Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DI JE ZAPELO? Idućeg tjedna predstavlja se projekt, 'vješala' i 'jarboli' dogodine odlaze s Rive
Di je zapelo? Piše: Damir Petranović

DI JE ZAPELO? Idućeg tjedna predstavlja se projekt, 'vješala' i 'jarboli' dogodine odlaze s Rive

Arhitekti iz 3 LHD-a predstavit će i projekt uređenja prostora ispred Svetog Frane te između Podruma i Lučke kapetanije

I 'vješala', odnosno rasvjetni stupovi, i 'jarboli', odnosno nosači tendi na Rivi, nakon petnaest godina postojanja i poprilične količine grintanja od iduće godine idu u povijest. Rekonstrukcija središnjeg dijela glavne gradske šetnice, kako nam je potvrđeno, bit će javno predstavljena do konca ovog mjeseca, moguće već idućeg tjedna. 

Sami radovi započeli bi nakon iduće turističke sezone - odnosno, nakon idućih lokalnih izbora u svibnju; garnitura Ivice Puljka očito računa na osvajanje još jednog mandata i priprema se za to.

Od arhitekata iz zagrebačkog Studija 3LHD, autora originalnog projekta uređenja Rive s konca dvijetisućitih, Puljkova gradska vlast naručila je projekt preuređenja centralnog dijela Rive. On je uglavnom skoncentriran na 'vješala' i 'jarbole' kao najspornije detalje koji nikada nisu prihvaćeni, a ovi posljednji pokazali su se kao previše masivni pa doista ometaju čak i vizuru Palače, ali i poprilično nefunkcionalni, posebno uz dosta aljkavo održavanje.

Čelična (i pocinčana) skalamerija danas uglavnom više smeta nego što koristi.

Nešto stariji prisjetit će se i spektakularne podne rasvjete koja je preživjela tek godinu ili dvije, da bi potom netragom nestala, no daleko od toga da se 'Splićani nisu saživjeli sa svojom novom Rivom', kako se tada tvrdilo u dijelu medija. Ona se, dapače, pokazala kao pun pogodak - pa i tehnobeton koji je te 2009. godine po prvi put korišten u jednom javnom prostoru u Hrvatskoj.

U Banovini su nam potvrdili da intenzivno komuniciraju s arhitektima iz 3 LHD-a i da će njihov projekt preuređenja Rive u postojećem obuhvatu biti predstavljen u idućim tjednima. Detalje ne otkrivaju osim što potvrđuju da će se 'unaprijediti' postojeća rasvjeta i tende.

No, poznato je da ambicije sežu i dalje - odnosno do potpunog uređenja Rive, dakle i njenog zapadnog dijela (ispred Svetog Frane) te onoga na istoku (između Podruma i Lučke kapetanije). S 3LHD-om je sklopljen ugovor i oko projektiranja tih dvaju prostora, te će rješenja za njih također biti javno predstavljena.

Za prvi komad već je gotovo dovršeno idejno rješenje, upućeno je na suglasnost konzervatorima i trenutno se 'peglaju' posljednji detalji.

'Taj dio doći će na red nakon rekonstrukcije centralnog dijela Rive i ovisno o financijskim mogućnostima. Prostor ispred Svetog Frane i Prokurative će također biti pretvoren u pješačku zonu, osim što će u jednom dijelu imati nužno okretište za vozila javnog prijevoza. Predviđeno je njegovo popločanje u skladu s onim na Rivi, zatim sadnja dodatnih palmi, a razmatra se i mogućnost da se na jednoj lokaciji postavi jedna od skulptura Vaska Lipovca. Budući da još uvijek nisu razriješene dileme oko Bajamontijeve fontane i njene eventualne rekonstrukcije, taj prostor ostaje slobodan - bilo za rekonstrukciju stare fontane, bilo za neku suvremenu intervenciju', objasnio nam je jedan od sugovornika upućen u ovaj proces.

'Uređenjem ovog prostora zapravo bi se zapravo bi se dovršio zapadni krak Rive, proširila bi se površina koja se koristi za dočeke i razne javne manifestacije, a sve bi se prirodno spojilo s novom pješačkom zonom 'Varoškog trokuta'', dodaje isti sugovornik.

Promet u ovom dijelu grada i danas je prepun deficita, no čini se da će nakon uređenja i uvođenja dodatnih zabrana - čime će Split postati grad s uvjerljivo najviše pješačkih površina u svom centru u odnosu na broj stanovnika - problemi eskalirati. Ideja Banovine jest da se većina posjetitelja usmjerava prema budućoj javnoj garaži na Sustipanu, dok bi od rotora kod hotela Ambasador dalje prema Rivi prometovali isključivo javni prijevoz, dostavna vozila, motocikli te stanari s propusnicama. Koliko je to rješenje realno, tek treba vidjeti.

Posebno je problematično ukidanje jednog od tek dva veća parkirališta za motocikle, premda se radi o posebno popularnom i praktičnom obliku prijevoza koji značajno smanjuje gužve u gradu. Po službenim statistikama, na području Splitsko-dalmatinske županije registrirana je čak trećina svih motocikala i mopeda u državi, od toga najviše upravo u Splitu.

'Moguće je da će za njihovo parkiranje biti ostavljen dio ceste od Rive prema Matejuški', tvrdi neuvjerljivo naš sugovornik.

U perspektivi, uklonit će se i parking za motore na suprotnom kraju Rive, ispred Podruma, zajedno s parkiralištem koje 'Split parkingu' donosi uvjerljivo najveći dio prihoda. I taj prostor, naime, bit će uređen, popločan u skladu s ostatkom Rive i prepušten pješacima i štekatima - no doći će na red tek kada se rekonstruira središnji i preuredi zapadni dio Rive. Za parkiranje će eventualno biti ostavljen tek mali komad prostora s južne strane zgrade Lučke kapetanije. 

Drugim riječima - ako nećemo imati gdje ostaviti svoj automobil, pa čak i motor, svakako ćemo imati gdje šetati i ispijati kave.

DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI:
- idućih tjedan ili dva, do kada će biti predstavljen projekt preuređenja Rive i dovršetka uređenja njenog zapadnog i istočnog dijela
- jesen iduće godine, kada bi rekonstrukcija postojeće Rive trebala započeti

Audio verzija članka može se poslušati ovdje: 



***

Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

Vaša reakcija na temu