Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DI JE ZAPELO? Promijenilo se šest gradonačelnika, a još nije riješeno 120 metara ceste
Di je zapelo? Piše: Damir Petranović

DI JE ZAPELO? Promijenilo se šest gradonačelnika, a još nije riješeno 120 metara ceste

Dalmatinski portal prati kako napreduju najveći gradski projekti

Od otvaranja novog splitskog rodilišta prošlo je točno trinaest i pol godina. Na čelu bolnice izmijenilo se nekoliko ravnatelja, u Banovini stoluje već šesti gradonačelnik, iz gradskog proračuna po neslužbenim procjenama potrošeno je najmanje 45 milijuna kuna, a još uvijek nije ni blizu izgradnja bijednih 120 metara ceste kojom bi se novom rodilištu moglo normalno pristupiti.

Službeno se naziva 'Put iza nove bolnice' i u normalnim okolnostima predstavljala bi običan, uobičajeni komunalni zahvat spajanja na infrastrukturu ključnih objekata u gradu. U Splitu nije odmakla dalje od faze uobičajene za gradske projekte koji se godinama i desetljećima ambiciozno planiraju u gradskom proračunu početkom godine, a krajem godine iz njega stidljivo uklanjaju.

I kako sada stvari stoje, projekt će dočekati još pokoju promjenu gradonačelnika. Pristupna cesta za rodilište, naime, izvjesno neće biti izgrađena kako je planirano - kao normalna četverotračna prometnica. Umjesto toga, a zbog nekoliko neuglednih objekata koji se nalaze na njenoj trasi, izgradit će se još jedna splitska cesta u obliku slova 'S' kao novi spomenik krahu bilo kakvog smislenog urbanističkog planiranja.

A zbog toga će se i posjeći drvored visokih i starih čempresa.

'Na trasi prometnice je preostalo za otkupiti poslovni prostor od 75 m2, poslovni prostor od 126 m2, poslovni prostor od 35 m2 i dio poslovnog prostora od 346 m2. Prema procjenama starijim od 10 godina, koje vlasnici nisu prihvatili, ukupna naknada za sve prostore je iznosila ukupno cca. 1.300.000 eura', službeno je objašnjenje gradskih službi na temu Puta iza nove bolnice.

Uz jedan ključni dodatak: od otkupa se zapravo odustalo još prije pet godina i postupak je trenutno u fazi mirovanja. Kao jednostavnije rješenje izabrana je izmjena Generalnog urbanističkog plana (GUP) koji će cestu skrenuti prema zapadu, djelomično na bolničko zemljište, kako bi zavojima zaobišla bivša skladišta i straćare, danas poslovne prostore. Formalno, u planovima će se zapravo proširiti njen koridor i tako ostaviti mogućnost da se sada privremeno dovrši, a jednom u budućnosti izgradi kako spada, do kraja.

Ako ćemo biti barem mrvicu optimistični.



Cirkus oko pristupne ceste tada još nedovršenom rodilištu izbio je još dvije godine prije nego što je ono izgrađeno, daleke 2007. godine, kada u doba gradonačelnika Ivana Kureta Grad plaća golemih 14 milijuna kuna dizajnerici i tadašnjoj vijećnici vladajuće Liste Veloga Mista Nedi Makjanić Kunić kako bi iselila iz pogona njene tvrtke na ovoj lokaciji. 

Od tada do danas trošilo se milijun po milijun, što na otkup što na privremeno asfaltiranje, a posljednji davno otkupljeni objekti na trasi srušeni su 2020. godine jer su se u njima već počele okupljati skitnice.

U sklopu serijala 'Di je zapelo?' Dalmatinski portal ima ambiciju kroz dulji vremenski period pratiti više gradskih projekata sličnih ovome, korak po korak, pa tako detektirati konkretne neuralgične točke i barem djelomično potaknuti institucije da se mrdnu. Put iza nove bolnice, međutim, zasad naprosto nema konkretnih datuma koji bi mogli poslužiti kao kontrolne točke: po sadašnjem stanju stvari čeka se izmjena GUP-a - eventualno do konca ove godine - koja bi otvorila mogućnost barem za privremeno rješenje problema.

Trajno rješenje po svemu sudeći jest dogovor s vlasnicima preostale četiri nekretnine, a među njima i vlasnicima pogrebnih poduzeća koja su silno zainteresirana da na bilo koji način nastave raditi na ovoj, za njih prirodnoj lokaciji. Teoretska mogućnost za to postoji: po urbanističkim planovima upravo ovdje trebala bi se graditi posljednja u nizu zgrada kompleksa tvrtke 'Ora-mont' uz Poljičku cestu, gdje bi se našlo mjesta i za njih. A to bi osim ceste za rodilište 'odčepilo' i Šoltansku ulicu, predviđenu da direktnom vezom bez semafora spaja bolničke komplekse na Firulama i Križinama.

Za to postići trebala bi i određena doza kreativnosti u dogovorima više strana, no iskustva s prethodnih nekoliko gradonačelnika uvjerila su nas da se radi o iluziji

Urbanističke planove u ovom gradu još uvijek je lakše i jednostavnije promijeniti, nego do kraja provesti.



DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI
- 31. prosinca, do kada bi trebao biti izmijenjen GUP i otvorena mogućnost izgradnje 'privremenog' pristupa rodilištu u obliku slova 'S'


***

Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

Vaša reakcija na temu