Prije točno godinu dana, minus dva tjedna, situacija je bila gotovo navlaš jednaka kao i danas: turisti su izvirali iz svake rupe, vrućina je topila asfalt, a ceste u gradskoj luci uglavnom su bile u kolapsu, ili barem blizu njega. Gradonačelnik Ivica Puljak stao je pred kamere jedne televizije i dao hrabru izjavu:
'Do kraja godine trebali bismo dobiti konačno rješenje prometnog izlaza iz luke, a onda u suradnji s Hrvatskim cestama i Hrvatskim željeznicama u roku od godine dana realizirati taj projekt. Naravno, ako ne dođe do administrativnih problema i ako suradnja s tim tvrtkama nastavi biti dobra kao što je danas', rekao je, pa onda još i prisnažio:
'Kao političar svašta bih mogao obećati, no vjerujem da je iduće ljeto ujedno i posljednje u kojemu će se bilježiti prometni kolapsi u centru grada.'
U međuvremenu je zbilja proveden 'anketni natječaj' za prostor Istočne obale, a u posljednjim danima prošle godine predstavljeni su njegovi rezultati. No od 'konačnog rješenja' za prometni čvor nema ništa: objavljeno je da će se varijante iz nekoliko različitih radova skombinirati, spojiti i uskladiti.
Fotogalerija: Istočna obala, pobjednički rad | foto: DAS
I evo sedam mjeseci prolazi, a ništa od toga još uvijek se nije dogodilo. U Banovini, naime, traje kontinuirani 'brainstorming'.
Jedna takva sesija održana je prošlog tjedna, a na njoj su osim domaće ekipe sudjelovali prometni stručnjaci s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije. Sat i pol vremena prebiralo se po različitim prometnim rješenjima, lamentiralo se o garažama, rampama i kružnim tokovima, kamo usmjeriti turiste i gdje će se smanjivati promet, a povećavati pješačke zone. Sve to na osnovu brojenja prometa u luci obavljenog u srijedu, 25. srpnja 2018. godine.
Pa je dogovoreno da bi se sljedeći brainstorming mogao dogoditi za tri do četiri mjeseca jer će se do tada - preciznije, 22. srpnja ove godine - ponovno brojati promet. Pa ponovno izrađivati prometni modeli i ponovno, na osnovu te podloge, pokušati kombinirati više varijanti i jednom u budućnosti valjda doći do 'konačnog rješenja'.
Ako nas kao laike upitate za mišljenje, načekat ćemo da se ovdje izrodi nešto konkretno. A tek potom slijede dogovori s Hrvatskim cestama i Hrvatskim željeznicama, pa projektiranja, pa natječaji, pa izvođenje radova…
Planirane rotore, veliku javnu garažu, eventualni tunel ispod Toća, proširenje Rive i pješačke zone sve do pothodnika, izmještanje autobusnog kolodvora, dakle, čekat ćemo godinama. A to je, rekli smo, tek prvi segment problema Istočne obale koji je dobio status hitnoga. Onaj drugi, koji za ovaj najvrjedniji gradski prostor načelno predviđa raskošne javne sadržaje, bez hotela i stanova, na još je duljem štapu; on će se rješavati naknadno.
U međuvremenu, jasno, ipak valja nešto učiniti - a ukidanje jednosmjernog prometnog režima uvedenog prije nekoliko godina i vraćanje na dvosmjerni promet ne može se nazvati ni kozmetičkim zahvatom - pa će se do idućeg ljeta pokušati koliko-toliko sanirati situacija potezom koji, barem politički, za Ivicu Puljka može biti poprilično nezgodan za objašnjavati.
Proširit će se onaj mostić na Bačvicama.
A vrlo sličan potez u svom je mandatu izveo Ivo Baldasar, pa je bio izložen sprdanju.
Ivica Puljak čini se oduševljenim idejom da se do idućeg ljeta mostić osnaži, proširi i preuredi jer su mu prometni stručnjaci zahvaljujući svom modelu i onom brojanju iz 2018. godine objasnili da upravo ovdje leži glavni problem začepljenosti gradske luke: pješački prijelaz začepi most, most začepi luku i u roku od desetak minuta - kažu kompjuteri - eto ti gužve sve do Pojišana.
Pa iz jednadžbe nekako valja maknuti pješake - bilo da se do Bačvica kreću samo jednom stranom ceste, bilo da prolaze ispod samog mosta. Paralelno, započet će se s pripremom za sanaciju Preradovićevog šetališta kako bi ono postalo drugi 'interventni izlaz' i eventualno otvaralo za promet u najvećim špicama.
I realno, to je jedino što bi se u gradskoj luci moglo dogoditi do kraja mandata ove gradske vlasti.
Eventualno.
DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI:
- period između listopada i prosinca, do kada će prometni stručnjaci izraditi modele na osnovu kojih će se početi kombinirati radovi s lanjskog natječaja, kako bi se došlo do konačnog prometnog rješenja gradske luke
***
Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija