Općinsko državno odvjetništvo u Splitu podiglo je optužnicu za pomorsku nesreću koja se dogodila u jutarnjim satima 11. srpnja prošle godine te je tom prilikom poginuo 80-godišnji Mario A. Optužnica protiv Filipa P. navodi da je ploveći brzinom od 20 do 24 čvora brodicom Atlantic Marine 670 Open udario u brodicu Primorka Labin na kojoj se nalazio Mario A. Gliser je u potpunosti nasjeo u kokpit pasare, a Aničić je zadobio mnogobrojne ozljede od kojih je preminuo na mjestu događaja.
Sve se dogodilo 970 metara od Sustipana u pravcu jugozapada i 2,15 kilometara od istočne punte Čiova. Filipa P. terete da je postupio protivno članku 133. Pomorskog zakonika i člancima 8., 9., i 18. Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe.
Iako je bio dužan savjesno izviđati kako bi potpuno procijenio situaciju i rizik sudara i stalno se kretati sigurnom brzinom adekvatnoj gustoći prometa i vidljivosti kako bi mogao poduzeti pravilnu i djelotvornu radnju za izbjegavanje sudara, nakon što je sa svoje desne strane uočio brodicu Primorka Labin, prestao je obraćati pozornost na nju olako držeći da time neće ugroziti promet i izazvati opasnost, do čega je ipak došlo zbog takve plovidbe. Brodica Primorka Labin u polukružnom okretanju brzinom od oko 4 čvora prilazila je njegovoj brodici s desne strane pa joj se stoga bio dužan ukloniti s puta, navodi optužnica.
Sudski vještak za promet zaključio je da je brodica Atlantic 12 sekundi prije sraza bila udaljena oko 135 metara te je skiper mogao jasno uočiti namjeru skipera brodice Primorka i izbjeći nalet blagim izmakom putanje kretanja ulijevo.
Okrivljeni je tog jutra krenuo iz Vinišća, vidio je pred Splitom gužvu i puno brodova koji voze za Modru špilju. Pasaru je sa svoje desne strane posljednji put vidio na udaljenosti od 100, 150 metara i mislio je da će proći 50 metara od nje. Brodovi koji su dolazili iz suprotnog smjera su mu se učinili neobično blizu, glisirali su kao i on pa je na trenutak skrenuo pogled na njih. Kada je vratio pogled, bilo je kasno. Pasara je bila ispred njega i nije mogao ništa. Popeo se i spustio, automatski je ugasio motor. Nakon nekoliko sekundi došao je sebi od šoka. Ugledao je čovjeka u moru. Pokušao ga je izvući. Jedrilica iz smjera Čiova je primijetila da traži pomoć. Ubrzo je došao i brod Lučke kapetanije, izvukli su čovjeka i pozvali Hitnu pomoć.
Neopisivo mu je žao. Smatra se krivim. Da je gledao samo ravno, do nesreće ne bi došlo jer bi uočio pasaru kako skreće. Sudar bi izbjegao i da je plovio manjom brzinom. Želja mu je kontaktirati obitelj pokojnog i izraziti im sućut.