Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DI JE ZAPELO? Još koji mjesec i automobilima se neće moći dalje od Svetog Frane
Di je zapelo? Piše: Damir Petranović

DI JE ZAPELO? Još koji mjesec i automobilima se neće moći dalje od Svetog Frane

Ovaj dio Varoša će biti ljepši i uredniji, ali i nedostupniji

'Varoški trokut', prostor omeđen Ban Mladenovom, Ulicom bana Jelačića i Šperunom, zatvorit će se za promet i početi pretvarati u pješačku zonu negdje početkom iduće godine, potvrđeno je za Dalmatinski portal u splitskoj gradskoj upravi.

Konture ovog projekta, dijela ambicioznog širenja pješačkih zona na obodu stare gradske jezgre, javno su predstavljene koncem prošle godine kada je upravo ovaj prostor na nekoliko sati očišćen od automobila da bi se gradonačelnik Ivica Puljak i njegov zamjenik Bojan Ivošević ondje mogli fotografirati i da bi, navodno, javnost dobila dojam što se ondje želi postići.

Ivošević je tada najavio da uređenje ovog dijela grada - koje se uglavnom svodi na popločanje i šminkanje usklađeno s obližnjom Tončićevom i Matošićevom ulicom - 'kreće krajem 2024. ili početkom 2025. godine'. Dakle, još uvijek je u rokovima.

'Trenutno se izrađuje glavni projekt ovog zahvata koji će biti dovršen kroz dvadesetak dana, a potom slijedi izrada izvedbenog projekta s troškovnikom, na što se planira potrošiti oko dva mjeseca. Dakle, negdje u prosincu nadamo se raspisati natječaj za izbor izvođača radova, a potom početkom iduće godine s njima i započeti', objasnili su nam u Banovini.

Prava sreća je da za uređenje Varoškog trokuta nakon cijele ove procedure nije potrebna još i građevinska dozvola, jer će se ono odvijati po pravilniku o jednostavnim građevinama, pa se rokovi mogu nešto realnije planirati. 

No nitko i dalje ne želi spekulirati hoće li sve biti dovršeno do konca svibnja, kada se održavaju lokalni izbori. Prijašnji gradonačelnici uglavnom su se trudili da se to dogodi, kako bi se imali čime pohvaliti.

Niti se zasad može pretpostaviti koliko će koštati.

Brojni Varošani imali su primjedbe na samu ideju zatvaranja ovog dijela grada za promet: osim što će izgubiti nekoliko desetaka mjesta za parkiranje, ostat će i bez kolnog pristupa brojnim kućama i zgradama. 

S druge strane, Split će dobiti pješačku zonu koja je među najvećima u Europi - ali u kojoj, nažalost, živi sve manje ljudi.


U Banovini se užasavaju i na samu ideju gradnje podzemne garaže ispred Svetog Frane i ispod Prokurative, što se doima kao logično i provjereno rješenje kojim su brojni europski gradovi uspjeli održati na životu svoja uska povijesna središta. Pravdaju se 'izvorima sumpora' na ovoj lokaciji, kao da ne postoje inženjerska rješenja kojima se svakom problemu može doskočiti.

Zasad na dugom štapu Varošanima nude novu garažu na Kragićevoj poljani, što i nije tako blizu ovom dijelu grada, te eventualnu izmjenu režima parkiranja na potezu od hotela Ambasador prema Rivi, što također tek treba definirati.

Kako bilo, radovi na Varoškom trokutu po svemu sudeći započet će u planiranim rokovima, no dva su detalja na kojima stvar može barem djelomično zapeti.

Prvi se naziva 'Nebesko zrcalo', njegova autor je Dalibor Stošić, a radi se zapravo o nečemu između fontane, skulpture i instalacije: plitkom pjatu u koji će iz cijevi iznad njega kapati voda i tako stvarati vodene oblike uz, jasno, odraz neba. 

Prije postavljanja ove instalacije odlučeno je da se za to ipak zatraži mišljenje Komisije za spomenike, a moguće i Gradskog vijeća, pa je izvjesno da će na budući pješački trgić ispred bivše zgrade Splitske banke ona doći sa zakašnjenjem.

Druga neuralgična točka jest ulica Šperun, koja se proteže uz zidove samostana Svetog Frane: konzervatori ondje očekuju pronalazak važnih nalaza poput ostataka povijesnog bastiona i crkvice, pa će ovu priliku iskoristiti da provedu kompletno istraživanje na ovom potezu.

Što znači da će jedna stranica Varoškog trokuta moguće ostati raskopana nešto dulje.

Neće biti problem jer će se od idućeg ljeta automobili ionako okretati ispred Svetog Frane. Kome pravo, kome krivo.

DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI:
- sredina listopada, do kada će biti dovršen glavni projekt uređenja Varoškog trokuta
- 31. prosinca, do kada bi trebao biti raspisan natječaj za izvođača radova
- idući mjeseci, u kojima bi gradska uprava Varošanima mogla i trebala ponuditi prihvatljivu alternativu za parkiranje


Audio verzija članka može se poslušati ovdje: 



***

Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija


Vaša reakcija na temu