samo javna nabava na kojoj će se pronaći izvođač radova.
Drugim riječima, realno je očekivati da oni započnu koncem ove ili početkom iduće godine.
'Ukupna površina zahvata iznosi otprilike 1340 četvornih metara, a osim samog poligona, okolna površina će se popločati te će biti postavljenja urbana oprema i javna rasvjeta', otkrili su nam u Banovini detalje malog, ali slatkog projekta.
DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI
- 30. rujna, rok za dovršetak glavnog projekta
- 1. siječnja 2024., do kada bi trebao biti izvođač, a moguće i započeti radovi
***
Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija